Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett03-hälsa-beteende-och-skötsel
Läst 2207 ggr
raggorgeous
0

Kattucka till toadörren

Det måste vara fler som tänkt på att sätta en lucka in till toaletten så man slipper ha dörren på glänt hela tiden.

Men - jag har ju då bla Ymer som är STOR - så det behöver vara en stor lucka…Ingen av katterna har problem med luckan till toalådan så då borde de inte ha det med lucka till toalettdörren heller.. vore ju såå skönt :)

Har ni några bra tips på luckor där en stor kille som Ymer kommer igenom? **Vilka har ni?

Köpt i djuraffär eller på nån bra shop på internet?
**Kikat runt lite men hittar ingen bra..

Tacksam för tips!! / Carro

Kattungar planeras under 2012
Kyss

Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se

Evenstars
0

Men Ymer och Emperio är ju lika stora och han går i vår kattlucka ut i kattgården. En sån vanlig med 4 lägen, kommer inte på namnet och ligger i sängen och ids inte gå upp, hihi.

Kan kolla sen :)

---------------------------------------------------------
Christina - Medarbetare på Ragdoll iFokus

S*Evenstar's
Kattuppfödare av rasen Ragdoll

Vi har underbara kattungar hemma hos oss nu, besök gärna vår sajt för att se bilder på dem! :)
Website: www.evenstars.se

Christina

------------------------------------------------------------

raggorgeous
0

Normal storlek alltså!!? Men då så, då vet jag. Då blir det en sån imorgon.. :)

Kyss

Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare

huldabella
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Yanis är ganska stor - drygt 7 kg - men har inga problem att ta sig genom kattluckan i toadörren. Det är Fanny på bilden, men det är ingen större skillnad på katterna i det fallet. Skrattande

-----------------------------------------------

www.hallonglantans.se

Vi har kattungar!

Evenstars
0

# 3 jag har typ en sån som Åsa. Min heter Staywell (http://djurmaxi.se/staywell-deluxe-vag-p-142.html?cPath=2_53), men den här var väl schysst? Om du nu vill ha snyggt också Glad…och det vet jag ju att du vill.

http://djurmaxi.se/cat-mate-vag-rund-p-3310.html?cPath=2_53&osCsid=499ba8d7c62ea36800aac82ae348d2bd

---------------------------------------------------------
Christina - Medarbetare på Ragdoll iFokus

S*Evenstar's
Kattuppfödare av rasen Ragdoll

Vi har underbara kattungar hemma hos oss nu, besök gärna vår sajt för att se bilder på dem! :)
Website: www.evenstars.se

Christina

------------------------------------------------------------

raggorgeous
0

#3 tycker den ser lite liten ut om Fanny ser ut att precis komma igenom..

Tänk på att Ymer har en liten fluffpåse under magen också.. hihi

#4 Jättefiiiin! Hm… ska fundera på saken.. ska åka in på djuraffären idag och kolla. De skrattade åt mig lite ironiskt häromdagen då jag var där och sa att fasen är DU här nu igen?! Du får snart skaffa klippkort! De är inte smart heller.. ha ha… nu känner man sig ju nästan dum att gå in där IGEN! De är dock väldigt trevliga så jag sa till honom att "Vågar du klaga?!" *s* men då skrattade han bara och sa "nej nej - du betalar ju nästan min lön! " *s*

Så - ja en kattlucka vore nog bra *s* men måste man ha en sticksåg då??

Kyss

Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare

raggorgeous
0

Tänker efter lite… får skylla på att jag är uppe och målar om hela nätterna.. *s*

De hoppar ju inte jämfota in genom luckan så höjden på katten spelar ju eg mindre roll eftersom det är avståndet mage-rygg man borde tänka.. Oskyldig Så de där vanliga funkar nog :) *pling*

Kyss

Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare

FunHouse
0

Det är verkligen jättebra med kattlucka i toadörren. Jag har haft en normal stor i min dörr i flera år, och inte ens den störta av dom har svårt att gå igenom där.

Men tänk på att när ni har kattungar så ta bort luckan eller gör som jag tejpa upp den med silvertejp. För jag har haft 2 kattungar som skadat benet när de gått in och ångrat sig och dragit tillbaka tassen och fastnat och fått jätteont och fick åka till vet.
Jag har hört fler som varit med om liknande händelser i kattlucka.

Men annars är det jättesmidigt att ha det.

**Vi har kattungar. Det är lycka!!
Lev. klara till augusti 2011

S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt

www.funhouses.se

huldabella
0

#5 Nej, bilden ljuger lite - luckan sitter lite för högt upp, så katterna måste sträcka ut för att komma igenom. Flört Det är mycket gott  om plats att ta sig igenom. Fanny är väl ingen bjässe, men väger drygt 5 kg i alla fall.

www.hallonglantans.se

Vi har kattungar!