Tisset på fot til matmor
Hei kjære forum venner
,
jeg har et litt spesielt spørsmål til dere ang en av mine hannkattunge !
Takoda er blitt litt over 5 mnd nå og har gjort rare ting ang tissing hos min forvert .
Tisset en del i sengen , bare når forvert var hjemme….
Da kjøpte jeg ett til nytt stort katte toalett og da var problemet løst med tissing i senga men nå har han tisset 1 gang i sofaen og 1 gang på forvertens Fot ? …..
Tror dere at han begynner å markere allerede ?
Dette skjer bare når forverten min er hjemme sammen med han
…. og når hun er på jobb har han Niljon som selskap …. han tisser ikke når hun er borte ! ….. hmmm noen som har tips - råd event hatt noe av de samme problemene ??
Merethe
ja det låter definitivt som om han allerede begynt markere, desverre… eller så kanske han vill tala om att han vill att hon ska vara hemma hela tiden.. hi hi.
tisse på foten.. den var litt göy.. 

Har du sjekket ham for en evt. urinveisinfeksjon?
Det hørtes jo meeeeget spesielt ut at han skulle markere slik på denne måten.
"Du är min!!---jag har pissat på dej!!"…
Sigge revir-sprayade mej en gång…*S*..gissa om jag blev snopen!
Men så får man se det ur katt-synvinkel och inse…
det är ett HÖGT betyg 
Eftersom Takoda bara kissar (el sprayar?) när hon är hemma, skulle jag gissa att han tycker att hon är borta för mycket! Även om han har kompis så låter det som en protest…
Är det så att Niljon är en äldre katt?… kanske vill han ha en ung kompis??
Om det skulle va urinvägsinfektion tror jag nog att det skulle hända även när matmor inte är hemma…..
Ja det var det jeg også tengte # 3 og Unni ,
du er min … setter litt god lukt på deg hi,hi ….
Han sitter å tisser , snur ikke rompa å sprayer
….
Ja hun er borte fra de i 8,5 timer når hun er på nattevakt , og hun jobber bare nattevakter men hun har en del fri når hun jobber slikt og da vil han liksom ikke gi slipp på henne …. maser hele tiden og vil ha oppmerksomhet .
#3 nei Niljon er like gammel som Takoda , begge er ca 5 mnd.
#2 Tror ikke det er urinveisinfektion
for da vile han vel ha tisset hele tiden om hun var hjemme eller borte … eller ? jeg har ikke hatt noen med urinveis infektion men jeg går ut fra at det er samme som oss mennesker …. masse små skvetting hele tiden .
Det kan være separasjonsangst også …. men hva gjør man da ? hmm ….. det skal ikke være lett !

Jeg tror jeg ville hørt med en dyrlege for å utelukke at det er noe medisinsk altså. Hvis han setter seg ned og pisser og er kun 5 mnd, så tror jeg ikke det er markering. Han prøver iallefall å si ifra om noe, selv om det ikke er enkelt å vite hva de mener disse dyra
Ja vi får bare se hvordan det går fremmover med han …..
Han har ikke gjort noe på 1 uke så …hvem vet ???