Tips på bra våg?

Då jag väger mina vuxna katter så väger jag mig själv först på personvågen och sen väger jag mig med katten för att kolla vikten på katten.
Till kattungarna har jag en annan digitalvåg som jag sätter en liten skål på och lägger kattungen i, jag tror det är en Philips :-) bra är den i alla fall *ler*
Jag klarar mig med den tills kattungarna flyttar, den väger upp till 3-4 kg tror jag :-)
// Lena
//Lena
SVERAK-diplomerad uppfödare
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~
Jag har en hushållsvåg som väger 5 kg. Det innebär att du kan väga katter upp till nästan tio kilo på den eftersom du kan tara den -4,9999 kilo.
Då jag väger mina katter över 5 kg och jag får ""error", väger jag tre liter mjölk och tarar, dvs vågen står på, då jag tar bort mjölken, -3 kg. Om jag sen väger min katt och den väger 3,2kg så lägger jag till de -3 kg som jag dragit bort med mjölken och får vikten 6,2 kg.
Jag har köpt en stor degbunke som jag enbart använder till att väga katter. Där ryms allt från nyfödda till fullvuxna och jag får precision på grammet.
Märket på vår hushållsvåg är Philips Essence. Köp en med 5 kg det är mitt tips!! Hade en med max 3 kg tidigare. Dessa vågar blir för små för våra stora katter och dräktiga honor. Skulle din katt väga över 10 kg är det bara att gratulera att ingen hushållsvåg klarar det
.
/Kicki
---------------------------------------------------------
Christina - Medarbetare på Ragdoll iFokus
S*Evenstar's
Kattuppfödare av rasen Ragdoll
Vi har underbara kattungar hemma hos oss nu, besök gärna vår sajt för att se bilder på dem! :)
Website: www.evenstars.se
Christina
------------------------------------------------------------

Tack för era tips!!!!!
använder också en digital hushållsvåg men den tar upp till 3 kg…
Räcker ju så länge man har kattungarna hemma iaf! Huvudsaken!
Kattungar planeras under 2012
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se
ahhh, smart tips evenstars #2, då kan jag ju väga min "lilla" tjockis alfonz ;)
http://www.svidjas.se
Hahaha ja om vågen räcker till
Han är så fin så!! 
Christina - Medarbetare på Ragdoll iFokus
S*Evenstar's
Kattuppfödare av rasen Ragdoll
Vi har underbara kattungar hemma hos oss nu, besök gärna vår sajt för att se bilder på dem! :)
Website: www.evenstars.se
Christina
------------------------------------------------------------
:P vågen räckte inte till…. men men han står ju så fint på badrumsvågen ;) 6,4 kg :P
http://www.svidjas.se

Jag kan rekommendera att införskaffa en fiskevåg. Finns digitala från ca 150:- på Clas Olsson. Bara att sätta katten i en läplig påse, sen väga hela paketet och dra av för påsens vikt. Vågarna klara upp till 20 Kg (ibland ännu mer), med ca 1 grams exaktehet.
Men använd helst en hushållsvåg till kattungar, som förmodligen är mer exakta än en fiskevåg.
MVH/ Anders
För mina vuxna katter så använder jag min egen digitalvåg.
Kattungarna har en egen digitalvåg som man kan ställa in med tara osv och det innebär attt bunken som jag lägger dom i är borträknad, den är känslig som en brevåg.
Märket är Soenne och jag har den hängande på väggen där den tar jätteliten plats när man inte använder den.
Den ska vara ok upp till 3 kg.
Viktigast för mig är att den visar att "ungarna" går upp i vikt om inte är det ett första alarm att något är fel
Vi har också en fiskevåg (digital) och vi använder en av transportburarna (tyg) som vi först väger in och nollstället…och sen i med katten…enkelt och bra.
Men jag är ingen uppfödare (väger kattungar), jag har bara en våg för att det är roligt att se hur mina katter utvecklas och hur de håller vikten 
Hittade denna på Clas Ohlsons hemsida:
http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=144414627
Upp till 10 kg… 199 kr… superbra ju för oss med tunga missar!
Så slipper man hålla på med mjölkpaket och "tara"
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
Beställde en via deras hemsida :) (se #11)
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare

#11 Tack för tipset! mäter den gram bra också? Tänkte när man väger kattungar?
Christelle-Sajtvärd för Maine Coon ifokus.
Besök gärna min hemsida: http://www.christelles.se/
Har en digital fiskevåg som mäter i kg med två decimaler. Väger upp till 50 kg och med väldigt liten felmarginal! Jättenöjd!
Marie / S*Asterion's
Har nya planer! 

#11 tack för tipset!
#14 var har du köpt din fiskevåg?
//Maria
På Teknikmagasinet. http://teknikmagasinet.se/db.pl?tf=product.html&artnr=340081
Marie / S*Asterion's
Har nya planer! 
Jag gör som Kicki, det går bra…med vissa smidiga katter
AC
**Vi har kattungar. Det är lycka!!
Lev. klara till augusti 2011
S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt

#11 Hur stor är själva vågen? Hittade ingen info på deras sida?
Den verkar ju jätte bra, och snygg är den 
åh skrulle skrutt
Jag försökte igår att tara min våg som bara går upp till 3 kg men det gick inte alls… det stod bara 000000 (error) hela tiden.. så den gick inte på den finten *s*
Hoppas den här väger bra… var ju nogrannhet på 2 g så jag tror jag kommer ha den här till vuxna/dräktiga katter och min lilla 3g till kattungarna som väger på större noggrannhet :)
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare