Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett04-uppfödning-och-genetik
Läst 1882 ggr
Fyrpihls
0

ultimata parningar..

För ett tag sedan var det någon som startade en tråd här i forumet om att vi skulle fritt spåna och para ihop lämpliga individer till "kanon parningar" Det tycker jag var en rolig idé, men av någon anledning så blev det inte mycket av den….

Det skulle alltså vara något i stil med stjäla tråden, så att man kunde föreslå även andras hanar i sitt parande… bara på skoj förståss…

Så kom igen nu allihopa, kanske kunde någon av drömmarna bli sann..
Har ni någon drömparning.. kanske nån drömhane till er hona eller tvärtom??

Jag ska snart dunka in mitt önskeförslag.. vänta bara.. ska bara surfa runt lite.. men jag har några riktigt bra tankar på gång…

motivera gärna också varför du valt just den hanen/honan och hur de kompletterar varandra…

Willenkatten
0

Tungan uteGäller att tänka nu då. Men jag har redan fått en drömparning, Frosty Louise och Leo (Xander Leonidas of Eulalie)!

S*Willénkatten: KyssVi planerar ljuvliga ragdollkattungar i vinter !Kyss

Besök gärna min hemsida!

Fyrpihls
0

ja men den är ju redan gjord…

Nu menar jag önskeparningar och varför… Motivera ditt tänk och berätta om varför du tror på den parningen..

Willenkatten
0

TystJaha, då gäller det att tänka till då! Återkommer i frågan…

S*Willénkatten: KyssVi planerar ljuvliga ragdollkattungar i vinter !Kyss

Besök gärna min hemsida!

Fyrpihls
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har faktiskt en drömparning på gång….

Jag ska låna Gunbertus Orange till min Vilda i hennes nästa kull…

Han är en fantastisk kille, som jag bara kunde önska lite mer längd i kroppen på och större ögon… Annars är han en helt fantastisk katt som man nästan inte kan fatta förrän man träffar honom… Han har en sån personlighet också så man nästan Döööör…
Hans benstomme är enorm.. bredden på huvudet enorm… Öronen ÄR inte för små, fast man kan tro det när man ser vissa bilder, men det är att han har mycket päls.. de är aldeles lagom och med en jättefin form också…
Ögonen är jätteblå och Pälsen är jättebra… man kan tro att den är ullig om man bara ser bilder men den är Sval och jättebra…

Vilda har en lååång kropp, med en fantastsikt len och glatt och sval päls… hon kommer kompensera upp hans något för cobby kropp..
Hon har också jättefin ögon färg och ett mycket milt och tilltalande vänligt temperament… Hon är ljuuv…
Hon är något spädare byggd och det hoppas jag att hans enorma benstomme ska möta upp och ge till avkommorna..
Typ mässigt så är båda bra men Vildas panna är inte så hög som jag skulle önskat.. men det har ju Orange…

Så det blir mitt första förslag…

Utfallet kommer bli mitted eller bicolorer

bruna blåa honor och hanar och även möjlighet till paddor +tabby

Fyrpihls
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

nähä, det var visst bara jag som tyckte det här var roligt…Tungan ute

En anna parning som skulle vara rolig att utför är att para min Rico med Kickis Kamille.. (Evenstars)

Ricos svagaste är ju hans ögonfärg, men den har ju Kamille, så de två skulle vara grymt bra tror jag trots att jag sällan tror på att para två choklader med varandra, men både Rico och Kamille är så bra i typen tycker jag,

Rico har ju också en viss Tyngd över sina ögon, en något tung look, men Kamilles ögon är öppnare och hennes uttryck mycket bättre.. så den tror jag också på..

Färgmässigt blir det ju bara lila och choklad då och varianter blir mitted och midh high white.. lite riskbelt många feltecknade kanske men man kan ju ha tur också..

hoppas det inte gjorde nåt att jag stal en bild på skoj Kicki…

Evenstars
0

# 5 Gör absolut inget! Dessutom skulle Kamille behöva pannan av Ricco och bredden mellan öronen! Båda är riktigt lovande och de skulle kunna ge nån klippa (kanske feltecknade men nån mitted som blir super eller en mid high white utan vitt i pointsen…man kan ju önska ett sånt utfall i alla fall.)

Jag ska para också…vänta bara…men jag håller på att hämta mig från helgen fortfarande. Har sovit halva dagen…Glad

---------------------------------------------------------
Christina - Medarbetare på Ragdoll iFokus

S*Evenstar's
Kattuppfödare av rasen Ragdoll

Vi har underbara kattungar hemma hos oss nu, besök gärna vår sajt för att se bilder på dem! :)
Website: www.evenstars.se

Christina

------------------------------------------------------------

Fyrpihls
0

hi hi ja jag har "försökt" sova också.. I måndags gick det lite, men jag är ganska uppe i varv fortfarande… så jag har varvat mellan datorn, kameran och dammsugaren hela dagen… puh.. jag är lite lätt övertrött kan man säga… Kyss

Det var så mysigt att ses i helgen…

Evenstars
0

# 7 Så himla mysigt! Glad

---------------------------------------------------------
Christina - Medarbetare på Ragdoll iFokus

S*Evenstar's
Kattuppfödare av rasen Ragdoll

Vi har underbara kattungar hemma hos oss nu, besök gärna vår sajt för att se bilder på dem! :)
Website: www.evenstars.se

Christina

------------------------------------------------------------