MarsKatt!
Oj oj oj, precis hemkommen från en tripp i stockholm. Våra älsklingar har blivit bortskämda hos mormor och morfar och va händer inte då, jo Tuva våran minsting börjar höglöpa!
Mina planer var att hon kunde börjat löpa till sensommaren, men icke!
Vad tycker ni erfarna, ska vi ge henne P-piller nu eller vad är det bästa alternativet då vi inte planerat in bebisar förns efter sommarn då vi har det lite lugnare på jobbet?
Kram kram
Lite riskabelt att ge piller till unga katter.
Ge inte ännu,utan låt henne löpa ut. Om hon löper tätt 3-4 ggr så kan man nog sätta henne på piller sen om inte tajmingen är rätt för parning. Och avbryt inte löpet med piller utan börja efter att löpet slutat. Så har jag förstått det iaf.
Jag tycker också att du gott kan vänta med att ge piller tills du vet om hon löper ofta. Gör hon inte det är det ju onödigt att ge piller.
**Vi har kattungar. Det är lycka!!
Lev. klara till augusti 2011
S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt

Ja precis vad jag tänkte! Har absolut inte tänkt avbryta nått löp eller sätta p-piller på första löpet. Skönt att vi tycker lika, men alltid bra och intressant att höra runt lite vad andra har för åsikter.
Jag tänkte nu om det blir så att hon går och löper stup i ett stackarn?
Funderar lite på hur det är bäst att göra om det nu blir piller så måste man ju vänta ett tag innan det blir aktuellt att para igen. Är det nån ide att ge piller då om hon nu kanske ska paras till hösten? Vill ju att lillan ska må bra och vara glad!
Hur vet man när hon är mogen att paras, måste ju vara en bedömning det me finns väl inte nån exakt ålder som man går efter? Förstår ju självklart att man inte parar en liten pluttis, så det inte blir nått missförstång här! Undrar mer hur man kan se när hon är redo?
Oj oj vad långt det blev..
Tack snälla söta ni som tipsar så bra!

Kan tillägga att hon är kring 9månader nu.
Trodde ragdolls var sena i utvecklingen, men anntar att vårljuset gjort sitt!
iof så är hon ju inte direkt super tidig heller… lite chockad att komma hem från semester och möts av en löpande liten misse som fortfarande känns som en bebis, hon är ju trots allt våran minsting