e-bay...
nu ska jag minsann också in o shoppa loss…
jaha, och vilket av alla dom länkarna ska man gå in på då.. jag kan ingen tyska.. vill ha engelska… hjälp.. nån??

kategorin tierwelt är djurkategorin, sedan välj vidare, t.ex. katzen om det är katter och sedan, ja det beror vad du är ute efter. :-)
vad shoppas nu då?
---------------------------------------------------------
Christina - Medarbetare på Ragdoll iFokus
S*Evenstar's
Kattuppfödare av rasen Ragdoll
Vi har underbara kattungar hemma hos oss nu, besök gärna vår sajt för att se bilder på dem! :)
Website: www.evenstars.se
Christina
------------------------------------------------------------
men usch jag gillar inte att jag förstår ALLT vad som står… läste tyska en termin eller nåt… jag får vl försöka igen då.. hi hi
ska bara shoppa litegrann… ny klösmöbel till bebbarna och lite sånt..

jago24online är en bra säljare av klösmöbler på tyska ebay
Jag har ju precis köpt en stor klösmöbel där…och jag har nu fått hälften av grejerna till klösträdet. Resten kanske kommer imorgon. Hoppas jag så jag kan sätta ihop det.
Betalade 34 euro + frakt 21 euro för ett stort träd i vitt. Får se om jag blir nöjd med det. Blodad tand får man i allfall för det är så kul att buda.
Jag har köpt två stora sackosäckar också, men de har inte dykt upp än. Tror posten i Sverige är lite dryg…för om man följer varorna så har de kommit till Jönköping förra veckan.
Lycka till Unni…ge inte för mycket bara.
Jag köpte det trädet som hette KBD011
AC
**Vi har kattungar. Det är lycka!!
Lev. klara till augusti 2011
S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt
Är länken till träden.
här kan man hitta lite annat som han säljer också..
http://shop.ebay.de/merchant/jago24online
AC
S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt
jag undrar bara hur tusan väljer man färg.. jag har också just ett stoooort klösträd på gång och kanske några små också, oj tänk om jag vinner allt
fast jag skulle vilja ha det i vitt eller grått.. vart väljer man det??
.hoppsan, bara jag inte vinner alla nu… *fniss* min man blir bara lite galen på mig.. hi hi.. ssshhh säg inget…
vad betyder anmäldung bestägigen ller nåt… ska jag klicka på det eller

jago24online: färg får man välja när man vunnit auktionen, men det är inte alltid som alla färger finns att välja på, vissa kan vara slut, men då brukar man kunna välja längre leveranstid om man vill ha en specifik färg som är slut. andra säljare vet jag inte hur de gör, kanske samma.
#6: Jag har precis ett likadant träd som dig dvs. KBD011. Och det är kanonbra… stor och rejäl och en stor raggis ryms lätt i påsarna som hänger. Våra två killar älskar att ligga i dessa påsar…. sen finns det två stor liggplattor att ligga på… en raggis ryms lätt. Ett perfekt träd för raggisar…
Lägger in lite bilder…. 
Många fina finns det…. spännande att se vad det blir till slut Fyrphils 
Jag är bara så spänd på om jag lyckas få hela mitt träd levererat..konstigt att posten sprider ut kartongerna på olika ställen.
Nu har jag bara alla pelarna…
Jag ville ha ett grått men det fanns inte när jag vann mitt träd. Jag mailade Jago men han svarade aldrig på det och det blev ett vitt som jag valt i andra hand. Det blir nog bra…annars köper jag ett nytt och säljer detta på blocket..fasen vad kul det är att buda på e-bay…
Ja, du Unni, passa dig så du inte vinner alla bud. För dom är nog inte så glada åt att man ångrar sig…eller, jag vet faktiskt inte hur man gör om man vinner fler bud samtidigt…?
S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt
#12. Ett sådant ropade jag in, kanonbra och katterna älskar det, men tog mig säkert två dagar att montera ihop. 
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...
#24: Snyggt!! 
fast det var nog inte så bra ide´att gå in på e-bay nu.. jag har budat på massa saker, men nu får jag låta natten gå, så blir dte fler man kan ligga och bevaka.. skitkul ju..

