Vad tror ni?
Jag undrar om jag törs låta min fertila hane vara med när en hona föder? De är de bästa vänner och han är väldigt kärleksfull emot henne, ska tillägga att han INTE har parat henne utan det är en annan pappa till kullen. De är tillsammans nu…..
Man har ju hört skräckhistorier om att hanar bitit ihjäl ungarna…..om de känner/vet att de inte är sina egna ungar och vill utrota ungarna för att kunna para honan så sina egna gener ska föras vidare istället
Har ni ngn erfarenhet av detta?

Tror det är helt ok att ha hanen med. Min Leo var bästa lekpappan till bebisarna, inte bet han ihjäl dom. Möjligen bar han omkring dom lite häftigt och lekte lite hårt med dom ibland, men det var när dom var större. Han rörde inte dom när dom var små. Bara kollade.
Lycka till med bebisarna!
AC
**Vi har kattungar. Det är lycka!!
Lev. klara till augusti 2011
S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt
jag håller med.. låt honan bestämma… hon kommer inte tillåta en "farlig" hane i närheten..
Min Rico får vara med både i Fannies gäng (BARA HAN) och även i Vildas bo släpps han in men där vågar han inte riktigt nu för de luktar väl lite mycket bebis än, men han kände att hon luktade mjölk de sista dagarna så han försökte sno åt sig en slurk..
Däremot så vill jag helst att Vilda är ifred nu i början.. men han har smitit in i sovrummet några gånger och hon är så tillåtande.. 
Å andra sidan är hon ju menlöst snäll…
Åh så pluttigt foto!
Då jag hade en väns kull hemma hos mig, jag ägde pappa katt, så var pappa Sethos med direkt då Mossi kom hem (blev kejsarsnitt) från djursjukhuset. Låg inne hos dem och tog hand om sin lilla familj med en gång.
Då Mossi behövde gå på lådan eller äta, gick han in och la sig hos dem… otroligt rörande att se. Han tvättade dem lika grundligt som hon gjorde och såg till att de också fick gå på toa…
Så där var det aldrig nåt annat än kärlek!! 
Kattungar planeras under 2012
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se