Nedräkningen har börjat

Hmmm,, sååå fin, kunde vart min, om JAG fått bestämma! *Fniss*!
Tänker på Dig Vilda nu när det närmar sig. Håller tummarna och hoppas allt går bra. Väntar på att få höra om dina bebisar!
S*Willénkatten:
Vi planerar ljuvliga ragdollkattungar i vinter !
Lilla gumman! Hon är verkligen snäll och go.
**Vi har kattungar. Det är lycka!!
Lev. klara till augusti 2011
S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt
så flott
hun er
…..

är så spännande att se hur många och vad fina bebbar hon kommer få :)
Ja idag har jag flyttat ut Fannie och hennes små i matsalen för att kunna göra iordning inför förlossningen i mitt sovrum.
Vilda har börjat leta lite efter ställen att boa på så jag får bädda iordning ett par olika alternativ åt henne…
Jag gissar att hon vill ha dom aldeles bredvid min säng.. som förra gången.. Och sen kanske hon finner sig i att få dom längst ner i linneskåpet i sovrummet..
Spännande ska det bli… jag glädjer mig sååå…

#8 OCH VI MED DIG!!!
Lycka till 
Kramisar och nospussar Lotta, Geisha och Tilly 
Hur går det nu då? Typ dag 63 eller 64?
---------------------------------------------------------
Christina - Medarbetare på Ragdoll iFokus
S*Evenstar's
Kattuppfödare av rasen Ragdoll
Vi har underbara kattungar hemma hos oss nu, besök gärna vår sajt för att se bilder på dem! :)
Website: www.evenstars.se
Christina
------------------------------------------------------------
LYCKA TILL!!!!!!!!!!!!!!
Kattungar planeras under 2012
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se

Spännande att se vad som komma skall! 
Spännande:) Lycka till!
dag 63 borde det väl vara i dag tror jag eller 64… Hon viker inte från min sida nu.. jag har burit in bokistan i sovrummet nu igen och Fannies bebbar har flyttat in i min "lilla klösmöbel" som jag köpte som har en diameter på kanske 80 cm.. eller kanske 70… den är helt rund och rymlig….
**Hon är så nöjd, Fannie, men de är ganska sena i den här kullen… väldigt nöjda med att bara ligga hos mamma fortfarande, fast väldigt sociala och kommer fram och vill gosa.. men de är inte ute och springer så värst mycket än… Det skiljer faktiskt lite från kull till kull…. de är ute lite och går omkring, men är gansak mycket i boet än..***
Vilda ar gått upp 1, 6 kg ungefär och går som om hon har en bajskorv i rumpen.. så det trycker nog på nu… hon vankar riktigt dräktigt nu… och som sagt.. där jag är, är Vilda.. slickas och pysslar med mig.. I bolådorna som jag riggat ligger Rico eller Unnique.. de tycker att det är jättemysigt med den lite kojiga känslan.. Ja hunden också för den delen.. hi hi
Och jag kanske blir mormor snart också, min stora tjej som är gravid och har fyra veckor kvar blev inlagd idag för hon hade 150 i blodtryck (och brukar ha 110) och så hade hon 2 % äggvita i urinen… Hon har diabetes också så man blir ju lite extra orolig.. men nu gäller det att vila för henne… En vecka till kan den lilla TinTin som är en tjej få ligga kvar åtminstone tycker vi..
Ni kan väl hålla tummarna och be och allt möjligt vad ni nu brukar göra… plötsligt känns hon så liten… min lilla gumma… och så bor hon 20 mil bort också..
Ånej så oroligt med din dotter! Jag ber, det lovar jag OCH håller tummarna och tänker på dig! Skickar även en styrkekram till din dotter! <3 Det går säkert bra ska du se :D
Kram på Vilda. Hon får nog många också :D
Christina - Medarbetare på Ragdoll iFokus
S*Evenstar's
Kattuppfödare av rasen Ragdoll
Vi har underbara kattungar hemma hos oss nu, besök gärna vår sajt för att se bilder på dem! :)
Website: www.evenstars.se
Christina
------------------------------------------------------------
tack Kicki.. all omtanke värmer så… de skulle ju komma nu i helgen men så blev det såhär… 
Men huvudsaken är att hon är under uppsikt ordentligt…
man blir ju så orolig också…
Ja Vilda är en tjocksmocka… jag gissar på sex…
men heller färre med bättre vikter.. sex är ganska jobbigt för dom tycekr jag.. de fixar det ju men de blir ju ganska tärda då..
men med den väntelistan så MÅSTE hon få många!!! 
fast… jag ska nog behålla alla själv.. som vanligt… i alla kullarna… hi hi
Jobbigt, Unni! Jag håller min största tumme att bebis stannar kvar i magen ett tag till.
Marie / S*Asterion's
Har nya planer! 
ja det ordnar sig säkert…
kom just på vad Vildas kull ska heta…
Fyrpihl´s Magnificent ……….., för det är ju min M-kull..
Kramar och varma tankar från mig!!!! Du ska se att allt kommer gå bra, känner det på mig!
Kattungar planeras under 2012
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se

