Bilder på High Mitted Bicolour
Vad är för skilnad på en High mitted bicolour, Mid high white bicolour, High white bicolour om man ska para med en mitted, kan ni visa bilder på dom.
Men Eva, man kan oftast inte se det på dom utan det handlar bara om genitik och vad föräldrarna är i stamtavlan.. så man får gå bakåt helt enkelt…
om din katt är en rag n 03 tex.. då kan du inte veta om den är true eller high mitted, men om du tex sen ser i stamtavlan att den ena föräldren är colorpoint och den andra bicolor.. då kan din katta bara vara true…
Om din katt är rag n03, och så ser du att färäldrarna är en mitted och en bicolor… då måste du också titta ett steg till för att se om den bicolorfäräldern är true eller high mitted. Om då kattens bicolorfärälder har tex två bicolor föräldrar… så kan den ju troligtvis vara high mitted, men för att vara riktigt säker på det så måste du fortsätta ett led till..
det låter krångligt men bara genetiken landat i dig så du vet, så är det ganska lätt att avgöra…
Just nu har jag bara Toy boy som är high mitted.. alla mina andra bicolorer är true…
här kommer han.. det är några veckor sen men..
Jag måste ju lära mig Unni,, alla bicolour kan man inte se vad dom är på stamtavlan, så därför fråga jag, vad är alla tru bicolour tagit vägen!!!
Hm, får inte High Mitted ett bredare V. Ofta mer symmetriskt o rentav snyggare än Bicolourerna har. Eller?
S*Willénkatten:
Vi planerar ljuvliga ragdollkattungar i vinter !
Nej jag tycker inte man kan se det egentligen…
men eva
alla mina andra bicolourer är true..
Mio
Leo
Unnique
Rico
#3 Jo Eva.. de flesta kan man lista ut om man studerar vad färäldrarna är och vad deras föräldar är osv…
I allra värsta fall få man para med en colorpoint så vet man..