Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett02-allmänt-ragdollsnack
Läst 1146 ggr
Willenkatten
0

Imponerad av proffsiga bilder!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

CoolHallå!

Vill bara delge alla på forumet hur imponerad jag är av era proffsiga bilder på katter. Själv tycker jag det är så svårt att få till det…. Ja, inte för min egen del o fin kamera har jag, men katterna och då speciellt kattungar vill inte samarbeta. Jag har försökt involvera maken, men han lessnar snart "det här ger ju ingenting"…

Så en liten stilla undran, har ni några tips? Hur gör ni?

Jag hade gjort iordning för fotografering av Frostkullen och allt var på g… Då dyker Sickan upp och kör bort objektet som skulle plåtas. Så här blev det då!Förvånad

S*Willénkatten: KyssVi planerar ljuvliga ragdollkattungar i vinter !Kyss

Besök gärna min hemsida!

Willenkatten
0

Foten i munnenFortsatte med sina hyss..

Besök gärna min hemsida!

Willenkatten
0

GladFelet ligger inte vad gäller kamera utan här handlar det om fotografen… Sista kortet den gången, sedan gav jag upp..

Besök gärna min hemsida!

Omorose
0

Jag tror att jag talar för många när jag säger att kanske 10 bilder av 100 blir bra under en fotosession. Tungan ute Det är många misslyckade bilder i form av andra katter som lägger sig i, kattungar som springer iväg med bakgrundstyget, katter som inte kan stå still mer än en hundradels sekund =P Självklart kan man ju ha tur att få fina spontana bilder, men oftast så blir det nån timmes arbete, iaf för mig.

Det tips jag kan ge är att ha tålamod och dagsljus! Jag placerar min lilla "studio" (tyg och kuddar) så nära dagsljuset som möjligt så att jag får ljuset bakom kameran. Då slipper jag använda blixt vilket mina katter inte tål Tungan ute 

sedan är det ju lite av det roliga med katter som busar runt och driver en till vansinne *s*

Omorose
0

supersöt liten buse på bilden Kyss

Fyrpihls
0

jag Brukar ligga mitt i hagen och bara klicka allt jag orkar, och precis som Sara säger här så när man Riggar för fotografering så kanske det blir 200 bilder på en katt, och sen väljer man ut 20 bra bilder av det..

Kruxet för mig nu är faktiskt ibland att det blir för många bra bilder, för lite kläm på det får man ju med tiden så jag får sitta och deleta likadana bilder  i en evighet eftersom min kamera har motor så det blir många likadana..

solohm
0

#1  Förstår dig precis. Jag har också en linslus som sabbar alla andras bilder genom att komma inpromenerande in i bild eller "störa". Hon är ju jättefin och väl värd massor med foton. Älskar brun bicolour.

ProvinsiaRivers
0

Söt bicolor:))

Mina katter är oxå jättesvåra att fota för när dom ser kameran så kommer dom och ska trycka nosen in i linsenFörvånad. Eller rumpan( i linsen alltså…)

englagirl
0

Kan du inte stänga in dig i ett rum så du får vara ifred då du ska fota kattungen?

Det är samma sak här då man tar fram kameran och en vippa…..vips så har man ALLA katter framför kameran och allt blir en enda stor röra Skrattande

Lycka till!

//Lena

www.categoris.se

SVERAK-diplomerad uppfödare

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

Marleene
0

Jag brukar rigga upp en liten ministudio hemma elelr hos folk jag fotograferar hos. Ser till att det är bra ljus (eller har bra blixtar) så att man får skarpa bilder trots katter som inte vill sitta still.

Sen är det fram med leksaker, fjädrar och vippor och allt man kan tänka sig och vifta med detta och göra lite konstkiga ljud som skulle få folk att tro att jag är helt galen. Sen inväntar jag rätt ögonblick när katten tittar åt det hållet jag vill och sen knäpper jag.

Händer gång på gång att katterna hoppar ut bild och det kommer en till katt och det inte går att ta något kort, men man får helt enkelt kämpa på och ha tålamod. Är katterna för nyfikna och går in i kameran så att säga så prova att sätta dem på ett bort, en klätterställning eller liknande för att på så sätt försvåra för dem att komma för nära för fort.

Lycka till… Kyss

Erika, S*Amun Ra's