Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett07-ragdollbilder
Läst 2237 ggr
Cheeserica
0

Min stora kärlek

Visst är det lustigt ibland? Jag älskar mina katter över allt annat och är så glad för att jag får dela mitt liv med dem. Men en av mina katter är och har alltid varit väldigt speciell för mig. Hon är en dotter till mina två första ragdolls och jag har följt henne från litet nyfött knyte till en snart tvåårig vacker dam. Ända sedan hon var liten visste jag att hon var MIN katt och hon och jag kommer vara tillsammans för all evighet. Kyss

Här är då min Leica, hon blir bara vackrare och vackrare för varje dag som går. Dessutom har hon det goaste temperament man kan tänka sig och hon är så snäll mot de andra katterna, min lilla fredsmäklare. Älskar henne så!!

---------------------------------------------------------------------------

Erica Osterman, S*Cheesericas ragdolls, Stockholm
Hemsida och blogg: www.cheeserica.com
Läs mer om ragdoll på www.ragdollklubben.com

Christelle
0

Åh så sötKyss. Vilka vackra ögon!

Christelle-Sajtvärd för Maine Coon ifokus.

Besök gärna min hemsida: http://www.christelles.se/

ProvinsiaRivers
0

Så vackerKyss!

Neo033
0

Vilken goding! Kyss

---------------------------------------------------------

Marie / S*Asterion's

Har nya planer! Glad

www.asterions.se

Lottis-Gottis
0

GladMen ååååå vilka underbara ögon

Glad Kramisar och nospussar Lotta, Geisha och Tilly Kyss

Rosino
0

Hon är verkligen vacker! Kyss

kitcat
0

Suveräna bilder på en riktigt vacker tjej som har ett uttryck som jag vill ha på en ragdoll. Det här är ragdoll för mig faktiskt även om man alltid kan önska sig bättre på allt Flört

Förstår din känsla, vissa bara älskar man otroligt mycket och tar till sig ett snäpp till än de andra även om man älskar dem med. Det är väl som mellan oss människor.

Har du haft någon kull på henne än?

FunHouse
0

Mycket mycket vacker!!!

AC

**Vi har kattungar. Det är lycka!!
Lev. klara till augusti 2011

S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt

www.funhouses.se

Evenstars
0

Så vacker så vacker!! Kyss

Christina - Medarbetare på Ragdoll iFokus

S*Evenstar's
Kattuppfödare av rasen Ragdoll

Vi har underbara kattungar hemma hos oss nu, besök gärna vår sajt för att se bilder på dem! :)
Website: www.evenstars.se

Christina

------------------------------------------------------------

Fyrpihls
0

Ja Erica, hon är verkligen sååååååå vacker så mitt hjärta slår volter..

Helona
0

En riktigt,riktigt vacker Ragdollflicka Kyss

raggorgeous
0

Det syns verkligen hur vänlig hon är!!! Och supersöt!
Förstår att du är kär i henne!!! Kyss

Kattungar planeras under 2012
Kyss

Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se

Bevingad
0

Hon är jättevacker och har verkligen blivit en vuxen dam.

Minns att jag såg henne på min första utställning eller första som jag ställde ut själv på (min MCO kille) ni hade bur i raden mittemot vet att jag beundrade henne och tyckte hon var så vacker redan då. Hon är den katt jag minns bäst från utställningen bortsett från min egen. Glad

Cheeserica
0

Tack så JÄTTEMYCKET allihop, vilka snälla ord ni har om henne! Kyss Jag älskar också hennes uttryck men sen är det säkert de som inte alls håller med - smaken är ju som baken. :)

#12 Åh så sött av dig! Jag minns faktiskt också den utställningen, det var Leicas andra utställning. Jag fotograferade faktiskt din kille hos domaren då också men bilderna blev inte så bra. Flört

#6 Nej hon har inte fått någon kull, hon är ganska nyligen kastrerad eftersom hon tyvärr skelar och det har inte vuxit bort. Gråter Det syns inte så mycket på dessa bilder dock, det varierar lite hur mycket det syns. Men jag älskar henne ändå och i mina ögon är hon precis lika vacker trots sin skelning. Hon har ju ändå de mest underbara ögon som man verkligen kan drunkna i! Hon har förresten ÄNNU bättre öron än på bilden, hon håller dem lite högt här för jag viftar med en leksak mitt framför henne. Det är så lustigt för ingen av hennes föräldrar har speciellt bra öron och så fick hon såna perfekta!

