En liten fråga - Skaffa en till?
Till en början, ni hade ju rätt angående beroendet av ragdolls ;) Jag är helt hopplös, ännu mer nu än innan jag fick hem min älskade dunboll! :)
Min lilla fråga är vad som är bäst, att skaffa en kattunge till när man redan har en liten hemma eller att vänta tills, i detta fallet, då Douglas är vuxen?
Det är nog allra bäst att skaffa en kattunge innan han är vuxen, men inte för den sakens skulle precis just nu. Det är ju bra om han verkligen känner sig hemma hos er och är trygg innan ni tar en till kompis. Jag tror också det kan vara skönt att ha Douglas kastrerad innan med eftersom de blir lite "snällare" då när hormonerna avtar. Har ju en planerad kull på Tumbai om några månader *blink blink* 
//Karolina Nylén
Uppfödare av ragdoll under stamnamnet S*Addiction

hihi, jaa :) Riktigt så snart blir de ju inte utan miiinst några månader till :P Hade jag haft ekonomin till det och jag hade fått för min sambo hade jag kunnat köpa tre till nu på en gång ;)
Sambon tycker jag åtminstonde få vänta till sture är ur bilden och det kan ju dröja några år.. :/ Så tänkte bara fråga lite vad som var bäst, så kan man vända de emot honom sen ifall han protesterar ifall jag skulle bli kär igen innan sture gåt bort så att säga :P
Det är nog ingen fara att vänta, blir nog ingen kat(t)astrof i alla fall 
//Karolina Nylén
Uppfödare av ragdoll under stamnamnet S*Addiction

jag hade en köpare som köpte en ragdollkattunge av mig och som redan då bokade en MCO unge i en nyfödd kull..hon såg verkligen fram emot att hennes raggis skulle få en kompis …
de fick vänta 8 veckor på att MCOn skulle bli lev.klar men dagen med stort D kom och glad och förväntansfull körde hon hem med den lilla och tänkte att NU blir raggisen glad hemma med en kompis..
trodde hon..när hon kom hem började helvetet…raggisen var helt vansinning på den lilla, han tog den i munnen och kastade den upp i luften, hoppade på den, bet den , åt inget och var totalt förändrad..när det gått 1 vecka stod hon hon inte ut längre…till saken hör att personen bodde ovanpå en frisersalong och de som var där undrade vad som stod på däruppe, för det var ett himla väsen och vrålande…till slut kom hyresvärden och sa att det inte gick längre…
och raggisen hade inte ändrat beteende ett dugg, han var fortfarande lika ursinnig på den stackars lilla kissen, som naturligtvis fick komma hem till mig igen..
detta hör väl till ovanligheterna men tänk så fel det kan bli, när personen egentligen bara ville ge raggisen en kompis..
Kattungar väntas hos GunBertus
Jag kan inte ge dig råd hur det är att skaffa två kattungar tätt… har inga erfarenheter.
Vi har tre katter en huskatt (hona) på drygt 9 år en ragdoll kille på snart 4½ år och en till ragdoll kille på drygt 1 år. Och det fungerar bra… vår hona är lite speciell så hon är med då det passar henne… kan busa som bara den, men i nästa stund säga … nu räcker det. Våra killar som det är 3 år och 2 månader mellan…. det fungerar hur bra som helst… de är bästa vänner!! Och Wille dvs. storebror tog så väl hand om Colin då han kom… tvättade honom, lekte med honom och var så mån om honom. Så visst går det att skaffa en till då katterna är lite äldre.
Jag förstår att du är sugen på en till… en ragdoll är för lite 
När vi skaffade vår andra ragdoll så var vår första nästan 1 år. Han var kastrat och det var aldrig nått problem, Visst första veckan var det lite morrningar och fräsningar men efter den veckan så var allt lung och ro. Så var det även med katt nr 3. Fräs och morr i en vecka men sen så fungerade allt bara bra. Nu trivs allihop som "fisken" så bara för att det blivit problem hos en så behöver det inte bli det hos dig Sturee.
http://www.svidjas.se
Två ragdoll är bättre en en! Själv har jag fyra o längtar efter mer. Tror att två katter har roligare än en utom i extremfall. Vissa katter passar ju bäst som ensamkatter.
S*Willénkatten:
Vi planerar ljuvliga ragdollkattungar i vinter !