Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett07-ragdollbilder
Läst 1428 ggr
Okay
2010-02-26 23:31
0

Nya bilder

Har äntligen orkat fixa nya bilder till katterna till hemsidan :P Ska dessutom börja försöka få tag i en nya hemsida (någon som vet någon som kan hjälpa?!) här kommer ett smakprov. Tyvärr hade jag fel inställning på kameran så redigeringen medförde färgförändringar, helst hos Sioux som INTE har så blåa ögon. Fler bilder finns på min hemsida

**Ashley

Adidas

Sioux

**

Willenkatten
2010-02-27 10:44
0

Tungan uteVilka snyggingar…. Jag vill också ha en colourpoint….

S*Willénkatten: KyssVi planerar ljuvliga ragdollkattungar i vinter !Kyss

Besök gärna min hemsida!

Mercury
2010-02-27 11:18
0

Vad söta de ärSkrattande

Cheeserica
2010-02-27 13:59
0

Söta katter och fina bilder! Kyss

Angående färgförändringarna, hade du fel vitbalansinställning på kameran när du fotograferade? Vitbalans går att korrigera i efterhand (även på JPG-bilder) om man öppnar dem med ett RAW-redigeringsprogram. Finns en massa olika, själv använder jag Lightroom 2. Om man försöker korrigera felaktig vitbalans direkt i t.ex. Photoshop genom olika filter och dylikt så är det väldigt svårt (eller omöjligt) att få det bra, så jag har lärt mig att det här sättet går mycket lättare!

---------------------------------------------------------------------------

Erica Osterman, S*Cheesericas ragdolls, Stockholm
Hemsida och blogg: www.cheeserica.com
Läs mer om ragdoll på www.ragdollklubben.com

David
2010-02-27 14:38
0

Vilka snyggingar! Kyss

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Okay
2010-03-02 18:17
0

#1 tack :) Har 3 nu men jag vill ha en padda ;) byta? (skämt)

#2 tack :)

#3 Jag använder egen vitbalans då kameran inte har en fungerande vitbalans i studio så här, tyvärr blev det fel denna gång. Förmodligen bidrog lampan till det hela. Brukar inte ha den så nära. Har jobbat med Photoshop i ca 6 år nu så kan det bäst ;) Är lite feg att prova nya program. Men ska testa någon dag.

Dessutom ska jag övertala en pappa känner att jag kan få låna han riktiga studio så jag får bättre ljus. När jag sätter upp den här hemma har jag en vanlig bygglampa och det ger skuggor och irriterande färger på vissa bilder.

#4 tack :)

Cheeserica
2010-03-11 19:52
0

Lightroom är en Adobe-produkt och finns även som plugin till Photoshop, så du skulle säkert lära dig det i ett nafs! :)

Kan rekommendera en extern blixt som riktas uppåt-bakåt, ger en jättebra studiokänsla i bilderna! Lite smidigare att ta med sig jämfört med en hel studio. :)

Erica Osterman, S*Cheesericas ragdolls, Stockholm
Hemsida och blogg: www.cheeserica.com
Läs mer om ragdoll på www.ragdollklubben.com

Ninasmirakel
2010-03-11 23:25
0

Fina bilder på fins kissarKyss

Neo033
2010-03-11 23:52
0