Vilken färg tror ni?

För att kunna avgöra om de är lila eller inte så skulle jag vilja se kort på baksidan av öronen och svansen. Är dom lila är dom aprikosa där.
AnnaCarin
**Vi har kattungar. Det är lycka!!
Lev. klara till augusti 2011
S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt
bild #2 #3 tror jag är lila, svansen på 3:an tycker jag ser väldigt ljus ut
håller med… vill gärna se bilder på kattens baksida… öronen och svansen. där syns det allra mest… men jag misstänker att det är den lilla jag såg i helgen och då tror jag faktiskt Lila..
Den som är på de två översta bilderna ser däremot lite för mörk ut på kanten av örat för att vara lila… men ibland är det ju så väldigt svårt med nyanserna på kort… 
(har inget att säga om färgerna, men måste flika in att de är underbart söta!
)
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...

Tack alla!
De två första är på Frallans kullbror….de andra är på min avelshane Ben och jag ska dna testa för att vara säker……men jag var och kikade på Norris igår och han ser ut att vara solklart lila han också
så himla lyckat!!
Spännande Nina

# 10 Spännande Nina, men dna-testa så att du säkert vet :) Ska bli spännande att veta resultaten.
Ljuvlig var hon din lilla docka!
---------------------------------------------------------
Christina - Medarbetare på Ragdoll iFokus
S*Evenstar's
Kattuppfödare av rasen Ragdoll
Vi har underbara kattungar hemma hos oss nu, besök gärna vår sajt för att se bilder på dem! :)
Website: www.evenstars.se
Christina
------------------------------------------------------------

Ljusa är dom kanske men jag tycker nog endå att dom ser ut att vara blå.
En lila och speciellt tabby är väldigt mycket ljusare och har en varmare nyans på pointsen, som gammeldags rosa ungefär.
Och kroppsfärgen är så gott som vit.
Dessutom så tar det väldigt mycket längre tid för en lila att maska ut så på en lila eller lilatabby bicolour kan man inte se Vet förrän dom är väldigt mycket äldre än kattungen på bild 2 och 3.
Bifogar några bilder på min Tessa i olika åldrar, hon är en lilatabby bicolour. På första bilden är hon 6 veckor.
Hur som helst så tycker jag du ska dna-testa dom.
Då får du ju veta färgen med säkerhet ;o)
Hälsningar Maud

Och här är Madonna som är lila bicolour, 9 månader på bilden.
Fler bilder på henne kan ni se här: http://www.abayomis.com/subpage143.html

Jag tycker han ser ut att vara blå……

Katten på den sista bilden skulle kunna vara lila men det är svårt att avgöra då bilden är tagen med blixt, är det tjejen du hade med till Nyköping? Fin var hon iallafall
Blir spännande att få höra svaren på DNA proven framöver.

Hon var RIKTIGT fin!
Jag tror nog på blå på henne med….
Spännande att se vad dna-testerna säger…skicka till Laboklin så får du snabbt svar
Ja, det blir spännande när du har DNA testat dom. Frallan såg ju väldigt ljus ut. Men jag är osäker ändå för jag tycker inte hon hade det där aprikosa skimret som jag tycker dom lila brukar ha på baksida av öron och svans.
Men hennes svans var väldigt ljus för att vara blå å andra sidan…
**Vi har kattungar. Det är lycka!!
Lev. klara till augusti 2011
S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt
Spontant tycker jag att
#1 ser blå ut och
#2 lila…
Kattungar planeras under 2012
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se

# 31 På den sista bilden skulle jag säga kanske lila på den till vänster (med reservation att inga öron syns på den kattungen), men sen när jag ser svansen blir den blå för mig.
Men Frallan var varm i tonen, men kanske inte tillräckligt. MEN jag har dock haft en blå som blev lila
. Glimma var solklart blå som bebis, men är dna-testad lila.
Skynda och skicka, nu är vi nyfikna ju! 

---------------------------------------------------------
Christina - Medarbetare på Ragdoll iFokus
S*Evenstar's
Kattuppfödare av rasen Ragdoll
Vi har underbara kattungar hemma hos oss nu, besök gärna vår sajt för att se bilder på dem! :)
Website: www.evenstars.se
Christina
------------------------------------------------------------
Så ni som har haft kullar med lila bebbar kanske kan ge er åsikt….