Utställningsnojja
Nå hjälp mig i utställningsnojjan, vad är exceptionellt bra att ha med som jag aldrig kommer komma ihåg? Tror jag har fått med mig allt men banne mig man lyckas alltid glömma någonting… (även om nu detta är femte utställningen :P)
Jag har kommit ihåg:
- Katterna
- Att bada dem
- klosax
- kam
- handsprit
- visitkort (gratis sådana)
- burskynke (som ska sys klart… snart….)
- gardinvajrar och tång (för att klippa i rätt längd)
- Hemapotek, sårtvätt och dyl.
- sandlådor, sandspade, sand
- kattmat, mat och vattenskålar
- handduk
- stamtavlor och vaccinationsintyg (står på dem)
Så vad är det jag nu glömt?
http://www.svidjas.se
Kanske… puff, något att sitta på, antistatspray el. liknande, penna och papper, säkerhetsnålar, kamera.
Det har jag med…
Ah där sa du det, stolar… tack!

bekräftelsen..
så duktig jag verkar vara då..som inte ens har börjat med nåt
Kattungar väntas hos GunBertus

antistatspray lär behövas så elektriska som katterna är nu
Bekräftelsen, ja just ja.. då blir det till att hitta åt den. *asg*

Jag har numera alltid med mig kattens shampo och balsam + hårtork när jag åker på utställningar. Har varit med om att det hänt en olycka i buren på väg till utställningen och då vill man gärna kunna bada om katten kan jag säga
Har även haft en katt som plurrat i toan på hotellet också en gång 
jaha, så det är bara att kopiera den där listan nu då.. jag som inte börjat packa alls, men det blir som vanligt… sista sekunden… har inte heller badat nån katt än och inte sytt burskynket…
det börjar dra ihop sig
halloj i stugorna..
NU har jag badat både Rico och Unnique!!! Ryggen är av. Ska peta i mig några starka värktabletter innan jag börjar föna.
Rico behöver jag faktiskt inte föna så mycket, för han ser ju ut som ett orientaliskt korthår just nu, Och har en stor fettsvans, som bara klumpar ihop sig när jag försöker göra nåt åt den..
så nu klipper jag av den!kan man anmäla honom som en manx då kanske… *skoja* klart jag inte gör.. 
Unnique däremot måste jag föna ända tills hon är snustorr, för annars blir hon lite lockig… ja, ni vet sådär i armhålorna, ljumskarna och bakpå låren.
De är såååååååå snälla att bada mina katter.. speciellt de här två.Däremot tycker Unnique att fönen är lite jobbig, och onödig..
Men hon är ju inte så van än…
skönt att detta kapitel är klart nu i allafall… så kan jag koncentrera mig på packningen i morrn.. det kanske slutar bra den här gången också.. fressten så MÅSTE jag ju inte ha ett nytt burskynke.. Det är ju faktiskt katterna som bedöms… men lite fint vill man ju ha..
Hur ligger ni andra till… är ni på G eller är det fler som har panik??

PANIK vad är det

Jodå det är den vanliga rundan i huset var är det och var är det????? Att man inte sparar sin lista gång för gång? Jag tycker ändå att jag har det mesta samlat i en garderob. Men ändå blir det full panik. Jag glömmer alltid saker. Men huvudsaken att katter och papper är med resten ordnar sig…
En sak till att inte glömma. En bajspåse om dom skulle göra nr2 i buren. Så allt annat ni har räknat upp.
Hi Hi härligt att man inte är ensam….med Paniken menar jag.. och mitt i allt så måste man ju in o kolla forumet och facebook också.. det gör ju inte precis saker o ting lättare.. 
ja just det bajspåse är bra. och våtservetter…
Nu har jag badat Leo…oj, vad Ullig han var på sidorna. Han har ju gått ute mycket i kattgården, det märks.
Toyboy badade jag innan idag.
Uställingsbekräftelse höll jag på glömma packa ner och stamtavla..bajspåsar ja…bäst att gå egenom allt en gång till..
**Vi har kattungar. Det är lycka!!
Lev. klara till augusti 2011
S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt
#10. iPhone i en vattentät plastpåse, då kan du bada katter och kolla forumet och Facebook samtidigt.

// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...

