Geisha ligger under kniven idag...
Jag har just varit iväg med Geisha till veterinären.
Hon ska kastreras idag… vi hade egentligen tid i eftermiddag, men vetten hade fått ett återbud så jag fick komma lite tidigare… jag var med tills hon somnade och sen åkte jag hem en stund…
Usch, det är alltid lite nervöst när man vet att dom är sövda och så.. hon veterinärbesiktade henne också för hon ska ju flytta nästa måndag om allt går bra.
Det var ju en familj här igår och tittade på henne, och det blev kärlek… särskilt mellan mannen i familjen och Geisha.
Hon låg hos honom och ville bli kliad på magen hela tiden..
lilla pluttan…
Men det kommer bli bra, det känner jag i hela kroppen..
Usch ja…jag blir sjuk nästan då jag vet att de ligger sövda (som du vet) :(. Snart ser du hennes ljuva ögon titta upp på dig! :) <3
---------------------------------------------------------
Christina - Medarbetare på Ragdoll iFokus
S*Evenstar's
Kattuppfödare av rasen Ragdoll
Vi har underbara kattungar hemma hos oss nu, besök gärna vår sajt för att se bilder på dem! :)
Website: www.evenstars.se
Christina
------------------------------------------------------------
Vi tänker på Geisha idag o hoppas det går bra. Härligt när det säger klick med tilltänkt familj. Ungefär som när jag såg min Frosty Louise första gången då. Jag visste att det var kärlek på g. Och den håller i sig.
S*Willénkatten:
Vi planerar ljuvliga ragdollkattungar i vinter !
Allt har gått kanon med Geisha idag i allafall…. hon har varit uppe och ätit och druckit och varit på toa, men sen kröp hon faktiskt in i buren igen och lade sig och sen har hon varit ute igen en sväng, men ligger nu i buren igen..
Jag har ställt den bredvid elementet här i matsalen så hon tycker nog att det är varmt och skönt där. Annars verkar hon inte det minsta berörd av såret.. men hon är lite trött tror jag… lilla stumpan…
De andra har varit och luktat lite på henne men sen låter de henne vara. De verkar förstå att hon behöver det idag… skönt att det är gjort och är över nu…
ååå vad skönt att hon är hemma och att allt har gått bra! 
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...
Toppen!
---------------------------------------------------------
Christina - Medarbetare på Ragdoll iFokus
S*Evenstar's
Kattuppfödare av rasen Ragdoll
Vi har underbara kattungar hemma hos oss nu, besök gärna vår sajt för att se bilder på dem! :)
Website: www.evenstars.se
Christina
------------------------------------------------------------
Skönt att det gick bra Unni! :D Och vad underbart att du hittat så fina nya ägare som hon godkände direkt - det är så det ska vara!! 
Kattungar planeras under 2012
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se
Det är verkligen helt sjukt…. jag trodde inte att alla hormoner kunde försvinna så totalt på en gång…
Geisha är såååååå kelig, muckar inte med de andra katterna eller nåt.. spinner, stryker sig, är med mig överallt.. vill bäras.. ja precis som hon var innan hon blev fertil…
VAD KONSTIGT!
Hon har ju varit trevlig här hemma innan också men det har ju varit hormoner som svämmat över ibland särskilt mot de andra fertila katterna.
Och nu är det som bortblåst…
Jag känner mig överlycklig, och Geisha också.. alla trivs faktiskt inte som fertila, det är ju bara att inse… Hon är ett levande exempel på det… Jag känner mig så glad att jag tog beslutet.
Såhär glad ska man ju vara….
som hon är nu.. NU mår hon kanon. fast hon har ett litet sår på magen… fast det verkar inte bekymra henne det minsta.
Så det ultimata för en honkatt är nog att endera vara dräktig, ha ungar elleer vara kastrat… puss och kram… hälsar Geisha..

Åh,vad det låter härligt! Lycka till,Geisha med ditt"nya" liv! Önskar dej allt gott! Puss o kram 
Å så godt at alt gikk fint med henne
, håper at hun får et fantastisk hjem hos snille og kjærlige mennesker ! hun har fortsatt en bit av mitt hjerte …