Någon skrev i en annan tråd att det är fusk att plocka bort örontofsar och att vi borde tänka på det när vi avlar. Jag kan bara säga att Leica har aldrig haft tillstymmelse till tofsar på öronen, hon är typmässigt bättre än sina föräldrar, har ett ljuvligt temperament, är HCM N/N och hade potential att bli en jättebra avelshona om man tittar på släktingar - och ändå kastrerar jag henne pga skelningen. Ska vi sålla bort katter med tofsar på öronen, ja då vet jag inte vad det är vi prioriterar egentligen. Skrattande

Men men, avel i all ära. Jag slutar hellre avla och har dem som gosekatter allihop, bara jag får vara tillsammans med dem! Kyss

Wonderdolls
0

WOW…Vacker tjej!!!!Kyss

englagirl
0

OTROLIGT VACKER!!!!!!

Tungan uteKyssTungan ute

Grattis till henne!

//Lena

www.categoris.se

SVERAK-diplomerad uppfödare

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

aannickaa
0

#13 Så vacker hon är!

Ang den andra tråden som heter fusk eller ej.

Ska Ragdoll ha tofsar enligt rasstandarden eller ej…om Ragdoll ska ha tofsar så borde ju inte uppfödare behöva rycka bort dom när dom ska på en kattutställning.

Jag tycker att man ska försöka avla så att i framtiden att Ragdoll inte har toffsar som ska ryckas bort innan kattutställningen.

Men men, avel i all ära. Jag slutar hellre avla och helt klart slutar fara på kattutställningar.Mina Ragdolls är först och främst gosekatter oxå och lever hela sitt liv hos mej. Skulle aldrig kunna sälja dom när de inte går att avla på mer eller om de inte skulle gå bra på kattutställning.Du är så välkommen att tycka till i tråde #13

Cheeserica
0

Tack så mycket allihop! #15 Ja jag känner mig verkligen ärad som får leva tillsammans med en sådan underbar varelse! :)

#16 Tack, men om jag ville diskutera i den tråden så skulle jag gjort det. :) Jag lägger hellre den tiden och orken på att främja ragdollens hälsa eller gosa med mina katter! :)

God natt på er, nu ska jag krypa ner i sängen med mitt lilla gosmonster!

aannickaa
0

#17.Tja jag tänkte bara att eftersom du tog upp den andra tråden här och du har tydligen följt den tråden så hade du lika järna kunat sakt det där, och ifråga satt där.GladSen för att jag har en åsikt och ett mål när det kommer till ragdolls tofsar på öron vara eller icke vara och om att rycka bort hår från katterna, så betyder ju inte det att jag inte bryr mej om Ragdolls hälsa på alla sätt och vis.GladÄven jag tänker på avelsbasen och linjeavel/inavel (nej tack till Linjeav./inavel).Sen tycker jag att det är jätte viktigt att göra alla tester och ha koll på även släktingarna till de katter som man avlar på.Å,jag ägnar mycket tid till mina katter vilket alla som känner mej vet.Så nu behöver du inte fundera på det..nått mer du undrar över?

Skelning.Växt bort eller dåld skelning?…har själv läst mycket om skelning och varit på föreläsningar om det.Det är ju bra att du har koll på släkten nu när hon skelar.Glad

Cheeserica
0

#18 Snälla håll den diskussionen i rätt tråd, den här startade jag för att visa upp min Leica! Och vad gäller skelningen så skrev jag om det i en tråd här om skelning för inte så länge sen så där står vad jag har för erfarenheter av det i min avel så det är bättre att hålla den diskussionen i rätt tråd också så blir det lättare att hitta i framtiden när nån söker information om det. :)

Fyrpihls
0

Kyssunderbar är hon i allafall oavsett om hon skelar eller ej…Kyss

jag kommer ihåg när hon var bebis, och visst var det hon som bara var så BÄST från början til slut…

jag ser faktiskt inte att hon skelar på de här bilderna… men oj vilken blick hon har… hon bara "borrar in sig" i en liksom, och vilekn ögonfärg.. wow..

Supergrattis till din underbara tjej Erica…

men visst kan du ställa henne som kastrat om du skulle vilja.. det skulle varit rolígt att se henne live.. kommer du till Nyköping..?

