Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett: 07-ragdollbilder
Läst 1876 ggr
Norrtassens
0

Hjälp...lila eller choklad....

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag skulle vara väldigt glad om ni kan komma med era tankar om denna kattunges färg. Har varit rätt så säker på att hon är choklad, men är nu väldigt osäker… är hon lila eller choklad?

Jag har tagit en svansbild och öronbild…tyvärr inte alltför bra, men jag hoppas att ni kan se hyfsat…

Först ut är svansbilden. Bredvid henne är hennes chokladbrorsa

Norrtassens
0

Här kommer en öronbild.

Norrtassens
0

Framifrån

Hoppas på att få en massa tankar om hennes färg, så att jag får rätt färg på stamtavlan, men visst går färgen att ändra efterhand, om jag skulle registrera i fel färg?

Omorose
0

Jag skulle säga choklad? =/ vet dock att det finns många här som är betydligt kunnigare än mig som kan bekräfta eller rätta mig. Glad

Ja färgen går att ändra om du skulle registrera fel…tror jag.. haha är så sjukt osäker på mina "kunskaper" just nu haha.

huldabella
0

Hon ser ut som chokladtabby - är det möjligt? När de är tabby blir färgen lite ljusare än när de är solida.

-----------------------------------------------

www.hallonglantans.se

Vi har kattungar!

huldabella
0

Så gnu att ingen av föräldrarna är tabby, så du kan glömma min förra kommentar. Flört Då säger jag choklad.

www.hallonglantans.se

Vi har kattungar!

Rosino
0

vågar mej inte på nån gissning när det gäller lila och choklad då jag inte har nån erfarenhet - men DNA-testa så vet du Glad

bebble
0

lila, på grund av avansen på bild

Evenstars
0

Jag skulle ha sagt choklad om jag inte såg svansen. Sen misstänker jag att Molly är mamma och Molly och Marco såg länge ut som choklad, men visade sig med hjälp av DNA vara lila. De var jättesvåra och då har jag och Maud sett en hel del lila och choklad i olika lättare och svårare nyanser. Jag gissar därför på lila. Ska den till avel, DNA-testa.

Söta!! <3 <3

---------------------------------------------------------
Christina - Medarbetare på Ragdoll iFokus

S*Evenstar's
Kattuppfödare av rasen Ragdoll

Vi har underbara kattungar hemma hos oss nu, besök gärna vår sajt för att se bilder på dem! :)
Website: www.evenstars.se

Christina

------------------------------------------------------------

GunBertus
0

jag som inte kan något om dessa färger tycker hon är lila, men som sagt- det är från en amatörTyst

Kattungar väntas hos GunBertus

Fyrpihls
0

Jag tycker också att svansen är väldigt ljus för att vara choklad, och även öronens baksida… men på nosen ser hon ju choklad ut och även på öronens framsida, men som sagt var.. det kan vara svårt såpass tidigt..

Hon skulle mycket väl kunna vara en ganska mörk lila..
Det är egentligen bara nosspegeln som gör mig lite förvirrad..

så lite svårt att avgöra och särskilt på de såpass mörka bilderna…

om du jämför med katten som ligger med örat bredvid svansen på den första bilden, så ser man ju mer den där typsiak choklada nyansen på den kattens öra, så jo jag säger nog lila också…

bifogar en bild på Vilda som bebis.. där man tydligt ser den choklada nyansen… här är hon fyra veckor…

Norrtassens
0

Tack så jättemycket för era svar Skrattande

Som sagt så har jag varit nästan 100 % säker på att hon är choklad tills nu, just eftersom svansen och baksidan av öronen är så pass ljusa. Hennes chokladbror är redan så mycket mörkare än hon är.

Om jag tittar framifrån så ser hon rätt så mörk ut, men inte alls lika mörk som brorsan, men hennes andra bror som är lila är så mycket ljusare än henne Obestämd Det är inte lätt det här….

Men jag håller nog med er att lilla Bessie mest troligt är lila Kyss.

Hon kommer att stanna kvar hos mej om hon utvecklas fint så jag hade hoppats på en chokladhona just eftersom jag redan har Molly som är lila, men…men…hon är vidunderligt söt, så det gör absolut ingenting Kyss

Ska ta bilder i dagsljus under helgen… har jobbat så många nattpass nu så jag har sovit under den ljusaste tiden på dygnet, därav de mörkare bilderna Skrattande

Om jag har svårt att färgbestämma henne framledes så kommer jag att DNA-testa henne Skrattande

Willenkatten
0

Tungan uteJag tror på choklad absolut. Tror att svansen tecknar ut senare. Öronen o nosen ser ut som choklad.

S*Willénkatten: KyssVi planerar ljuvliga ragdollkattungar i vinter !Kyss

Besök gärna min hemsida!

Svidjas
0

Så här såg archimedes ut vid 6v, han är choklad. (kanske kan hjälpa lite)

http://www.svidjas.se