Hittade detta på blocket!!!!!
det är snart dags för noelle och pandora att flytta till nya kärleksfulla hem. när dom flyttar är dom 12 veckor, avmaskade och vaccinerade. det är två renrasiga flickor som heter noelle (bruntabby bicolor) och pandora (blåtabby bicolor). både mamma och pappa är registrerade men flickorna säljs utan papper. vill man så kam man ordna det men då är priset betydligt mer (6500 kr). man kan också ordna det i efterhand på egen hand.
Jag har också sett den annonsen… men fattar inget 
Nej, det luktar bluff. Om man inte har 200kr att betala för att registera sina kattungar så ska man nog inte vara uppfödare eftersom det är betydligt högre avgifter inblandade i en kull en den lilla %.
Men vem vet, kanske finns en helt logisk förklaring, vilket jag dock betvivlar. 
//Karolina Nylén
Uppfödare av ragdoll under stamnamnet S*Addiction
ja då kan man ju undra varför man inte reggat dom?? antagligen är det väl avelsförbud av någon anledning… eller varför i hela världen registrerar man dom inte… ..

Jag mailade tjejen och erbjöd mig följande:
Hejsan! Det kostar 200 kronor att registrera kattungarna hos SVERAK, snälla gör det! Chipmärk dem hos veterinären med så kan du utan snack ta ut minst 6 500 kronor! Hör gärna av dig om du vill ha hjälp med detta! Mvh,Maria
Så här svarade hon, två mail:
1.
_"hej!
vad menar du? vill du köpa dem eller? jag förstår inte.
om du vill slå mig en signal är mitt nr XXX XXX XX XX
mvh nelly"_
2.
_"fixar du så att kattungarna blir sålda då? så fixar jag det gärna.
mvh nelly"_
Jag vet inte, men jag tyckte tonen var lite tråkig så jag har inte svarat tillbaka…
svara bara att du fixar att dom blir sålda om hon reggar dom… säg att du har spekulanter på Ragdolls, men att dom bara vill ha reggade katter..
Ja, något väldigt oseriöst är det här. Om uppfödningen sprack på kostnaden att registrera kullen så, nä. Hittar ingen logisk förklaring, mer än att det är en blandrasavel eller avel med katter som #3 säger har avelsförbud eller av någon annan anledning inte kan användas i avel.
Även om personen inte har stamnamn kan man registrera 1 kull utan stamnamn.
Så något skumt är det här ja.
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...
Skumt. Jag mailade också. Får se om man får något svar…
---------------------------------------------------------
Marie / S*Asterion's
Har nya planer! 
Men… Inte blir de mer svårsålda för att de är registrerade och chipmärkta?
// David

Hmm det var väldigt skumt och oseriöst.
Christelle-Sajtvärd för Maine Coon ifokus.
Besök gärna min hemsida: http://www.christelles.se/
be henne skicka bilder kanske?? 

har også lest denne annonsen..

Har också sett denna annons. Jag anmälde annonsen till blocket och skrev att det är bedrägeri från annonsörens sida eftersom en köpare inte själv kan regga sin kattunge som ragdoll som annonsören påstår i sin annons.
Såg att hon även ville omplacera "mamman" till kullen.
// David
Svar på mitt mail:
"hejsan!
jag har bägge tjejerna kvar. dom ska ju fylla 12 veckor denna vecka så det är nu som jag bestämmer mig. det är många som har hört av sig och nu på morgonen är du den första av fyra som jag skriver svar till. så skulle du vilja ha nån av dem eller bägge så måste du bestämma dig ganska snabbt :).
dom är jättegosiga bägge två. och mamman och pappan också. mamman finns att se här men pappan bor i xxx så det blir lite svårt :). dom säljs utan papper för att dom ska kunna vara billigare. det är ju inte alla som har råd i dessa tider och är man då inte intresserad av att utsällningar osv så är det ju ganska oväsentligt att ha papper. men både pappa ocg mamma är renrasiga avelsdjur och har stamtavla.
är du fortfarande intresserad så har jag telnr xxx xxx xx xx om du är intresserad slå mig en signal. mvh nelly
ps. pappan är xxx och mamman är xxx."
Kan vara bra att veta att uppfödaren (och ägaren, som det verkar) till hanen är medlem på iFokus. Honan verkar vara en importhona. Hanen verkar alltså vara lånad. Undrar om hankattägaren vet om vad honkattägaren gör. 
Marie / S*Asterion's
Har nya planer! 
Låter skumt, hittade inte annonsen, men tycker det verkar helskumt. Jag skulle inte köpa av henne.
Kramisar och nospussar Lotta, Geisha och Tilly 

