Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett05-utställningssnack
Läst 849 ggr
Rymmarns
0

Anmälsningsavgifter

Kan någon förklara varför man ska betala 150:- mer om man vill anmäla sin katt som senior eller veteran?

Samma bur, samma domare osv.

Jag blir så arg för det borde vara i SVERAK:s intresse att visa att gamla raskatter som varit i avel är friska och sunda.

Själv har jag skrivit till SVERAK.

Om det är någon FIFE regel så tycker jag att SVERAK bör göra något åt saken.

David
0

Är det någon speciell utställning du tänker på? Det låter som ett tillägg som en klubb själva gjort. (vore intressant om du kunde länka till någon sådan inbjudan)

Om jag tittar på anmälningsavgifter till vår (Björkstakattens) utställning så ser de ut såhär;

**Per katt
**325:-

Avel/Veteran/Senior (anmäld i annan klass)
0:-

Huskatt
225:-

Uppfödning
0:-

Kullklass (minst 3 st, 3-6 mån)
325:-

Enskild bedömning av kattunge i kull
100:-

SVERAK styr inte över prissättningarna på utställningarna eller medlemsavgifterna till klubbarna. Men jag håller med dig, det borde ligga i alla klubbars intresse att visa upp seniorer och veteraner. Precis som det är med huskatter där många faktiskt rabatterar dem.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Rymmarns
0

Jag och länka,,,,

Men det är inbjudan från Östkatten till Ragdoll, Perser o Exotic jag tänker på.

300:- per katt, senior o veteran anmäld i annan klass 150:-

Om jag missat något i texten så ber jag om ursäkt och jag inbillade mig att det var SVERAK som bestämde även om anm avg.

Men nu ska jag sparka på dom utställningsansvariga i Östkatten som jag tillhör själv och är jättenöjd med.

En underbar kattklubb som värnar om sina medlemmar.

Neo033
0

Men den tävlar väl i två klasser då väl?? Både i "vanlig" kastrat/vuxen-klass och i veteran/senior (där den går mot andra veteraner/seniorer)? Precis som om du anmälen en kull för individuell bedömning också. Min gissning iaf… Obestämd

---------------------------------------------------------

Marie / S*Asterion's

Har nya planer! Glad

www.asterions.se

huldabella
0

Kollade runt lite på kommande utställningar på Sveraks hemsida och det varierar mellan 0 och 300:- i anmälningsavgift på veteranklass. Det högre priset är oftast när katten enbart ställs i veteran- och seniorklass och inte i vanlig bedömning.

-----------------------------------------------

www.hallonglantans.se

Vi har kattungar!

-----------------------------------------------

Heros
0

Jag svarar för Östkattens räkning men tror det gäller överlag.

Senior/veteran klass är en bedömning precis som de överiga klasserna. Om katten tävlar i vanlig klass och senior/veteran så försöker man att det är två olika domare som dömer.

Att man tar ut en avgift som varierar, är för att de tar en plats hos domaren som får döma 40 katter på en utställning. Så summan om man ska dra det lite krasst är att klubben "förlorar" en hel avgift pga utav att katten tar en plats med i vårt fall "halv avgift".

#3 precis likadant med kullklass du får betala för kullklass och enskild bedömning.

Kostnaderna runt våra utställningar ökar, och tyvärr är det så att hallarna idag kostar mer o mer, och snart har vi även svårt att hitta hallar då allergierna ökar. Sedan ska alla veta att de som arbetar med en utställning innan-under-efter gör det ideélt.

/Åsa Hammarlund