#26 hahahaha, du är precis som jag sitter på nätterna och budar på tyska ebay.
Jag fick hem mitt andra klösträd av tre som jag "vann" förra veckan.
Jag har oxå det där dubbla trädet som jag "vann" förra året och katterna älskar det.
Lycka till!
Kram!
//Lena
SVERAK-diplomerad uppfödare
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~
Jag tipsar er om en bra översättningssida där man kan skriva in hela meningar och få dem översatta på flera språk =)
Kramisar och nospussar Lotta, Geisha och Tilly 
Trädet i nr 10 ser häftigt ut.. Men det tar väl stor plats. Vi bor ju inte alltför stort, men det är klart, bra att bygga på höjden då! Ser ju ruskigt roligt ut. Nr 24 passar bättre hos oss.. Hur stabil är denna klösmöbel tror ni? Står den rycken när ett par tunga raggisar kommer i 100 knyck (händer ju inte så ofta, men det händer)?
S*Willénkatten:
Vi planerar ljuvliga ragdollkattungar i vinter !
ja jag vill ha det där på #12 nu också… jag budar för fullt… 

#30 ett tips Unni är att du inte budar förrän det är ca 30-45 sekunder kvar, risken är annars att du får betala ett högre pris för du blir överbjuden hela tiden…..
Så mitt råd är "HA IS I MAGEN" 
Lycka till!
//Lena
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~
Jag fattar inte hur ni kan ha sådana där vackra färger på era klösträd och de ser hårfria ut. Jag har ett beiget och där syns inget hår. Jag dammsugar det varje dag för att hålla det någorlunda hårfritt men det är alltid hårigt efter en dag.
Om jag skulle ha ett mörkblått eller mjörktbrunt (vilket är snyggare) skulle jag få dammsuga fyra gånger per dag…
för att det ser så illa ut tycker jag med en katt som ligger kvar då den rest sig och gått därifrån! 
---------------------------------------------------------
Christina - Medarbetare på Ragdoll iFokus
S*Evenstar's
Kattuppfödare av rasen Ragdoll
Vi har underbara kattungar hemma hos oss nu, besök gärna vår sajt för att se bilder på dem! :)
Website: www.evenstars.se
Christina
------------------------------------------------------------
#32 fasen du Kicki… DET glömde jag att tänka på… 
jag har ju ett mörkgrått nu också här hemma och det är ju döjobbigt… nej jag ska nog buda hem ett vitt…
fast jag är livrädd att jag ska "vinna" för många nu så jag ligger lite lågt.

du kan köpa till mig också:)
jag vill ha ett grått el vitt:)
Kattungar väntas hos GunBertus
#31 Jo, Lena jag har också insett det…. man kan ju ställa alarmet på mobilen och gå in och slå till… men kruxet är ju alla mejl man får sen som man får sitta med google translate för att fatta vad dom betyder, men man lär sig väl, och hur betalar jag sen.. sker det automatiskt då jag redan har matat in mitt kortnummer och allt.. och hur väljer jag färg..
kanske man får ett litet mejl från självaset säljaren… 
varför inte klä om era gamla?
mitt håller just nu på att få grönt tyg, efter att ha varit lila och innan dess vitt (men det blev skit efter ett tag eftersom kissarna går ut och in ibland)
Har också köpt på Ebay men tycker tyget är av dålig kvalitet,

Unni jag vet inte hur många gånger jag har försökt att logga in mig i Ebay!! Trots många försök och en knaglig skoltyska fastnar jag som nu sist när ebay tjatar om bestätigungscode! Jag blir tokig. vad f.. är det?! Något som ska komma med mail?? Jag har gett upp!
Bra då sparar jag den slanten…
Jag har bl.a. ett som #10.
Det är lätt att förivra sig om man sitter och bjuder, därför brukar jag göra så att jag på förhand bestämmer hur mycket jag ger och så lägger jag in maxbudet och låter auktionen sköta sig själv automatiskt. Därför är det inte så stor idé att vänta till sista minutrarna heller - om man inte ska ha det man bjuder på till varje pris förstås 
det är ju bara att bestämma ett användarnamn och lösenord…Annso.
Jag har en flik öppen samtidigt med google.translate och så kan jag översätta… skitbra…
fast nu vet jag inte riktigt om bara mitt träd kommer hemskickat och det dras från mitt konto.. hm.. ska bli spännande…
Jag har Google Verktygsfält, och den översätter sidan automatiskt åt mig 
// David

