Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett02-allmänt-ragdollsnack
Läst 878 ggr
emimollie
0

ID-nummer vid klubbanmälan

Hej!

Jag är nybörjare och undrar hur vad det är som gäller när man går med i en kattklubb. Ska man ange sitt id nummer för katten i mejlet till anmälan? Eller är det viktigt att man håller det för sig själv? Kan det hända nått om någon får tag på ens katts id nummer menar jag?

Med vänliga hälsningar // Nybörjaren

David
0

Få se om jag förstått dig rätt.

Om du "bara" ska gå med som medlem ska du inte behöva ange din katts id-nummer, men ska du anmäla till en utställning måste det finnas med.

Jag tror inte att någon kan göra något om de får reda på vilket id-nummer din katt har. Om du gett ditt samtycke (när veterinären id-märkte) finns id-numret redan sökbart på Internet eller på Kennelklubbens hemsida.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

emimollie
0

Ok tack!

Har läst lite mer nu, va bland annat inne och sökte om hon kommit med i id-registret och där fanns hon :) så nu förstår jag lite bättre hur det funkar.

Om man vill att dom ska kunna se mitt nummer med mera, behöver jag då skicka in ny blankett där jag godkänner att det visas? Min uppfödare skickade nämligen in pappren så anntar att hon inte godkännt att mina uppgifter ska synas.

David
0

#2. Är det SVERAKs id-register du tänker på?

Får du bara upp katten, men kan inte klicka på den för att få upp dina uppgifter? Då är det denna blankett du kan använda. Då syns dina uppgifter (förutom personnumret som bara är till för SVERAKs interna administration, så de kan uppdatera automatiskt om du exempelvis flyttar).

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...