Dräktig hona löper?
Hejsan.
Min fodervärd ringde igår och var lite orolig för våran gumma som ska vara dräktig. Katten har gått 5 veckor i dräktighet.Gått upp 800 gram och har stora,rosa-aktiga tuttar. Detta är hennes 3:e kull så det där hallonröda har inte kommit ännu och jag vet att det kanske inte blir ens hallonrött när hon fött tidigare.men stora är dom.
Nåja,hon säger att honan börjat i förrgår att tjoa löpskrik!Inte så mycket men ibland.Hon är inte i sådant löp som tidigare innan hon parades men iallafall…
Nu har jag läst att vissa raser löper fast dom är dräktiga.Är detta något som förekommer hos ragdoll??Någon som varit med om detta?
Jag törs inte hämta henne till hanen för omparning eftersom allt tyder på att hon ju är dräktig redan.
Hjälp!?
(Bifogar en otydlig bild på tutten som är taget med mobilkamera.)
Ta ett ultraljud på henne, kanske skendräktig?

vissa honor löpskriker fast de är dräktiga. Det gjorde min Indigo fast hon var dräktig.
lycka till
Kattungar väntas hos GunBertus
Ja kanske skendräktig?! Pamela fick rosa hallontuttar (ej röda) gick upp 800 gr när hon var skendräktig mellan sin första och andra kull.
Hon löpte om då hon gått 8 veckor och blev parad på riktigt den gången.
---------------------------------------------------------
Christina - Medarbetare på Ragdoll iFokus
S*Evenstar's
Kattuppfödare av rasen Ragdoll
Vi har underbara kattungar hemma hos oss nu, besök gärna vår sajt för att se bilder på dem! :)
Website: www.evenstars.se
Christina
------------------------------------------------------------
Nä usch! Hoppas inte skendräktig
. Hon var det sist oxå…Löpte om efter 4 veckor. Men då var inte tuttarna såhär stora.
Få se om jag kan ta henne på ultraljud. Men jag ska ringa fodervärden igen idag och höra om hon blivit värre. Hennes riktiga löp går inte att ta miste på.
Hoppas ändå på fler svar om era honor har löpbeteende i dräktigheterna!
#2 Ulla,du gav mig liiite hopp om att hon kan va dräktig på riktigt ändå
.
det finns honor som har löpliknande beteende ungefär tre veckor efter parning, men det bästa är ju som sagt att ultraljuda henne först.
Min Doris var ju skendräktig i sju veckor en gång… tuttarna var rosa… hon gick upp över ett kilo… men sen liksom gick allt bara tillbaka.
Det var så jobbigt och tråkigt när man längtat så…
men jag rekkomenderar ultraljud..
Har pratat med fodervärden och honan går ännu och smålöper
.Verkligen inte i höglöp säger hon för då är hon mycket värre.Hon äter och sover bra men ryter till ibland och flörtar med kastratkompisen. Fodervärden är förvirrad och jag med. Nu har jag inte ens tid att ta henne på ultraljud denna vecka pga jobb…men vi får se…
Fortsättning följer….
Kjenner dere ikke noen kattunger der inne. En kompis av meg hadde en katt som fikk rosa pupper…første gang katten var drektig..så det ser man jo lett. De vokste..og så begynte hun å småløpe…og etter noen dager så løp hun som bare det. Når jeg kom, så kjente jeg på magen til katten og der var det ikke noen ting. Så jeg vil tro ut fra det du skriver at hun har gått skinndrektig..Men dra å se på katten du, vil tro at du er mer erfaren i forhold til å kjenne på katten ol. Lykke til