så då finns det alltså en medlem på RIF som tycker att det vi sysslar med är helt förkastligt ?? alltså uppfödning, utställning med alla de kostnader det innebär??
idiotiskt skulle jag vilja säga
Kattungar väntas hos GunBertus
Håller fullständigt med
Hittade annonsen och den verkar skum 
Kramisar och nospussar Lotta, Geisha och Tilly 
#14 Om du vet vem som är ägare till hanen kanske det skulle vara bra om du kontaktade denne och berättade? H*n kanske inte har någon kännedom om detta alls?
Mailade också henne när jag såg annonsen… 
-----------------------------------------------
Vi har kattungar!
-----------------------------------------------
Tja…inte vet jag om hankattsägaren kan bli så himla överraskad….
Det ligger väl också i dennes intresse att försäkra sig om det är en seriös parning killen lånas ut till..?
Hittade detta:
Min vackre ragdollhane xxxxxxxxx lånas ut till avel. Han har fått flera fina kullar med kattungar som har haft framgång på utställningar och i …
Om jag ägde hanen och upptäckte en sån här sak skulle jag genast betala för stamtavlorna och hjälpa till så de blir sålda som "äkta"…
(Ett litet tips bara, ifall hanägaren nu sitter och läser tråden och inte hittar en lösning……)

verkligen en tråkig historia! Hoppas verkligen att ägare av dessa kattungar tar sitt förnuft till fånga!
Och lura stackars människor att de kan fixa stamtavla sen osv. Är föräldrarna verkligen renrasiga?

Verkligen en tråkig historia! Hoppas verkligen att ägare av dessa kattungar tar sitt förnuft till fånga!

håper at denne saken ender lykkelig,at kattungene blir registrert,
Jag hoppas att denna historia får ett lyckligt slut.
Som uppfödare och hankattsägare, dock ej till denna kull förstår jag att det kan vara kredit i plånboken.
Allt kostar och regisreringsavgiften är ju egentligen den minsta avgiften, vaccinationer, chipmärken osv där är dom stora engångskostnaderna sen inte att förglömma all mat som måste in och sanden som måste till för att resterna ska ut.
Ja jag annonserar själv på Blocket just nu för jag har inga seriösa köpara till mina "kattungar" två av dem är anmälda till Nyköping.
Troligen vet "någon" vilken uppfödare eller hankattsägare det rör sig om?
Nu kanske ett dumt förslag för att kattungarna ska få sina stamtavlor,,,,,,,
Skänk en tjugolapp, hur det ska adminisreras vet jag inte men bara ett förslag.
Så ledsamt att se. Oseriösa människor finns inom alla områden. Synd, synd…
S*Willénkatten:
Vi planerar ljuvliga ragdollkattungar i vinter !
Jag blir bara arg då jag ser det här!!!!!!!!!!!!!
Förlåt men vad är det för idiotiska resonemang hon har!!!???!!
Hoppas verkligen det är ett skämt!!
Kattungar planeras under 2012
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se

# 25 Kan bara instämma!

Vet vilka föräldarna är nu men hittar inte uppfödningen som pappan eller mamman kommer ifrån? Inte på pawpeds heller. Såg att en till kull efter den hanen låg ute på blocket, men tror de skulle reggas?
Ja skumt är det iaf
Ja, frågan är om hankattägaren verkligen är medveten om detta. Det är ju inte säkert. Hittar dock ingen mailadress till henne…
Marie / S*Asterion's
Har nya planer! 
Fick precis mail om att de skulle vara sålda nu.
// David

håper de ble solgt med papirer iallfall.
Detta gör mig mindre arg än alla dessa kattungar man hittar på blocket, ragacoonisar och gud vet vilka andra blandraser (huskatter) som säljs för 3000:-+ helt ovaccinerade och oavmaskade. Allt totallt bara för att tjäna pengar, Vissa honor får flertalet kullar per år (så många de lyckas kläma in) och det blir bara rena kattungefabriken…
http://www.svidjas.se

#31 Håller med dig.
( Lite OT: Och tycker det är lite skumt att folk tycker att blandrashundar skulle vara bättre än blandraskatter….. )
***************************************************************** Stolt o lycklig matte till:
S*Dragonfire Cora, S*Dragonfire Chubby Hubby, S*Louisedolls von Doc - Svante, S*Louisedolls von Grumpy - Noah
Vi har kattungar!
Stödjer Kattvärnet - Haninge
#32 Fast så tycker väl inte alla? Jag är nog lika emot både ock. De som håller på med rasavel inom hundar tycker nog inte att det är särskillt kul att se blandraser ur deras egna ras heller?
//Karolina Nylén
Uppfödare av ragdoll under stamnamnet S*Addiction

#33 Självklart menar jag inte alla. Men tyvärr har jag sett raskattuppfödare som verkar tycka att det är helt ok med blandrashundar fast dom förfasar sig över blandraskatter. Och det tycker jag är helskumt. 
Skulle vilja höra deras åsikt om det för att jag är nyfiken på hur de tänker. De får gärna skicka mig gärna ett "privat meddelande" om det. 
***************************************************************** Stolt o lycklig matte till:
S*Dragonfire Cora, S*Dragonfire Chubby Hubby, S*Louisedolls von Doc - Svante, S*Louisedolls von Grumpy - Noah
Vi har kattungar!
Stödjer Kattvärnet - Haninge