Kattsand på golven?
Stör ni er på att ni har kattsand ligger på golven?
Jag störde mig på det oerhört mycket, mestadels eftersom jag har småbarn som kryper omkring på golven men också för att det inte är så skönt att gå på grusigt golv.
Jag fick detta tips från ett annat forum och testade och det fungerar faktiskt.
Jag behövde inte byta sand eller byta till pellets och behövde heller inte testa olika kattlådor för att se vad som fungerade bäst.
Nu kan jag använda den kattsand som jag är så nöjd med och ändå slippa sand på golven 
Ja men vad är min lösning undrar ni då säkert?
Jo det är så enkelt som att ställa lådan bakåtvänd, dvs med kattoalettens öppning inåt väggen. Bifogar en bild på hur det ser ut här hemma så ni förstår. Man har alltså ett visst avstånd från väggen självklart för annars kan ju inte katten komma in.
Kan ni fatta att det var så enkelt för att slippa få ut sand på golven? 

Testa gärna 
Yataz
Kanon
Ska testa detta då vi kommer hem från värmen 
Kramisar och nospussar Lotta, Geisha och Tilly 

supert
,dette må jeg prøve..Takk for tipset.
Dom säljer små gummimattor med små noppor på i djuraffären, de är jättebra och samlar upp all grus precis utanför lådan. Mina katter gillar att "torka tassarna" på den när de varit på lådan. Har aldrig grus utanför den.
Zabelle

ja det har jag alltid…och två lådor har jag med öppningen mitt emot varandra fast en bit ifrån..
men jag ska köpa de där klick plattorna och lägga så fort vi har renoverat rummet.
Kattungar väntas hos GunBertus
#0. Smart tips, få se om jag har något sådant passande utrymme för att testa det…
#4. Klickplattorna är helt underbara! 
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...
#4, 5 Vad är klickplattor?
Zabelle
#7 Aha! Tack 
Zabelle