Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett02-allmänt-ragdollsnack
Läst 1174 ggr
Willenkatten
0

Rangordningen är återställd!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

KyssNu har Sibylla återtagit sin ställning som högst i rang i katteriet! Frosty Louise kattungar har flyttat, förutom Enya Frost, och Sibylla spinner förnöjt för första gången sedan i höstas! Frosty Louise tar det hela med ro. Hon är den mest förnöjda o goaste katt jag någonsin haft.

Dessutom har hon fått korgen!

S*Willénkatten: KyssVi planerar ljuvliga ragdollkattungar i vinter !Kyss

Besök gärna min hemsida!

Willenkatten
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

SkrattandeJa, Sibylla alltså har återtagit korgen. För den som får tillträde till korgen är "herre på täppan", högst i rangordning…

Besök gärna min hemsida!

Norrtassens
0

Vad skönt för Sibylla, och förstås för alla er andra oxå Skrattande

Jag har oxå problem med en av mina honkatter nu när vi har kattungar. Stella spottar och fräser så fort mammakatten Molly visar sig, in i vardagsrummet där kattungarna har sin hage går hon överhuvudtaget inte in i…

Detta gör ju att det blir ett stressmoment för alla katterna, och hur kommer det att gå när kattungarna blir större och kommer att överta hela lägenheten…

Jag har i dagarna bestämt mej för att kastrera Stella och se mej om efter ett nytt hem åt henne där hon får vara ensamkatt.

Det är inte bara kattungarna som varit problem med Stella, utan när jag tagit hem nya katter så spottar och fräser hon i minst 3 månader innan hon till slut accepterar nykomlingen. Och med accepterar menar jag att hon låter dom gå omkring som dom vill utan fräs, men hon blir aldrig riktigt kompis med dom…

Jag tror att Stella kommer att få det så bra som ensamkatt hos någon och det får gärna finnas en hund i det nya hemmet. Hon går såå bra ihop med andra djur, bara det inte är katter…

Det känns så tråkigt, hon är sååå fin och go Stella…men ibland funkar det bara inte.

Oj, det blev ett långt inlägg från mej…ursäkta…

Ha det gott och myyys nu med en spinnande Sibylla. Vad vacker hon är Kyss

Kramizzar

Lottis-Gottis
0

Den var rolig att hon hade fått korgen haha

Jättefin och söt tjej

Glad Kramisar och nospussar Lotta, Geisha och Tilly Kyss

Willenkatten
0

SkrattandeHör att jag inte är ensam om att ha bekymmer med fertil hona som är fräsig, morrig o sur. Sibylla accepterar inte heller nykomlingar. Det tog ett halvår innan hon slutade fräsa o morra åt stackars Frosty Louise när hon kom. Och nu när Louise haft kattungar har det varit mycket fräs o morr. Jag ställde iordning i vårt sovrum och lät Sibylla husera där i eget majestät. Hon hade egen toalåda, vattenskål o matskål. Kattungarna tilläts inte in dit. Och det blev då skapligt bra.

Sibylla skulle nog också trivas bäst som ensamkatt egentligen. Men hur få tag i en familj som passar henne o kommer att älska, vårda och stimulera henne så att hon får ett bra kattliv? Jag kommer att ta en tredje o sista kull på Sibylla sensommar/höst o sedan blir hon kastrat.

Besök gärna min hemsida!