Mm, jag har ALLT kvar
och den förbaskade symaskinen strejkar så ena skynket ligger halvfärdigt….får väl sätta mig och sy för hand imorgon*L*
4 katter ska badas och allt är opackat, här kan man snacka om panik, haha! Sen kom inte alla grejorna jag beställde ifrån Tassalogen heller så jag får försöka göra ett någorlunda bra "showbad" ändå….
#8 Camilie har inte heller mkt päls kvar, hon ser ut som en ullboll och är helt utan krage….sen tycker jag att hon har tappat färg runt ögonen, det kanske beror på hormonerna för hon löper varannan vecka nu…men vad gör väl det
? Hon är ju min kära docka iaf!
Hoppas nu att tåget inte är inställt iaf…..håll tummarna!!

nu är 3 katter badade..det gick snabbt som vanligt…här är minsann inga långa procedurer här inte :)
alla utom Cardamom var panikslagna så lite rivmärken har jag allt…
nu ska jag sätta igång varmluftselementet i rummet så behöver jag bara kamma igenom dem sen…och inte glömma antistatsprayen var det ja…
Jösses vad ni grejar!
Tänkte att jag skulle packa och bada imorgon kväll…
Borde kanske gjort något ikväll, men jag hittade massa goa räkor i kylskåpet och lite spännande os-skidor på tv. 
MEN jag har faktiskt gjort en liten käk packlista som man kan printa ut en ny för varje gång och bocka av allt på. Väldans smidigt, tycker jag! 
Dublett av sand, mat och skålar kan ju vara käckt också så har man en uppsättning på hotellrummet! Lite leksaker kan vara mysigt också kanske.
---------------------------------------------------------
Marie / S*Asterion's
Har nya planer! 
Jisses vad duktiga ni är!!! Packlistor och nästan alla grejor i en garderob. Jag blir rent avundsjuk. Jag har badat klart i alla fall.
I morgon ska jag jobba, sen packa, sy klart burklädseln, tvätta hundar och städa hela huset och handla spiraler och säkerhetsnålar OCH just det, mat till Olivia och hennes kille…eller så lämnar jag pengar och de får de åka och handla själva, så får det bli!! :D Just det, måste tvätta också så jag har några egna rena kläder…ingen PANIK här inte ;) :P
Klockan 8.00 på fredagmorgon måste vi åka. Håll tummarna för bra resväder!
OCH jag tar också ALLTID med tvättgrejor!
Sov gott mina vänner, snart ses vi!
Christina - Medarbetare på Ragdoll iFokus
S*Evenstar's
Kattuppfödare av rasen Ragdoll
Vi har underbara kattungar hemma hos oss nu, besök gärna vår sajt för att se bilder på dem! :)
Website: www.evenstars.se
Christina
------------------------------------------------------------
Alt høres vidunderlig ut …. jeg skulle ønske jeg skulle være med dere på utstillingen
!
Halloj i stugorna.. jag skrev just ett jättelångt inlägg här men precis när jag skulle posta så startade dator j*#¤%¤#n om sig…
Katterna är badade, jag har inte sytt nåt nytt burskynke som jag tänkt utan bara tittat över mitt gamla… så det så.. kanske fixar nån liten inredningsdetalj istället… men det blir nog så att..
..Mitt gamla duger.. dessutom är det så grymt bra för det fastnar inga hår på det. 
Ett tips till hotellet;
jag brukar alltid ta med mig en everclean kartong som är ca halvfull, och så tejpar jag igen öppningen och när jag kommer till hotellet så tar jag bara en medhavd kniv och karvar upp en stor öppning på den "liggande" everclean kartongen.. så är det bara att slänga den sen.. en låda mindre att släpa på, och den är alldeles lagom stor till ett litet hotellrum…
Så idag ska jag packa färdigt katternas väska… +den lilla kattbagen till hotellet, och mitt eget ska jag väl försöka få ihop i morrn..
Vi ska försöka komma härifrån vid fem tiden tänkte vi, så vi har lite kväll på hotellet.. vilka andra bor på IBIS??
Merethe, kast deg på ett fly hit vettja… du kan sova med mig… 
Det här får du inte missa… 
15 X 20 he he
#19. Jättefin!
Synd att jag inte ska åka ner, annars hade jag kunnat skriva ut den åt dig (sitter på en, ja, "svindyr" färglaser som gör kanonfina bilder)
// David
# 21 Kanske måste ringa dig ikväll då…våra strejkar!!! Gahhh!!
# 19 Superfin tjej! 

Tycker alla mina katter inte ser klok ut just nu! Hahaha
Jag är klar med vår nya burklädsel. Det blev inga knappar för oss. glömde. Men jag tror ni vet/ser vem jag är ändå!
S*Evenstar's
Vi har underbara kattungar hemma hos oss nu, besök gärna vår sajt för att se bilder på dem! :)
Christina

