Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett06-konstruktiv-kritik
Läst 2388 ggr
Ragstars
0

Konstruktiv kritik önskas :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I dag har jeg vært på besøk hos min fodervård, Vibecke og fotat min ägenuppfödde Bella Donna liteGlad

Hun har hatt en fin utvikling, siden sist jeg så henne.

Visse ting ser jeg selv, men det hadde varit fint med lite konstruktiv kritik från er ogsåFlört

Ta gjerne hensyn til at Bella Donna kun er ett år gammel, hun fyller ett på onsdag 24. februari.

Ragstars
0

UtsträktGlad

Ragstars
0

Sett från övanGlad

Ragstars
0

HelfigurGlad

Ragstars
0

Poserar fint foran kameraFlört

Ragstars
0

…lest 80 ganger og ingen som vil si noe?

Er hon så ful???Tungan ute

David
0

Jag tycker hon är jättefin! Men jag är helt fel person att ge konstruktiv kritik eftersom jag inte är insatt alls i vad som är rasstandard.

Hoppas det kommer lite konstruktivt här snart…

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Fyrpihls
0

Nejdå inte är hon ful inte… det är bara så tror jag att många är rädda för att ge kritik då dt ibland inte tas emot som det är tänkt, men jag tänker vara kaxig och försöka… Glad

Om vi ska börja med kroppen så ser hon ut att ha en lång fin kropp med det rätta stuket.. med lite högre bakdel om man ser på bilde 1 och 3.

Trots sin långa fina kropp så tycker jag att hon ser ut att ha en fin rundning på nospartiet.. bild 2

Profilen är lite svår att uttala sig om utifrån de här bilderna , men jag tycker att det ser ut som om hon har en fin profillinje, men kanske kunde haft lite mer höjd på pannan, och därmed också en annan rundning från profil och till övergång till panna, om du förstår vad jag menar…

Öronen sitter för tillfället högt och är också lite långsmala i formen, men det tror jag vill komma på plass med åldern

Ögonen har en fin form och storlek, och jag tror att ögonfärgen kommer bli mer intensiv med åldern också… de är ju mörkare längre in och då brukar de komma sen tycker jag…

Som sagt… en fin tjej på bara ett År… hon kommer växa på sig betydligt mer i ett par år till, så jag tror att hon kan bli riktigt fin..

hoppas du känner dig nöjd och tar emot kritiken som den var menad… konstruktiv…

Ragstars
0

Tusen takk, Unni!!Kyss

Det er jo konstruktiv kritik man lærer av, inte bara å si "ÅÅÅÅ, så fin" t.ex. Man vil jo båda ha positiv och negativ omtale av sina katter, og det er kanskje synd på dom som inte kan takla det.

Jeg holder med deg med det du har skrevet, og setter stor pris på din konstruktiva kritik!

Öronon sitter lite for högt i nuläget, men jeg tror og hoppas på at dom vil glida neråt med åldern. Hennes bror, som jeg også fikk bilder på i dag har en mycket bettre öronplassering, men han er en hane, og har bredare huvud.

Öronstorleken tror jeg faktisk er ganske bra, selv om dom ser stora ut just nu. Jag har sett at mange raggiser har en tendens til for små öron, og nâr jag ser på storleken til båda foreldrarna, så har dom en fin storlek. Ville kanskje hatt dom lite bredare i basen?

Santi, hennes pappa, hadde jo digre öron som liten, mens nu, i en ålder av 4 år, har han en tanke for små, tycker jag.

Hennes kroppsfärg, points og utmaskning er mycket ljus, men jag hoppas at den vil bli mörkare med tiden.

Jag skulle önskat at ögonfargen var bettre, men tatt i betraktning at fadern har en ljus blå färg, og modern har en fin färg, så er Bellas färg så bra som den kunne bli i denne kombinasjoen. Den matcher hennes ljuse färg i pointsene og hennes kroppsfärg.

Jag ville også hatt en smule mer fylde i hennes kinn, holder dere med?

Ni kan inte kjenna på pälsen, men for meg er den otrolig silkeslen och kald, och en mycket,mycket bra pälsGlad

Hon kunne også ha varit maffigare, men hon har tyvärr hatt flere hårda löp, så hon har tappat lite vikt.

Så snart alt er klart, så hoppas vi at kunne åke med henne til vackra DonnieGlad

Vi tror han skulle passe henne mycket bra och laga snygga bebiser med henneFlört

Fyrpihls
0

Det tror jag också.. det vill bli spennende att följe… GladKyss

FunHouse
0

Fantastikst vacker katt skulle jag vilja säga.

Hon ser ut att ha den där kalla silkeslena underbara pälskvalliteten soom jag gillar.

Super look på henne tycker jag. Öronen åker nog ner senKyss.

Men som du säger lite ljus i maskfärgen, men det kan komma sen. Det gjorde det på vår Leo. Han var väldigt ljus som liten.

AC

**Vi har kattungar. Det är lycka!!
Lev. klara till augusti 2011

S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt

www.funhouses.se

Willenkatten
0

KyssSnygg lång kropp. Verkar ha härlig silkig pälskvalite. Öronen behöver tippas ner, något stora o en något djupare ögonfärg, men tror detta kommer. Snygg profil. Bra haka, är förtjust i starka hakor.

S*Willénkatten: KyssVi planerar ljuvliga ragdollkattungar i vinter !Kyss

Besök gärna min hemsida!