Hur vet jag hon löper
HEJ
Jag vet inte riktig hur jag märker att min hona löper. är det vanligt att en hona smålöper, märker bara hon blir keligare och min hane springer och nosar henne i rumpan och greppar tag i hennes nacke imellanåt men hon verkar inte vilja utan sätter sig.Hur lång tid brukar det vara mellan löpen?Hon har haft en kull.
ja, jag är väl inte den rätta att svara på det här, men i vanliga fall brukar man VETA när ens katt löper, för det både syns och hörs oftast.. de får som en magnet i magen så de går omkring som en limpa med ben, och så lååååter de nåt så förfäääääärligt så det inte går att ta miste..
Däremot har jag upplevt ibland särskilt under den här mörkare delen av året att de kan löpa lite diskretare.. tex min Fannie som inte löpt alls eller uppenbarligen gjort det fast inte vi märkt det.. hi hi resultatet ser du under hennes egen tråd "Fannies små är här"
Så det finns nog alla varianter däremmellan… men att hanen är intresserad kan ju var en indikator..

HEJ ja hon har aldrig löpt sådär jättemycket utan är nog lite av en smyglöpare så det är jättesvårt att veta, hade tänkt låna en annan hane till henne och då vill jag vara säker på att hon löper!