Tvingas lägga ner mitt katteri :(
Hejsan allesammans de kanske inte tillhör er att de jag nu skriver men måste bara få skriva ner mina tankar.
Efter 4 års tid med våra katter så måste vi tyvärr nu lägga ner hela allt ihop. 

Saken är den att de förra veckan konstaterades att vår yngsta son på 4 år är allergiker.
Så nu är vi i stor stor stor sorg och många omplacera alla våra katter. 
Tom min importerade hane från finland som jag verkligen kämpat för att hitta och kunna bygga upp mitt katteri
Sänder med en bild på vår prins. De biter så i mitt hjärta å många tårar faller varje dag när jag ser katterna å vet att de ej kan någe mera stanna kvar hos oss.
Jag hann inte ens hans kommande avkommor.. hinner inte ställa ut honom.. han är tom så perfekt när han är HCM DNA 1 ; N/N och Chokladbärare med så perfekt lång inavelsgrad i 7 generationen är de bara 0,0549%.
Så med hjälp av detta inlägg önskar jag er allesammans en god fortsättning och hoppas innerligen att ni verkligen inte behöver genom gå de jag å min familj måste göra nu.
Nu ska jag kämpa vidare.
Kram
Vi har helt underbart söta
Ragdoll kattungar som söker nya hem!!!
Besök gärna vår hemsida S* Northern Pearl´s
Äkta vänner är som ädelstenar,värdefulla men sällsynta;falska vänner är som höstens löv granna men blåser bort med första vinddrag.
Nej usch vad tråkigt
det måste vara en utav de värsta mardrömmarna som man som kattälskare kan få.
Lider med dig
Men när någon blir sjuk så är det inget att göra åt tyvärr.
Kramisar och nospussar Lotta, Geisha och Tilly 
Jag förstår att du är ledsen 
Det känns jobbigt för mej också eftersom det inte tycks bli nåt av min uppfödning, men jag behöver åtminstone inte lämna ifrån mej alla katterna.
Hoppas att du hittar jättebra hem åt dem, kanske kan du skaffa fodervärd och på så sätt fortsätta lite med uppfödning "på avstånd"? Fast det är inte samma sak som att ha katterna hemma förstås.
Kram, Lena

Usch vilken mardröm. Stackars dig. Jag har själv barn på 4 och 6 år och är livrädd att just det ska hända. Och sorgen att behöva lämna bort sina älskade missar också. Inte så kul.
Tänker på dig.

Tack allesammans ju de är verkligen en stor stor mardröm som jag inte önskar någon annan.
Äkta vänner är som ädelstenar,värdefulla men sällsynta;falska vänner är som höstens löv granna men blåser bort med första vinddrag.
Ledsen för din skull! Så tråkigt! Ja, det här med uppfödning är ju trist, men att tvingas lämna bort alla katterna….. Håller dock med nr 2, kan du kanske försöka med fodervärdssystemet…..
Känner med dig i den här svåra situationen. Skickar tröste- och styrkekramar till dig!
S*Willénkatten:
Vi planerar ljuvliga ragdollkattungar i vinter !

Så oerhört ledsamt
Jag känner verkligen med dig, vilken mardröm.. Att tvingas lägga ner sin uppfödning är nog tråkigt, men att tvingas avstå från katterna som är en del av familjen måste kännas hemskt!!! Men du gör ju rätt, för sitt barns hälsa måste gå allra först!!!
Sänder dig en stoooor tröstkram
/Nina
Men, stackars dig och din familj!!
Förstår att ni har det jobbigt just nu… hemska tanke att inte ha kvar någon katt alls!
En stor kram till dig och din familj!!
//Anki
Stooor tröstkram Sussi och familjen. Jag vet ju hur oerhört jobbigt detta är för er och för de stora barnen. Jag hörde ju hur förtvivlad du var då du ringde mig på väg från doktorn, bara minuter efter beskedet…fruktansvärt! Min absoluta mardröm också!
KRAAAAAAAAAAAAAM, en mardröm!! USCH! 