4 veckor kvar är inga problem Unni, det går säkert bra även om "den" vill ut nu..det kan vara lite pyssel efteråt bara iom mamman är diabetiker.
jag har en fin dikt att ge digsom en mamma skrivit från neonatalavd. i Växjö.
Liten?
Jag?
långt ifrån..
jag är alldeles lagom…
fyller mig själv helt och hållet-
på längden och på tvären, uppifrån och ner..
Är du större själv kanske??
Kattungar väntas hos GunBertus

såg nu att du visste det skulle bli en tjej..
då får väl temat innehålla Tintin också:)
vad är det för extra pyssel efteråt, du menar mammans läkning och så eller??
Ja men TinTin har ju inget M i sig… hm.. ja vi får se.. annars få det väl bli matilda kullen.. om det bara är tjejer 
Då får det bli Milou! Tintins hund heter väl så? 
Marie / S*Asterion's
Har nya planer! 
Jag har nyss pratat med Matilda.. Hon har fått huvudvärk också nu och de kommer kanske sätta in blodtryckssänkande på henne… och om det inte ger sig så måste de sätta igång henne snart….
Åh vad jag blir orolig… mitt lilla barn.. ska ha barn…
skulle inte förvåna mig om Vilda och hon ska få nästan samtidgt då…
Då får väl M kullen bli Matilda kullen kanske, och Killarna får väl heta Mats efter min man som fyller år i morgon…i allafall någon av dom-..
oj oj barn och kattungar om vartannat… det kommer nog bli bra ska ni se.. det kommer nog bli jättebra ska ni se… ja då ja då… (pratar lite lugnande med mig själv bara) 

mycket blandade känslor nu
# 24, ja jag tänkte exakt på detsamma faktiskt.. 
# 21 jag frågade just Matilda om det och hon berättade det där om bebisens socker och hennes egna insulinbehov och det där som gör att hon måste ligga kvar lite längre för att få ordning på allt det.. 
Det kommer säkert bli bra..

nej med barnet..man kontrollerar aktiviteten på barnet och kollar så barnet har en lagom blodsockernivå och man tar blodsockret under en viss tid. Skulle det vara lite onormala värden så tillsätts glucos en kort tid.Det är också viktigt att dessa barn matas varannan timme, dvs oftare än vanligt.
men det är kankse inte alltid det behövs på vanliga BB? jag pratar om Neo nu ..
(ibland kan det vara svårt för mamman att amma om mamman har en svårinställd diabetes och då får det bli flaskan ..)
,
obs: nu skriver jag detta i egenskap av inte ens färdig barnundersköterksa, det finns säkert många experter här på forumet som jobbar med detta och som kanske har något annat att tillägga..
jag praktiserar på Neo nu så jag har lärt mig detta iaf

du hann före ser jg
fressten Tack till er alla goa Forum-vänner för att ni bryr er… jag är så glad åt alla goa tillrop och sånt.. VILKET HÄRLIGT FORUM VI HAR!!!!! <3
# 29 snabb vettu… som en vessla.. allt bra idag Ulla??