Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett02-allmänt-ragdollsnack
Läst 1579 ggr
ronnis
0

Ragoll hana 8 månader.

Hej . !
jag har en ragdoll som vill väldigt gärna kjella på
morgonen runt 5-6 , spiner som bara den och så, mysigt
värre. Nu är det bara ett problem , Jag själv behöver sova
lite mer.
Tips.

Hans beteende är att han hopper upp i sängen och lägger sig på mig och strycker huvodet på mig och slickar mitt hår…Vi är värsta polarna..ler

Tips / Hjälp

elyse
0

Så är det nog ganska många som har det. Kan du inte bestämt lägga katten bredvid dig och visa att den får ligga bredvid, men på vissa villkor. Slickar katten dig etc så sätt ned den på golvet.

ronnis
0

Får testa dettta ett tag då..ler…

Fler tips tack

raggorgeous
0

jag har en nakenkatt som var otroligt närgången första 2  veckorna.. hon slickade mig i hela ansiktet, i NÄSAN, öronen.. ja skulle kela HELA tiden..  höll på att bli galen *s* - samtidigt som hon var såå söt!!  Men jag fick gömma huvudet under kudden i början för att få sova. Men det håller ju inte.. hi hi .. så..

jag fick helt enkelt visa henne att hon fick gärna ligga nära mig men inte slicka på mig.. så jag höll ner henne lite med armen så hon låg liksom i min armhåla om du förstår hur jag menar.. och om hon försökte streta uppåt satte jag ner henne igen och släppte på greppet… till slut förstod hon och idag sover hon under täcket vid min mage.. eller på min arm med huvudet mot min axel… supermysigt!

ENVISHET är mitt bästa tips och visa hur du vill ha det! Det tar några nätter men det tjänar du på i längden! Lycka till!!!

Kattungar planeras under 2012
Kyss

Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se

ronnis
0

Oki.. Får va mer bästämd . Känns som om han är leksugen med på morgonon, liksom hoppar upp i sängen igen om jag lägger ner han , eller putar ner han . men han spiner sm bara den på morgonen …men jag får lägga han sidan om  helt enkelt så får man börja där.

Neo033
0

Mina tränar frenetiskt konstsim i sängen vid 5-tiden! Tar sats och *hopp* landar på rygg, tar sats igen och dyyyyyker under täcket… Skrattande

---------------------------------------------------------

Marie / S*Asterion's

Har nya planer! Glad

www.asterions.se

auroraborealis
0

#5    *ASG*

Känner igen det där väldigt väl, råkar jag då samtidigt röra mig under täcket blir han galen. Men han är också en grabb som kommer tidigt på morgonen och kelar och kurrar väldigt högt. Jag brukar dra täcket över huvudet och se till att det inte finns någon ingång att ta sig in under täcket.

Neo033
0

#6 Sovsäck är rejält underskattat… Skrattande

---------------------------------------------------------

Marie / S*Asterion's

Har nya planer! Glad

www.asterions.se

auroraborealis
0

Kanske skulle hämta min sovsäck, hihi. När vi går isäng så kryper han in under täcket och ligger bakom mina ben och kurrar, sedan lägger han sig på golvet då han blivit för varm sedan kör han sitt röj på morgonen. Han gör ganska mycket hyss då jag ligger och sover som att gräva i mina blomkrukor, hela katten är full med jord ibland. Man får många skratt, när jag duschar så kommer han med full fart in i duschen.

Wonderdolls
0

Jag håller med #3.

Jag har en ragdoll hona som är nästan 7 månader och hon är också så vid sov tiden ska hon bära leksaker så ska man kasta den så hon ska hämta den och sen hon skulle kela jätte länge innan jag fick somna och ibland kom hon under natten och störde mig för att hon ville kela till slut vad jag tvungen bara ignorera henne men hon började gå upp vid kudden och tvätta mitt hår så fick putta henne snällt men bestämt. Efter ungefär 3 till 4 gånger nu ligger hon vid mina fötter eller vid kudden och sover. Och nu få matte sova utan att hon stör!Glad

Willenkatten
0

KyssUtsövd o i behov av kärlek….. Willénkatterna sover sött hela natten, men ungefär klockan 6 går reveljen. Då skall det gosas, matas o lekas. Fastän det är nog så att matte är morgonmänniska o alltid går upp 6 när hon jobbar dagpass. Och är matte ledig eller jobbar kväll, så är rutinerna ungefär desamma.

S*Willénkatten: KyssVi planerar ljuvliga ragdollkattungar i vinter !Kyss

Besök gärna min hemsida!