Grupparbete i G1 kursen.
Jag håller på att skriva om Ragdollen men kan inte finna några av svaren så jag tänkte att ni kanske kan hjälpa mig med det.. Jag hoppas ingen tycker att det är fusk men det står att man kan fråga andra uppfödare om information..
När föddes första kullen ragdoll i Sverige?
Hur förklarar man uppgångar och nedgångar i popularitet?
Hur fungerar avelssamarbetet i Sverige?
Gör rasringen/rasringarna något för att förbättra samarbetet?
Hoppas någon kan ge mig lite information om dessa frågor.. Har letat överallt efter information..
Tack på förhand
//Lotta
Jag hittade något om att den första ragdollen kom till Sverige -91 och att det reggades tre ragdolls i Sverak -93. En gissniong skulle ju kunna vara att det var den första kullen som föddes -93, men det är ju bara en gissning…
Fråga två är ju ganska komplex. Det kan ju finnas en mängd förklaringar, som jag ser det.
Rasringarnas arbete bidrar ju helt klart till bättre samarbete, som jag ser det, genom ex uppfödarseminarie, kattungeförmedling, avelshaneregister osv.
---------------------------------------------------------
Marie / S*Asterion's
Har nya planer! 
Jag valde en annan ras när jag gick G1:an, och då sökte jag på rasringarnas sidor. Du kan hitta mycket matnyttigt på dem och man får även spekulera en del själv när det gäller popularitet osv. 
-----------------------------------------------
Vi har kattungar!
-----------------------------------------------
Jag vålde Burma som ras på den uppgift på G1 det vad relativ liten ras och rasringar hade väldig bra information om hälsoprogram osv.
Lycka till med uppgiften!
Tack ni som svarade jag fick hjälp framåt i arbetet :-).. Ska genast bege mig ut och kolla på rasringarna..
//Lotta