Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett03-hälsa-beteende-och-skötsel
Läst 1606 ggr
[muffy]
0

Morrande kattunge.

Vi försöker idag sätta ihop min lilla bäbis tillsammans med en annan 7 månadsers bondkatt.

Började med att båda fräste åt varandra direkt och min lilla donna började morra som en tok O burra upp sig.
Hon morar såfort den andra rör sig nästan, den större katten fräser. Lillar fräser oxå mot andra kattens ägare när hon tar henne, men hos mig slappnar hon av.

Min är ca 13 veckor. Vi är hemma hos oss mig o lillan.
min lilla är ju uppvuxen med en massa  andra.

Tror ni att det kommer ge sig? att vi får ta det långsamt o sakta föra ihop dem? Är det för att min lilla känner sig rädd?

Hon verkligen morrar högt o fräser o blänger andra ägaren i ögonen, ser riktigt arg ut ;)

Våra 2 katter är menade att kunna vara tillsammans iblan då ngtav oss ägare behöver åka bort.

Tror ni min lilla är ARG eller mest visar sig stor?

Fyrpihls
0

men de känner ju helt enkelt inte varandra ännu.Flört
om ni har planer på att kunna passa varandras katter så är det nästan bäst att ni har varandras katter lite längre tid i taget i början.. typ att dom ses varje helg ett tag framöver… endera hemma hos er eller hemma hos den andra… att bara träffas korta stunder räcker nog inte tyvärr…

men om jag vore du skulle jag inte föra ihop din katt med någon annan innan du ser att infektionen i ögat riktigt har gett med sig och då menar jag inte bara under medicineringen utan att hon sen håller sig frisk minst tre veckor efter behandlingens slut tid.. Ifall… good luck

[muffy]
0

Ögonen är enligt vetrinären helt bra nu o ej smittsamt, men man vet ju aldrig. Jo, vi ska ha ihop dem längre stunder här efter. Blev bara lite häpna för dem var verkligen "bittska" mot varandra på hög nivå, men dem är ju inte sågammla o detta ska nog gå bra! Glad