Populäraste raskattnamnen
Hittade den här listan på nätet idag:
Populäraste raskattsnamnen
1. Gizmo
2. Ramses
3. Caesar
4. Simba
5. Morris
6. Leo
7. Tiger
8. Ozzy
9. Nova
10. Alfons
_
Källa: Agria (TT)_
Finns att läsa i sin helhet på:
http://www.expressen.se/husdjur/1.1943653/sa-doper-svenskarna-helst-sina-raskatter

Då måste det betyda att jag har ganska bra fantasi som inte har någon katt som heter något på tio i topp listan
Hahahaha!!! Och här har jag gått och trott att jag valt ett SÅÅÅÅ ovanligt namn och så ligger Gizmo högst upp på listan! Hahahaha! Helt otroligt! Fick idén från Gremlins (den söta snälla varelsen), men är visst långt från ensam! Snopet, men kan inte annat än skratta 
# 1 Jag också, glad att jag inte döpt nån kattunge efter de namn som finns på listan! :D
---------------------------------------------------------
Christina - Medarbetare på Ragdoll iFokus
S*Evenstar's
Kattuppfödare av rasen Ragdoll
Vi har underbara kattungar hemma hos oss nu, besök gärna vår sajt för att se bilder på dem! :)
Website: www.evenstars.se
Christina
------------------------------------------------------------
#3 Äsch, nästa gång du får en kull så döp hela rasket efter listan vettja! 

Lite intressant att det är mest pojknamn, är vi mer kreativa när det gäller att välja namn till våra honor?
Mina båda är flickor och ingen finns på listan. Kul ide om att dra hela listan på en kull
Tips till dom som inte känner att fantasin flödar, dra topplistan!
Tycker det är alldeles för tråkigt med de vanliga namnen så jag gillar lite mer ovanliga namn ;) Sen väljer jag namn efter personligheten och denna gång blev det Bosse :) Så nu har vi 3 katter som heter Bosse, Fis och Ballis!
Lite mer om kattnamn och allmänt kattsnack,
17.30-25.10 in i klippet diskuteras katt idag på SR 4 Sörmland
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...
Hehe,vi har Morris.Men han är huskatt:) Annars gillar jag lite ovanliga namn,som ska gärna innehålla bokstäverna i eller s. Katterna verkar lyssna bättre på dom.

Här går katterna under namn som "fulan" "mongo", "kaoz" och "skiten" och dom fanns inte alls med på nån lista 
//Lena
SVERAK-diplomerad uppfödare
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~

Haha ja då har jag vell total urkass fantasi då mina två hanar heter Cesar och Ramses
Christelle-Sajtvärd för Maine Coon ifokus.
Besök gärna min hemsida: http://www.christelles.se/
Jag är lite mer inne på namnen som reportern i intervjun nämner, lilla gullet, fjäderdun osv. 
#10. Ser fram emot när du får dina kattungar här framöver, för visst blir det S*Christelle's Lilla Gullet och S*Christelle's Fjäderdun? 
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...
# 4 Hahaha! Kanske det jag ska göra…
S*Evenstar's
Vi har underbara kattungar hemma hos oss nu, besök gärna vår sajt för att se bilder på dem! :)
Christina
har inte döpt nån av mina kattungar till någon av dessa namn, jag har ju de mer outtalbara namnen (Bassilisso, Shokomonk mfl) ni kanske känner till *s*
Men en av mina kattungeköpare kallar sin katt för Morris…
Kattungar planeras under 2012
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se
# 13 Vi gör ju det, hahahaha…tar 12 veckor för mig att lära mig uttala dina vackra namn på kattungarna 

S*Evenstar's
Christina

#11 Haha nja det låter inte riktigt som min stil 
Christelle-Sajtvärd för Maine Coon ifokus.
Besök gärna min hemsida: http://www.christelles.se/