"40
samma här.
Kattungar väntas hos GunBertus

okej tack . Jag hittade koden till slut en liiten text mitt i allt textflöde. Vet inte om jag gjorde något dumt nu. Lite som att öppna Pandorasask:-)
och jag sitter fortfarande med ett halvt klösträd som jag beställt på ebay
, hela klösträdet lev. i två paket och ett är borta. Men fick en stor sackosäck,,,typ fatboy om ni vet vad det är. Men jag hade beställt två och den andra verkar vara puts väck..
Nästa gång ska jag buda på en sak i taget…lite jobbigt med att vänta fler saker.
Ja, ja det löser sig nog.
S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt
Euron är påväg ner tack vare Grekland, så snart kan det bli riktigt lönsamt att handla ifrån andra eu-länder. 
// David

#37 Registrera på brittiska ebay, så kan du sedan logga in med detta på det tyska.
AC om du inte vill ha ditt vita så kan jag ta det… köpa det alltså, så köper "vi" ett nytt till dig… 
jag tycker mitt brunvita är sketasnyggt, men jag har ingen aning om hur vi går vidare..
har bara fått ett besked att jag vunnit det och sen vet jag inget mer.. hela min inkorg är ju full av meddelanden från e-bay nu och jag har noll koll.. hi hi
men jag har lämnat mitt säkra kortnummer så denske går av siog självt..
ja, vi får väl se..
# Inget går av sig själv, du måste nog betala in trädets pris + fraktkostnaden innan de skickar nåt 
Jag har under dagen jagat resten av mitt träd och det verkar som om Posten Logistik AB slavat bort det…de skickar mig hit och dit och ingen vet var mitt paket är…nu säger dom att jag ska reklammera det…
så ett halft klösträd..bara pinnarna med snörena på är vad jag har…
Och en stor fatboy sackosäck kom i allfall igår…..men jag hade beställt 2 och ingen vet var den är helle?? Det vet jag inte ens om den gått iväg från Tyskand. Får se om JAGO behagar svara någon gång…
Betalat allt har jag gjort iallafall. Den billiga affären jag trodde jag gjort blev kanske dyr…..men kul var det
en stund..
AC
S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt

Hur e det med det at betala tull/ moms på det man har vunnit?
Er det så at man betaler 25% moms på det som koster ungefär over 200 kronor? ( I tillegg til fraktkostnadarna)
Tycker det er mange grymt snygga klösträder, spesielt banana leaf träderna, men dom blir ju jättedyra om man skal "importera" dom.
Er det Trixie klösträder som auksjoneres bort?
#48. Så är det med posten ja… De jag vunnit har jag på knackig Google Translat-tyska bett om att få skicka med DHL. Och det har fungerat bättre.
Hoppas Posten hittar dina paket någonstans. Lite ot, men jag blev av med ett jättepaket för flera år sedan, det hittade de inne i ett frysrum. 
// David

#49 Från tyskland till Sverige blir det ingen tull så vitt jag vet. Hur det är till Norge vet jag inte.
#51. Jag betalade ingen tull jag heller. Men tror att det är någon form av tullavgift ifrån EU-land till icke EU-land (Norge)
// David

#51 & 52, takk for svar!
Attans også…
og jeg som ville ha ett jeg også
Kanskje jeg kunne bedt noen i Sverige om å kjøpe til meg, og så kunne jeg ha hentet det neste gang jeg er i Sverige

jag köpte ett träd till en kattungeköpare till mig för ett tag sedan, iofs i Sverige, men man får välja om leveransadressen ska vara till samma som faktura adressen.
Det funkade bra och dom hade trädet hemma vid dörren på mindre än en vecka.
Jag kanske kan hjälpa dig om du vill?
//Lena
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~
jag har klickat runt lite… så jag hoppas att jag bejakat köpet nu, men det återstår att se.. jag har ju inte så mycket tid.. nu är vi inne i stugan en stund, men nu ska långfärds skidorna på och swiscg ut i löypa… i morgon blir det snowboard igen… e-bay får vänta tills jag kommer hem