Badkaret har blivit toalett!!
Hjälp mig snälla…min lilla raggis kille har fått för sig att när man ska kissa, så finns det inget bättre ställe än badkaret!
Bajsar gör han alltid i lådan (tack och lov), men kissar gör han vartannat i lådan och vartannat badkaret…hur får jag honom att inte vara i badkaret? Tips?

Det kan funka att spraya citronvatten i badkaret med jämna mellanrum, eller nånting annat illaluktande. 
Jag hade en huskatt med sanna "idé" för längesen…men det var snabbt avhjälpt!
I med proppen och ett par cm vatten…..
Kanske inte så bussigt, men totalt ofarligt.
Lycka till!!
/Pernilla
#2 exakt så skulle jag också ha gjort.. 
MEN var vaksam så han inte har fått urinvägsinfektion eller nåt, ocm det är något som han plötsligthar börjat med….

#2 Men så smart 
# 2 smart eller ställ dit mat!
---------------------------------------------------------
Christina - Medarbetare på Ragdoll iFokus
S*Evenstar's
Kattuppfödare av rasen Ragdoll
Vi har underbara kattungar hemma hos oss nu, besök gärna vår sajt för att se bilder på dem! :)
Website: www.evenstars.se
Christina
------------------------------------------------------------
#4 Börjar de kissa på andra ställen om de har fått urinvägsinfektion, varför?
Jag tror dock att det kan bero på att jag hade satt kattlådan på toalettstolen för att rengöra den, satte på locket, gick för att slänga påsen och då får Fiki för sig att hoppa upp för att kissa och hela kattlådan dånar ner i golvet och stänger inne honom.
Så han borde ju blivit rädd av traumat såklart, men det faktum att han kissar både i lådan och badkaret förbryllar mig?!
# 7 ja de kan kissa lite överallt då, kanske för att de vill tala om att det är nåt fel.. eller för att de provar om det ska göra mindre ont att kissa på annat ställer..
men ibland får de ju bara en fix ide också och då är det ju bara att se till att de inte lyckas genomföra den idén på en tid tills de kommer av sig..