Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett04-uppfödning-och-genetik
Läst 1016 ggr
AakresRagpride
2010-02-01 11:27
0

Superleorin

Noen som har gitt dette til meget fertile hannkatter?

Hvilken bivirkninger kan man forvente ?

Jeg tenkte jeg skulle prøve dette på vår hanne, siden han ble ekstremt fertil over natten.

Men vil jo fortsatt at han kan få til å parre Glad

FunHouse
2010-02-01 21:24
0

Jag har intet prövat själv men har förstått när jag läst om det att det ofta fungerar väldigt bra. Efter några veckor så blir dom som kastrater.

Men det dröjer ju länge innan han kan para igen, för han blir ju som kastrat i typ ett år har jag för mig.

Det jag har prövat är p-spruta och det fungerade jättebra på Leo. Han kunde para efter ett halft år ungefär. Jag märkte inga nackdelar med det. Men det finns säkert.

AC

**Vi har kattungar. Det är lycka!!
Lev. klara till augusti 2011

S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt

www.funhouses.se

Neo033
2010-02-01 21:28
0

Enda biverkningen min kille fick var att han blev "bebis" i sättet igen. Leker och busar som en iaf… Glad Kulorna krympte på honom, men det tog kanske 6 veckor innan det verkade ge full effekt på honom. Det kan sitta i olika länge, har jag förstått.

---------------------------------------------------------

Marie / S*Asterion's

Har nya planer! Glad

www.asterions.se

Askrike
2010-02-03 23:36
0

Min fertila hane håller på att krypa ur sitt skinn av brunst. Det börjar verkligen bli riktigt plågsamt att se honom… och att höra honom ska vi inte prata om. Dessutom har han ve och fasa strilat några gånger nu, vilket han inte gjort tidigare. Måste göra något åt det nu. Läste lite en gammal länk om det och det låter ju himla bra. Är det någon som vet någon veterinär i Stockholm som ger det?

Svidjas
2010-02-04 13:21
0

Den enda biverkning jag märkt av är att istället för att hela dagarna skrika efter damer så vill han ha otroliga mängder kel istället. Gör iofs inte mig så mycket. Glad

http://www.svidjas.se

Fyrpihls
2010-02-06 22:23
0

#2 menar du att han verkligen är helt ointresserad av tjejer??

På riktigt.. det låter ju underbart… Glad

Neo033
2010-02-06 23:43
0

Jajjemän! Han fattade 0. Busade och lekte som om han vore 4 månader gammal! Skrattande Fast han var ju bara 7 månader när jag satte in det, kan hända att det är skillnad om de är äldre??

Väldigt bra om man vill ha lite betänketid också och se hur de utvecklas. Glad

---------------------------------------------------------

Marie / S*Asterion's

Har nya planer! Glad

www.asterions.se

FunHouse
2010-02-07 12:03
0

Är det någon som har satt in det på en hona någon gång?

**Vi har kattungar. Det är lycka!!
Lev. klara till augusti 2011

S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt

www.funhouses.se

Fyrpihls
2010-02-07 12:57
0

#6 men tänk om han inte kan para sen då??? Är det inte lite farligt att testa på en som aldrig parat innan… Skrattande fast å andra sidan.. vad har man för val??

Fyrpihls
2010-02-07 12:57
0

#6 men tänk om han inte kan para sen då??? Är det inte lite farligt att testa på en som aldrig parat innan… Skrattande fast å andra sidan.. vad har man för val??

Svidjas
2010-02-07 14:00
0

#8 det jag har upptäckt när jag "amatörforskade" på internet var att oftast så hade de katter som blev sagda att de var infertila helt enkelt inte fått ur suprelorinet ur kroppen. Det kan nämligen ta uppemot 24 månader och då har de blivit kallade infertila vid 12 månader. 12 månader är ju det man säger för hundar, för katter kan det ta mycket längre tid innan det går ur.

http://www.svidjas.se