Tabbý or Not Tabbý ??
Halloj i stugorna..
Är det ingen av er tabby vana som har bilder på öron.. ??
jag tror ju inte att Fannies killar är tabby, men i allafall…
jag vet att det finns knep som man kan se tidigt på.. Igår var jag nämligen helt säker på att ingen av kllarna var Tabby, men idag blev jag tveksam med den ena…
så snälla.. skicka in bilder på "tidiga öron"
tack så mycket
ps. visst är det sjukt att när man borde göra så mycket.. typ bada katterna.. sy burskynket… packa inför helgen etc etc.. så sitter man bara där med näsan i bolådan hela dagarna…
Hoppas att ingen av er missat att karetekullens blogg är igång.
Det är min fantastiska fodervärd Victoria som sköter den bloggen.. hon är så fantastisk…
Burskynken? Är inte det sånt man syr på vägen till utställningar? ;)
http://www.svidjas.se
haha jo just det… ungefär så.. hi hi 
var nyss inne på Cabojs sida och tittade på hennes tabby bebisar.. min kille kan nog vara tabby i allafall då.. vad roligt!! 

är det inte bättre att du lägger in en bild på öronen så vi kan se här?
Kattungar väntas hos GunBertus

#5: Helt OT… men sååååååå söt!! 

#6 Tusen takk. Hun er forøvrig kjøpt hos Cabojs for 2 år siden. Og hun er enda vakrere nå som 2 åring. :)

# 4 ja det kommer… ska jag göra…. ett ögonblick
Tack Troika.. den babyen har jag pussat många gånger när hon var bebis…
så fin så fin

Synes begge to definitivt ser tabby ut. Gratulerer.
glämde skriva att den blå heter Lo-Viis LaVillé eller LaGottó har inte riktigt bestämt mig.. eller har nån nåt annat bra namn…
Tabby. Spana in det vita på öronen. Dålig bild, men syns bra ändå tycker jag. Jag har ju en sköldpaddstabby så jag får tabby i kull varje gång efter henne.
S*Willénkatten:
Vi planerar ljuvliga ragdollkattungar i vinter !
lägger med några på tjejen också som jag inte har en aaaaaaning om vad hon är, men jag tror att det är en 03a i allafall för man skönjer lite sånt mönster på ryggen… men här ser man ingen färg alls så jag misstänker att det kan vara en blåsköldpadda, och jag som inte ska ha nån mer padda är redan dökär i henne… för hon spinner så fort man petar på henne och hon ser väldigt bra karvad ut…
"Lilla" Lo-Viis LaToya rag ?????????
Ännu en bild på tabbybarn. Skillnaden är mest markant om man har både tabby o solida i kullen. Midsommarkullen välsignade mig med 5 tabbybarn.
S*Willénkatten:
Åh Unni, vilka gobitar!! En blåsköldpadda minsann… Puss på småttingarna!
S*Willénkatten:
Jo Lena jag vet… men de är så små än… det är därför jag är så velig. Igår tyckte jag nämligen att de hade färgade öron inuti också, men så idag plötsligt så ser de mer vita ut inuti…
jag är ju bara liiiite lätt otålig.. vänta är ett mycket överskattat ord i min värld…
Jag vet ju att det syns bättre om en vecka eller så men jag vill veta NU och jag tänkte att nån av er kanske var superbra på att se det redan nu
.. det här är ju min första tabbykull så jag är ju helt Novis….
Lägg märke till att LaToya är nästan en kopia av Rico när han var liten i huvudformen… 
# 23 och # 27 ja de där är ju supertydliga… men hur såg de ut när de var en vecka då???
Jag har ringt Carina Cabojs idag för jag tänkte att hon skulle komma hit och säga för hennes Daisy får ju bara tabbysar, så hon vet ju precis hur de ser ut… men hon svarade inte 
Så jag får väl vänta då… hi hi
Är det ingen som har dömycket dötid och älskar att sy som kan slänga ihop mitt dubbelburskynke lite snabbt… jag får INGET gjort.
och jag vill ha ett helt neutralt, gärna enfärgat grått, med nåt tyg som inte gör katterna så elektriska.. snällla….
skoja bara, jag förstår väl att alla har nog med sitt eget, men jag har mer än nog med mitt eget just nu… men det blir nog bra bara vi kommer dit.. jag ska nog fixa till mitt gamla lite bara.. ni vet det som jag häftat ihop med häftapparat… *asgarv* det syns ju inte så väl när man väl fått upp det…
# 21 synes du det… vad roligt… hoppas det.. det vore ju lite roligt… 

