i regel på en varm trygg plats om du inte styr henne till en "bolåda"
passa "kisselådan" så hon inte väljer att gå dit, spec om du har en med tak på
Lycka till
Mina brukar välja min bolåda faktiskt… den är så fin och trygg och bra tycker de… fannie ville lägga sig i den mitt i vardagsrummet, men då bar vi in den i sovrummet för jag tycker att det är ganska bra med lite extra lugn och ro de två, tre första veckorna..
Annars har någon valt linneskåpet, och då har jag såklart inrett det till bolåda också, den nedersta våningen.
Jag brukar göra så att det finns två tre ställen att välja mellan, men det kan vara bra att ha dom i ett rum så att man kan stänga in dom i det rummet om det är en mamma som är benägen att flytta runt på sina små i början.. så gjorde Vilda förra gången… tills hon fick som hon ville…
Jag har en innerbolåda i min bolåda i början, och då har jag också mat och vatten däri… sen när de blir större så tar jag bort innerlådan och bäddar hela… och så brukar jag lägga en rullad filt som landgång så att bebisarna kan krypa ut o in sen när de vill det…
Enig med #1 , du må hjelpe henne til å velge "bolådan " , mine hunner bruker å føde i en stor transport kasse så flytter jeg hele familien over til "bolådan " etterpå der det ikke er noen lukt av blod og en fødsel
og det har alle akseptert
! De føder som oftes inne på badet der det er godt og varmt eller på soverommet vårt .
Jag vill se bilder på era bolåder för inspiration, från pappkartoner till slott,,,,,,,,,,,,,
hon har locket öppet hela tiden, men man kan stänga den om man tex får gäster eller nåt så att hon tycker det blir lite otryggt…
men för det mesta vill hon ha öppet… den står i fotändan av våår säng..
sen tar jag snart ur den där inner lådan och ställer mat och vatten utanför istället och bygger en liten hage runt..

Astrid har vid varje tillfälle fött sina kattungar i en banankartong som jag har ställt i ett hörn i köket.
Intressant tråd 
Jag har äntligen snart kisseungar hos mej *LYCKLIG* 
Har därför oxå funderat ikring detta med plats för nybliven mamma och hennes ungar. Pappa har gjort en fin bolåda åt mej, som jag åker och hämtar på söndag 
Hade en flyttkartong vid förra kullen, men insåg snabbt att det inte funkade hos mej, eftersom de andra katterna tyckte att det var så roligt att hoppa på taket, så kartongen höll inte så värst länge.
Nu har jag funderat om jag skulle kunna ha bolådan i vardagsrummet. Hur känsliga tror ni att kattmamman är de första veckorna? Tror ni att det kommer det att bli för stökigt för mamman att ligga där med sina ungar?
Vet du att banankartonger kan innehålla gift?
Dom sprejar bananlådorna med gift så går aldrig bort,,,,,,,,,,,,

Jag har en Atlas Car 100 som bolåda, Idun trivdes bra med sina bäbisar och jag hoppas att Wilma också gör det.
http://www.feedem.co.uk/dog-2/dog-carriers-53/ferplast-atlas-100-car-230.htm
-------------------------------------------------------------
Whiskykullen är här!

Jag läste det i ett nummer av Trasdockan efter min senaste kull. Jag har inte märkt att mina kattungar har mått dåigt på något sätt men ska självklart välja ett annat alternativ till kommande kull!