Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett05-utställningssnack
Läst 1047 ggr
Limin
0

Boka stuga - katt i bur.

Vi håller på att fixa boende till utställningen i Harstad. Vi har bokat hotell så det är klart. Men, vi har även kollat på stuga…. fick idag svar från campingen att de finns en ledig stuga åt oss… men de skriver att… "Katt må holdes i bur hele tiden mens de er inne i hytta. Erfaringsmessig har katter påført hyttene skade ved tidligere tilfeller - derfor denne strenge praksisen." 

Är det detta vanligt att man inte får ha katt lös i en stuga? Tänkte även på kommande utställningar… Obestämd

Stuga är ett billigare och ett bättre alternativ då vi även har två barn med oss… men inte kan vi ha Colin i en bur hela tiden… så vi får nog ta hotellet i alla fall Flört

Evenstars
0

Har aldrig varit med om det kravet och vi bor ofta i stuga, både i Sverige och Norge, eftersom vi har ofta 3-4 fyra katter med. Däremot måste man hantera en strilande katt och blir betalningsskyldig om en fertil hane strilar även om det är på toaletten.

Men hur skulle det se ut, fyra katter i bur?! :-O

---------------------------------------------------------
Christina - Medarbetare på Ragdoll iFokus

S*Evenstar's
Kattuppfödare av rasen Ragdoll

Vi har underbara kattungar hemma hos oss nu, besök gärna vår sajt för att se bilder på dem! :)
Website: www.evenstars.se

Christina

------------------------------------------------------------

Limin
0

#1: Ja, visst lät det konstigt. Jag förstår att man får betala om något går sönder eller om katten förstör något. Men att sätta de som krav… inte vill jag ha katten i en bur så fort den är i stugan… det vill väl ingen… och inte ens katten. Flört

Fyrpihls
0

Ja och dessutom är det inte lagligt att hålla katter i bur….

Hyr en annan stuga!!

Evenstars
0

# 3 Precis!! :D

S*Evenstar's

Vi har underbara kattungar hemma hos oss nu, besök gärna vår sajt för att se bilder på dem! :)

Christina

Limin
0

#3: Precis…. och tyvärr verkar det vara dåligt med stugor och liknande i Harstad. Jag har bara hittat en enda camping. Det får nog bli hotell för vår del i alla fall…

Förstår inte hur de kan sätta såna krav… men det är klart då slipper dom nog de flesta katter i alla fall. Det konstiga är att då jag letat på sidor om Harstad mm så är det många utställare som bott på denna camping… men denna regel kanske är nytt får i år…?

Evenstars
0

# 5 Eller så strunar de i regeln och har katterna lösa?! Du städar ju din egna stuga ändå så. :D

S*Evenstar's

Christina

Limin
0

#6: Ja, för konstigt är det… det kanske är så de gör Flört Men dumma regler då det är nog svårt att få boende i Harstad…

kitcat
0

Be dem definera "bur". Kanske menar de att man ska ha dem i någon typ av hage?

Limin
0

#8: Ok, det ska jag göra… är inte det bästa på norska Flört Tack för tipset…ska göra det på en gång..

Snowdollz
0

Fick samma svar när vi skulle hyra stuga i Nesna förra året, att katt skulle hållas i bur. Det slutade med att vi bodde på hotell i Mo i Rana istället.

Limin
0

#10: Ok… då förstår jag att du tog ett annat boende. Men visst har någon här på forumet bott på campingen i Nesna… hade de katterna i bur? Eller finns det fler campingar?

Menade dom att katten ska vara i en bur hela tiden i stugan… en vanlig bur?

Snowdollz
0

jo det var flera som bodde på campingen i de stugorna men som inte fått det meddelandet, skumt…

Limin
0

Har fått svar från campingen angående min fråga vad "bur" menades… och detta svar fick jag.

"Katten skal holdes inne i et bur (du velger selv størrelsen) for å hindre den i å gå fritt rundt inne i hytta. Skader som katter har påført hyttene er som følger: kloremerker i vinduskarmer, golvbelegg og møbelstoff. Dersom katten holdes i bur, vil slike kjedelige episoder ikke oppstå."

Limin
0

#12: Ok… vad konstigt att ni fått olika bud… hoppas att detta inte är en trend som är på gång dvs. att fler och fler inte tar emot katter. För oss blir det då sååååå få utställningar som man kan åka över dagen både lördag och söndag. Vi är beroende att man kan ha boende…. och inte har vi husvagn heller Flört