Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett03-hälsa-beteende-och-skötsel
Läst 7617 ggr
sturee
0

Ett par frågor!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejhopp allihopa! Hoppas allt är bra med er!

Jag tänkte fråga ett par frågor angående min lilla kisse här hemma.

Första gäller bitningen. Han busbiter ju ofta vilket vi försöker träna bort. Men sen småbitar han annars också lite då och då.. är det för han är busig eller kan de beror på att tänderna kliar? Som med småbarn? Tänkte om de beror på att han håller på att tappa tänder eller få några eller hur det funkar? har ingen aning om i vilken ålder detta sker..

Min andra fråga gäller badning. Vi tänkte vi skulle börja vänja honom lite vid badning och undrar vad man ska använda för schampoo?

Det var allt för denna gången!
Tack på förhand! :)

En liten bild på sötnosen också!

Sprattelkattens
0

Söt kille! Kyss

Nu vet jag inte hur gammal din kisse är men runt 5-6 månader så brukar det vara vanligt med tandbyte och då brukar mina tår ligga risigt till på nätterna. Mina har gillat tygleksaker att bita i när det kliar som värst. De kan lukta illa ur munnen samtidigt som de byter tänder. Det kommer att gå över.

Ska ni bara bada för "hemmabruk" så duger ett helt vanligt kattschampo och balsam som finns på djuraffären.

-------------------------------------------------------------

Whiskykullen är här!

www.sprattelkattens.se

raggorgeous
0

Espree har ett shampoo som heter Berry Delight, det är bra till kattungar och får användas från 6 veckor. Är drygt också så du kan blanda ut det ordentligt med vatten. Vet inte om det finsn Berrybalsam men annars skulle jag tagit Rainforest eller Silky Show balsam.

Kattungar planeras under 2012
Kyss

Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se

Willenkatten
0

KyssDet kliar i tänderna på kattungen när den får sina permanenta tänder. En del kattungar biter mycket ändå, även om det inte är nya tänder på g. Min äldsta hona, Sickan, bet sönder mycket under hela sitt första år hos oss. Hon bet i garderobsdörrarnas hörn, tuggade böcker, tidningar o skor. Ingen av de andra har gjort så, men det förekommer.

Numera är Sickan en vuxen dam som inte tuggar o biter alls.

S*Willénkatten: KyssVi planerar ljuvliga ragdollkattungar i vinter !Kyss

Besök gärna min hemsida!

FunHouse
0

Helt naturligt att det kliar precis som du själv säger att det också gör på små barn.

Åldern kan variera också för när det är dags att byta tänder. Jag har haft kattungar som börjat ömsa sina framtänder innan leverans, men det är nog vanligare runt 6 månader. Men kliandet brukar gå över rätt snabbt tycker jag.

AC

**Vi har kattungar. Det är lycka!!
Lev. klara till augusti 2011

S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt

www.funhouses.se

sturee
0

Okej, tack så mycket för svar.. antagligen är det tänder på G. Han är lite över 5 månader :)

Ska kolla upp schampoo också, men för skojs skull vad heter de som gör de vita supervitt? :) Hade varit kul att testa det :)

sturee
0

Och dessutom har min sambo sagt att han luktar illa i munnen så det är nog antagligen det som är fallet då :)

raggorgeous
0

Vanligvis byter de tänder mellan 4-6 månader.. så det är  nog troligen det som händer nu. Då kan det även lukta lite ur munnen på dem..

Kattungar planeras under 2012
Kyss

Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se