Nu är Elvis badad, han hade inte så mycket päls innan och det försvann lite i badet så jag får nog ställa honom i nakenklassen. 
Han tycker det är ok när jag spolar av honom men han gillar inte schamponeringen, men Idun satt på badkarskanten och tröstade så Elvis blev ren tillslut.
-------------------------------------------------------------
Whiskykullen är här!
LYCKA TILL ALLESAMMANS SOM STÄLLER I HELGEN!!!
Tack tack! :D Nu sitter vi med en kaffekopp i handen och är alldeles snart på väg! Allt är klart och kammarna kom!!! :D Har förlorat min mirakelkam men fick låna en mitt i all panik eftersom jag inte visste om Eva skulle hinna skicka nya, men de kom :D
Nuuuu ses vi snart OCH ni andra ha en skön helg! Vi håller er uppdaterade, var så säker! ;)
S*Evenstar's
Christina
Japp, så var det nästan klart här också… som vanligt händer det ju så mycket på en gång i vår familj, så jag är inte hundra på när vi kommer iväg än, för nu är min man iväg med tre barn på ett litet möte, och sen ska han bara hämta en halv ko eller nåt (just idag!) men så är det ju.. bonden slaktar när han slaktar..
Själv sitter jag här nybubblad och så gott som färdigpackad, och OM jag har glömt nåt så har nog nån annan med sig det.
. Funderade på det här med stol… brukade släpa med mig det ett tag, men jag har kommit fram till att jag inte sitter så mycket ändå..
så det är kanske en onödig attiralj.
Ja, vi får se..
Vi satsar på att köra vid fem halv sex… beroende på min man… och vi har väl ca 2½ timme dit.
Men annars så är utställningsbagen packad, buren står här och väntar.. (de får dela.) Min väska är snart klar, och sen ska jag bara hämta hem barnen och steka lite pankisar till mellis.. det blir ett par extra barn med hem idag (som vanligt) ev. färga håret om jag hinner.. sticka till MEDDO och sola, hänga en tvätt, byta bebisbädden, dra en repa genom alla toaletterna igen och dammsuga av lite… eller jag kanske måste stryka nåt av ovanstående.. he he
Snart ses vi everybody!! Yeaah
Nu har jag också packat klart….tror jag.
Katterna är rena och fina, själv ser jag ut som ett ösregn i håret…
- Unni hinner du slinga mitt hår innan vi åker??? Du verkar ju ha ångan uppe
Är det någon som vet om det finns fön på Ibiz hotell?? Min dotter blir väl galen om jag tar med den enda vi har..
AC
**Vi har kattungar. Det är lycka!!
Lev. klara till augusti 2011
S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt
Härligt att allt rullar på, hahaha ja du Unni lika som bär är vi, du och jag, hahaha. Jag hann inte färga håret, i går, i mitt ståhej, men jag hann sola och färga och plocka ögonbrynen! ;D
2,5 timme?!!! Vi har kört i 6 timmar nu och har väl 5 timmar kvar :D. Katterna är jätteduktiga. De sover så de kan ha kul i natt på hotellrummet <3 <3
Pratade nyss med Nina (dreamdolls) och de är ungefär 2 timmar efter oss :D
Vi har jobbigt väder med modd och mycket snörök.
Kör försiktigt!
S*Evenstar's
Christina
# 27 jag har fönen med mig Annacarin, och jag använder ju aldrig fön, det var mer ifall till katterna.. så du kan ha min… 
nu har jag färgat håret, gjort pannkakstårta och sitter bara och rullar tummarna… bara väntar på att få åka.. 

min gubbe kommer väl snart med bilen hoppas jag… DÅ åker jag…
fressten, dom har nog fön på IBIS 
Vill önska er alla lycka till i helgen!! 
Jag vill gärna ha lite rapport hur det går… 
Och kör försiktigt….
//Anki
Sitter i bilkö i Sthlm och passar på att titta in. Inte långt kvar nu, bara vi kommer loss ;)
S*Evenstar's
Christina

lycka till

sitter nu på hotellrummet och surfar. Jättefina rum, rymliga och bra…Orange ligger och sträcker ut sig i sängen och bara njuter:)
Nu sitter även jag på hotellrummet, vilka rum sitter ni på IBIS i? (om ni nu vågar lägga ut dem här)
Hoppas ni har det riktigt skoj! Och det verkar ni ju ha det, eftersom inte ens de mest inbitna iPhone-inloggarna varit inloggade varken här eller på ansiktsboken idag.
// David

Ja,det är himla tyst här o på FB! 
(Kan skvallra att kicki (evenstars) var på väg att sno en katt från sin iphone nyss så ;-) )
Editerat: Hon hade visst redan snott kissen.
Hahaha japp min nya kärlek, S*Sky High's Stadiga Sture <3 <3
S*Evenstar's
Christina
HOPPAS INGEN AV ER GLÖMDE NÅGON KATT
Ni skrev ju upp allt annat
Lycka till alla
#40 nähä, jag skrev ju upp katterna först
annas hade dem säkert suttit kvar hemma nöjda och glada