---------------------------------------------------------
Christina - Medarbetare på Ragdoll iFokus
S*Evenstar's
Kattuppfödare av rasen Ragdoll
Vi har underbara kattungar hemma hos oss nu, besök gärna vår sajt för att se bilder på dem! :)
Website: www.evenstars.se
Christina
------------------------------------------------------------

Men vad trist!! Vilken sabla otur….skickar tröstkramar i massor!!
Krrrrraaaaammm

Tack alla vänner än en gång. Jo de är super duper tungt de här , men vi måste som sagt var tänka på våran son.
Nu är de bara å hålla tummarna att vi hittar nya fiiiiina familjer till alla våra katter. Och att de får leva de liv de har förtjänat.
De verkar super duper svårt å hitta rätt.
men oj oj och åter OJ… Fy vilken jobbig situation… jag kan inte annat än skänka dig en stor kram och tankar om ork och kraft och att du ska hitta fina hem åt alla dina kissar..
mina tankar är hos er… kram 

Nej vad tråkigt, stackars er. Vilken mardröm. Jag hoppas att allergin kan växa bort också. Usch hittar inga ord…. Hoppas verkligen att allt ordnar sig för hela familjen o kissarna.
Stor tröstekram från
Karina
***************************************************************** Stolt o lycklig matte till:
S*Dragonfire Cora, S*Dragonfire Chubby Hubby, S*Louisedolls von Doc - Svante, S*Louisedolls von Grumpy - Noah
Vi har kattungar!
Stödjer Kattvärnet - Haninge
Så utrulig trist for dere alle … det er som alle sier en forferdelig mardrøm for alle som har dyr
…. håper din katter finner seg superflotte nye hjem .
Sender også en stoooor trøste kram til deg og din familie …..
Usch så tråkigt :´-( Jag förstår din sorg och jag skickar en stor tröstkram <3
Vi har en kattunge till salu - Välkommen in på hemsidan!
Hanna Tjärnström
S*Itchy Koo Ragdoll, Umeå

Fy vad trist!
Hoppas du hittar bra hem till alla missarna.
//Lena
SVERAK-diplomerad uppfödare
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~

Uff, så trist å lese!
Skickar over en stor kram, selv om det kanskje inte hjelper så mycket…
Det er min störste mardröm at noen av mina barn skal bli allergiska.

Styrkekramar till dig och din familj….

Tack återigen till er allesammans som ger mig så mycket stöd
Åter idag flyttade en av våra katter till ett nytt kärleksfullt hem.
Å de rann åter stora tårar på min kind.
Nu har vi bara 4 dockor kvar här hemma.
Elakt låter de men lättast å enklast skulle de vara om alla skulle få sig nya hem så fort som möjligt. För var gång en katt flyttar så blir de bara tyngre å tyngre.

Usch vilken mardröm!
Hoppas det går snabbt då så du/ni slipper lida länge 
//Lena
SVERAK-diplomerad uppfödare
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~
Så tråkigt för hela eran familj, men hoppas du hittar kärleksfulla hem till katterna
Tänker på dej ock skickar tröstkramar till hela Fam .

Jättetråkigt för dig och familjen. 
-------------------------------------------------------------
Whiskykullen är här!
Men fy vad sorgligt!! *kramar om*
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...

Usch!!! Så fruktansvärt ledsamt 
Sänder en STOR varm kram till dig och din familj.
Vill inte ens tänka tanken att det skulle hända, utan att få en klump i halsen så jag kan bara föreställa mig vad du går igenom.. skickar styrkekramar och hoppas att du hittar nya, fina hem åt katterna fort.
Lider med dig..
Kattungar planeras under 2012
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se
Fasiken vad tragiskt..
Jag lider uppriktigt med dig..
Hoppas det löser sig med nya hem o allt sånt praktiskt så fort som möjligt nu då..
Varm tanke från mig..