Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett03-hälsa-beteende-och-skötsel
Läst 1640 ggr
Neo033
0

Vad tror ni om trimfläkten?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är det någon som har testat eller vet något om denna trimfläkt?

Ezycoat

"The single motor, 2-speed Hose Dryer uses an 1100-watt two-stage motor and is one of the most powerful and quietest single motor

force-dryers on the market, It has the same power (air-blast) as some of the twin motor dryers available today, "at half the cost". Also

it doesn't have a heater as the motor generates it's own heat.

This dryer comes with a 2-metre hose, a cage adaptor and an air-concentrator (very useful for blasting the water off a dog before you

start doing it normally"

http://www.ezycoat.com.au/

---------------------------------------------------------

Marie / S*Asterion's

Har nya planer! Glad

www.asterions.se

huldabella
0

Letar själv efter en bra trimfläkt som inte är svindyr. Denna verkar intressant - har du sett något pris på den? Kunde inte hitta något på sidan.

-----------------------------------------------

www.hallonglantans.se

Vi har kattungar!

-----------------------------------------------

Neo033
0

Jag tror det blev ca 2500 kr. (Det står priset har jag för mig på deras hemsida.) Känns ju ändå som ett bra pris!

Marie / S*Asterion's

Har nya planer! Glad

www.asterions.se

Denna kommentar har tagits bort.
Willenkatten
0

GladTycker den verkar bra. Torkar fort och lätt på enklaste sätt. VILL HA!!!

S*Willénkatten: KyssVi planerar ljuvliga ragdollkattungar i vinter !Kyss

Besök gärna min hemsida!

englagirl
0

#5 köp den! det är ett bra pris och jag tror oxå den är kanonbra Flört

//Lena

www.categoris.se

SVERAK-diplomerad uppfödare

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

Neo033
0

Åh! Glad Jag hör av mig om jag ångrar mig då! Skrattande

Marie / S*Asterion's

Har nya planer! Glad

www.asterions.se

Snowflake
0

hm.. *vil ha en slik* :)

Neo033
0

Det blev en sådan! (Annkis) Jag kan skriva en liten recension när jag testat den sedan, om ni vill. Glad

Marie / S*Asterion's

Har nya planer! Glad

www.asterions.se

Evenstars
0

# 10 Ja gör gärna det! :)

Christina - Medarbetare på Ragdoll iFokus

S*Evenstar's
Kattuppfödare av rasen Ragdoll

Vi har underbara kattungar hemma hos oss nu, besök gärna vår sajt för att se bilder på dem! :)
Website: www.evenstars.se

Christina

------------------------------------------------------------

Willenkatten
0

KyssÅterkom efter du provat. Är den bra kommer jag nog att beställa en sådan till mina katter, till Frosty Louise stora förtret. Hon avskyr fönen….

S*Willénkatten: KyssVi planerar ljuvliga ragdollkattungar i vinter !Kyss

Besök gärna min hemsida!

Neo033
0

Idag har den kommit! Den ser riktigt rejäl och stabil ut och låter ungefär som en dammsugare, men slangen är 2 meter lång så det blir ju en otroligt mycket lägre ljudnivå för katten (och mig)! Mycket bra! Det finns två lägen på den: low och high, fast jag tror att low kommer räcka gott och väl - rikigt bra blås var det på den! Lufttemperaturen tyckte jag var perfekt, lite lagom ljummen! Sedan är jag ju inte så mycket för djurförsök, så jag har hittills bara testat den på mina barn. Flört Skämt åsido tyckte de att det var årets roligaste leksak! Skrattande Ska ta och bada och provblåsa en katt när jag blivit av med halsflussen jag har dragit på mig. Hittills kan jag inte göra annat än att rekommendera den varmt!

Tänkte förresten att om någon vill klämma på den och testa på lämplig människa så kan jag ta med mig den till ragdollhelgen i Gbg. Säg till isf!

Så här kul tyckte Ella att det var att bli blåst iaf! Får se om Diella är lika nöjd. Glad

Marie / S*Asterion's

Har nya planer! Glad

www.asterions.se

Evenstars
0

Haha härlig bild! Kanske värt att köpa i alla fall :), ser ut att vara bra blås och är ljudnivån behaglig pga. den långa slangen så funkar det ju :).

Ska bli spännande att höra vad katterna tycker också :D

Krya på dig!

Christina - Medarbetare på Ragdoll iFokus

S*Evenstar's
Kattuppfödare av rasen Ragdoll

Vi har underbara kattungar hemma hos oss nu, besök gärna vår sajt för att se bilder på dem! :)
Website: www.evenstars.se

Christina

------------------------------------------------------------

Neo033
0

Då var det dags för recension av trimfläkten!

Igår var det provbad med nytt schampo & balsam och provblåst med nya trimfläkten. Det första man kom att tänka på var att det verkligen var på ett annat sätt pälsen torkades jämfört med en vanlig fön. Det blåste så kraftigt att vattnet formligen pressades ur pälsen. (Pälsen torkas inifrån och ut.) Trots att jag torkat henne noga med Plutoduk innan yrde det små, små vattendroppar i luften! Skrattande

Torktiden blev rejält kortare. Någonstans mellan 50 - 60% av tiden det tog innan. Underbart! Ljudnivån var bättre, men visst låter den. Nu hade jag iofs själva fläkten ståendes jämte soffan, men om man är smart kan man ju sätta den på utsidan av en dörr, iom att slangen är 2 m lång.

Diella tyckte först att den var lite läskig, men jag började med att blåsa bak på rumpan och sedan gick det bättre. När man närmar sig huvudet får man hålla för öronen lite, så det inte blir full storm… Det finns två lägen på fönen, high och low, men jag använde bara low. Det är verkligen full storm ändå! Skönt också att temperaturen blir helt perfekt. Pyttelite varmare än rumstemperaturen.

Kort sagt är jag kanonnöjd! Det man får tänka på om man beställer från australien är att man får byta strömsladden, men det är ju inte så svårt.

Marie / S*Asterion's

Har nya planer! Glad

www.asterions.se

FunHouse
0

Vad fin hon blevKyss.

**Vi har kattungar. Det är lycka!!
Lev. klara till augusti 2011

S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt

www.funhouses.se

Neo033
0

Tack! (Lite krage i munnen dock… men det kanske inte syns så tydligt. Skrattande)

Marie / S*Asterion's

Har nya planer! Glad

www.asterions.se