#32 Jepp, synes de ser tabby ut. Hadde nettopp et tabby kull selv her, men bildene av de ligger på vår bærbare disk, som for øyeblikket er koblet til en annen PC, så jeg får ikke hentet de frem. Men har bilder av våre tabby bebbiser og en brun cp fra samme kullet på min hjemmeside og der ser man stor forskjell. SÅ hvis du vil så titt på hjemmesiden min, gå inn i biledgalleriet og velg a kullet. Der ser du mine tabby bebber. Det er gode ørebilder på den når de er rundt 1 uke der også.
Skjønne bebber du har iallefall. :)
Tabbybebisar har ju som vitt kring ögonen också, vita glasögon, syns tidigt…
S*Willénkatten:

de bilderna du lagt ut är inget jag går efter..jag skulle vilja ha en bild där man ser katten rakt framifrån precis som inlägg #5.
men av det jag sett säger jag tabby men som sagt…lite mer framifrån bild..
Tyvärr har jag inga bilder som kan visa hur det ska se ut om det är en tabby, men vad man kan säga är att om de där små "skinflikarna" inne i örats yttre bas (om du förstår var jag menar ;) ) är ofärgade trots att kattens öron börjat få färg så har du en tabby.
De vita kanterna i öronen är svåra att se när kattungarna är små eftersom även solida kan tyckas ha vita kanter. Men just de där ofärgade skinflikarna är det bara tabbyn som har. (Om man nu inte har en 03:a med för mycket vitt, röda eller creme eller liknande)
De får heller ingen färg på nosen (nosryggen). Men detta kan man ju bara se på colourpoint och mitted utan bläs.
/Erika
S*Amun Ra's
de håller på och får vitt hela insidan av öronen liksom.. jag är nästan säker på att de är tabby… har redan skrivit det på hemsidan oxå.. ha ha
ja jag vet att jag är den mest otåligaste männsika i världshistorien.. men.. 
och snart öppnar dom ögonen…. kanske när jag är borta i helgen… 
ok ok jag ska sluta nu då…hi hi…
är det konstigt att man knappt får nåt annat gjort än att sitta och glo ner i bolådan hela dagarna..?. de är ju så totalt fulländade små varelser… 
Fannie hälsar kram till gammelmatte… kram kraaaaaaaaaaaaam 
Jag "tycker" att Gunbertos "Nora" är den snyggaste i Sverige, hon har allt jag vill ha i Tabby.

tack Unni och tack Eva:)
GunBertus Cocoa alias Nora är fin i mönstret ja, men det finns många fina tabbysar:)
#48 hur gamla är de där Lisbeth??
Vilken ljuvlig bild.. jag fattar inte hur du alltid lyckas få med alla på en bild.. nästan i allafall (bara en som tittar bort)
jättefina… puss
Ja jag vet att det är helt meningslöst att sitta och gissa och ha sig så tidigt, men jag använder Forumet som lite stresshantering ibland som ni mäsrker.. när jag inte alls egentligen har tid att sitta här så gör jag det ändåå…

Unni du ser lättast på örat, de får en vit kant runt om
den kullen är i dag 2 år ca
Jag står och hoppar som en apa
då de tycker jag är helt knasig och då måste de titta på mig:)
#54: Vilken underbar bild!!!
Tala om att vara hur söt som helst…
På bild #37 så syns det på nosen att et antagligen är en tabby i alla fall, även sötnosen på bilden efter verkar ha lite tabbynos. men det är som sagt svårt att se på bilder. men oavsett så är de ju underbart söta.
nästa kull med tabby kommer bli mycket lättare. har man fått se det en gång så ser man det tidigare och tidigare om det är tabby eller inte. Jag hade själv otroligt svårt när jag hade min första tabbykull. mycket för att jag så gärna ville ha massa tabby och såg vita öron och nosar hela tiden fast det kanske inte var det ;)
/Erika
S*Amun Ra's
Helt klart en tabby ingen tvekan 
Lilltjejen borde ju rent logist sätt vara en mitted eller bicolour sköldpadda eftersom hon fortfarande är så pass ljus. Öronen bör bli röda eftersom de fortfatrande ser mer eller mindre ofärgade ut.
Jag hade en RAG f 03 tidigare med helt röda öron och hon var ofärgad väldigt länge innan det röda dök upp på öronen.
Erika
S*Amun Ra's
# 58 Ja men hon kan ju vara en midh high också, MEN idag när jag kom hem så tyckte jag faktiskt att det såg ut som om öronen blir Röda!!
men att hon är en bicolor råder det nog ingen tvekan om…
OCH Killarna ÄR tabby… spikat… de håller på och öppnar ögonen nu de små grynen… jag kom hem från Nyköping idag ju, och kunde nästan inte bärga mig… av med kläderna och i med dom i tvätten, ner i bubbelbadet.. sprita av hela mig, och sen in och glooooo i bolådan..
Varning för kraftig bildbomb under veckan… Både på looVis kullen och Karate kullen.. hi hi