Trasan08
0

Hon är helt otroligt ljuvlig KyssKyss Om du av nån anledning skulle "tröttna" på henne, så är hon mer än välkommen hem till mig Flört

***************************************************************** Stolt o lycklig matte till:
S*Dragonfire Cora, S*Dragonfire Chubby Hubby, S*Louisedolls von Doc - Svante, S*Louisedolls von Grumpy - Noah

Vi har kattungar!

Stödjer  Kattvärnet - Haninge  

DixieDolls
0

Kjempesøt jente, og suuper øyenfargeKyss All grunn til å være stolt over henne jaGlad

Cheeserica
0

#20 Tack! Jo, hon utmärkte sig väldigt tidigt, och hon var alltid kullens stjärna. Kyss Ibland tittar jag på kattungebilder på henne och hon var ju bara SÅ underbar! *hjärtsnörp*

Här var hon 3½ vecka:

7 veckor:

12 veckor:

Ca 4 månader:

Visst kan man förstå att jag inte kunde sälja henne? Skrattande

Nej man ser inte på dessa bilder att hon skelar, hon skelar inte alltid, men hon skelar ganska mycket när hon väl gör det. Men hennes vackra ögon väger upp det! Glad

Vad gäller utställning så är det lika "otillåtet" på kastrater som på fertila katter tyvärr, det är inte som t.ex. svansknick som ju ska vara helt ok på kastrater. Skelning är diskvalificerande på utställning. Men nu har jag ju ställt ut henne ändå, självklart beredd på att hon SKULLE kunnat bli diskad, men det är ingen domare som sagt något. Ibland syns det inte som sagt. Nu är hon Champion och jag kommer inte ställa ut henne mer eftersom hon inte trivs på utställningar. Hon har aldrig gjort något elakt men hon är bara så ledsen och då visar hon sig ju inte från sin bästa sida heller. Hon är mycket vackrare och goare hemma som soffvärmare! Cool

#21 Tack! Jag skulle nog kunnat omplacera henne tusen gånger om, men det här är typen man aldrig någonsin tröttnar på eller ens kan leva utan. Kyss

Cheeserica
0

#22 Tack tack! Jaa jag älskar hennes ögonfärg! Hennes föräldrar, speciellt mamma Dimma, har också fin ögonfärg. Jag tycker ögonfärgen gör så mycket! Kyss

Pappa Cirrus (fast Leicas är bättre!)

aannickaa
0

Leica är JÄTTE fin och söt har nått speciellt.Cirrius syrra här inorr har jag träffat.Glad

Sen så känner då jag att när du tarupp en annan tråd och ifrågasätter i den här tråden , häldre än att hålla det i den tråd som den finns i så är det lite fult om den andra inte kan få svara.

Fyrpihls
0

Ja men jag tänkte att efetrsom det var så lite skelning, så kanske den inte syns alltid.. men om hon inte ens gillar utställning så är det ju inget att diskuttera.. puss på nosen till henne Kyss

Wermdos
0

Superfina bilder på en vacket tjejKyss

Helona
0

Jättesöta kattungebilder! Förstår att hon redan då utmärkte sej. Ja,hennes blick borrar sej in…..som en fästing,man inte vill ta bort. ObestämdHmmm…..du fattar vad jag menar va?Skäms Förstår att hon är din hjärtekatt Kyss

louisdolls
0

Super söt docka ,,Kyss,,fantastisk vackert uttryck ,,och vackra

blåa ögon ,Skrattande,,

auroraborealis
0

Förtjusande vacker dam, hon är verkligen vacker!

Neo033
0

Bebisbilderna!! KyssKyssKyss

Marie / S*Asterion's

Har nya planer! Glad

www.asterions.se

David
0

Vilka underbara bilder du bjuder på! Kyss Kyss Kyss

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

bebble
0

så vacker

Trasan08
0

#23 Det förstår jag mycket väl Glad Underbar är hon i alla fall, och du har ju så fina kissar överlag!

***************************************************************** Stolt o lycklig matte till:
S*Dragonfire Cora, S*Dragonfire Chubby Hubby, S*Louisedolls von Doc - Svante, S*Louisedolls von Grumpy - Noah

Vi har kattungar!

Stödjer  Kattvärnet - Haninge  

DolliDays
0

Men så ljuvlig o alldeles bedårande Kyss