Akut transport till Sundsvall
Pga inställda tåg fick jag ta hem mina MCO ungar igen igår….så nu söker jag någon som kan ta dem till Sundsvall ..
det går att få upp dem till Stockholm imorgon men vidare har jag inte löst..
Kattungar väntas hos GunBertus
En kanske lite skum lösning, men det finns flera lokförare på SJ Sundsvall som är väldiga "kattokar". Kanske kan se om någon av dem kör ett X2000 Stockholm - Sundsvall i morgon, så kan kissarna få åka framme hos föraren 
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...

Ulla, vi kan ta med dom efter utställningen på söndag om du inte hittar ngn lösning innan!
Hör av dig isof
//Nina

fast då får de vara med på hotellrummet…det blir för många…tack iaf..får hoppas det ordnar sig
David…nej det är att chansa för mycket..det är inte värt..
#3. Annars hade jag ju kunnat ringa sådär om någon minut ner till personalfördelaren i Sundsvall och höra vilka som kör i morgon.
(en gång i ett annan liv känns det som - eller rättare sagt för många år sedan - arbetade jag som tågmästare, därav dessa kontakter)
// David

ja det vill jag gärna…trodde du menade att den som tar emot dem i morgon skulle fråga konduktören:)
men du får gärna fråga…de kommer imorgon 12,39 och kan vara på stationen 1 timme iaf…
de har sovplats i Stockholm om det inte finns något imorgon..

puttar upp denna tråd igen eftersom de är kvar i Stockholm än…
är det ngn från utställningen kanske, som åker förbi Stockholm upp till Sundsvall eller i närheten?

Är det katterna till Lundbergets?
Kanske du ska prova att lägga in detta på katter iFokus och Maine Coon kattens forum?
Christelle-Sajtvärd för Maine Coon ifokus.
Besök gärna min hemsida: http://www.christelles.se/
#5. Jag ringde ner igår eftermiddag, men med tanke på hur vädret är så vågade ingen lovade någonting, den lokförare som ska köra ett visst tåg kan sitta fast i Malmö osv utan att de i förväg vet något 
// David

katter i fokus? finns det med?..ok jag letar..
jag förstår David, det är ok
Perser iFokus (kan kanske vara något, är säkert en del "perser-människor" som ska ner till Nyköping)
// David

Hej Ulla! Efter utställningen på söndag så kör vi genom Stockholm och passerar Sundsvall på vägen hem. Så OM vi åker ner (har hänt en del tråkiga saker som gör att jag eventuellt inte kan/törs åka
) men OM vi åker så kan vi hämta upp katterna i Stockholm och leverera till Sundsvall om du önskar på söndagen! Blir dock mitt i natten!
Hör av dig isåfall. Jag kommer veta fredag morgon om det blir resa eller ej.
#11 men Oj Nina.. hoppas det inte är nåt allvarligt.. sänder dig en kram ifall du behöver den…

Ulla kolla din mail!
//Nina