Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett03-hälsa-beteende-och-skötsel
Läst 2435 ggr
Willenkatten
2010-04-13 23:27
0

Kraftfoder behövs!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Undrar om någon har bra tips. Min lilla Frosty Louise behöver lägga på sig lite hull. Hon har tillgång till Hills Kittenfoder (äter inte), Hills vuxenfoder (äter inte), Royal Canins Persian Kitten (äter inte), Hills W/D (dietfoder som en av mina andra katter måste ha, det äter hon) och Eucanubas Intestinal Formula (äter med god aptit samt Iams Kitten (äter hon).

Vad gäller blötfoder så äter Frosty Louise gärna Hills och Royal Canin samt kokt fisk o nötfärs.

Tar tacksamt emot råd o tips för hur jag skall kunna få upp Louise i vikt.

S*Willénkatten: KyssVi planerar ljuvliga ragdollkattungar i vinter !Kyss

Besök gärna min hemsida!

Willenkatten
2010-04-13 23:30
0

SkrattandeFrosty Louise har en av kattungarna från Frostkullen kvar hemma, Enya Frost, och det står nog inte på förrän hon är tyngre än mamma….

Så goda råd behövs!

Besök gärna min hemsida!

Willenkatten
2010-04-13 23:33
0

KyssVad tror ni om Barf??

Besök gärna min hemsida!

GunBertus
2010-04-13 23:35
0

äter hon Iams kitten foder så ge henne det då…

gillar hon inte Hills a/d?

jag brukar koka kycklingfileér och ge mina katter, alla älskar det..jag häller på frikostigt med spad också så det inte blir för torrt..

gillar hon kanse Kitten torrfoder när det är uppblött? stänk över lite tonfiskspad också så luktar det gott

Kattungar väntas hos GunBertus

Willenkatten
2010-04-14 00:25
0

KyssTack för svar!

Skall testa Hills a/d. Och koka kycklingfiléer….

Besök gärna min hemsida!

raggorgeous
2010-04-14 00:26
0

Tänkte just skriva a/d - det är superbra om de behöver gå upp i vikt.
Lycka till

Kattungar planeras under 2012
Kyss

Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se

fjolltroll
2010-04-14 00:52
0

Jag har lite samma bekymmer med min lilla fröken härhemma. Tycker hon tunnat ur så himla mycket efter sin kull. Då var dom ändå bara 2 st ungar. Pröva Hills a/d men är hon som min tjej så fnyser hon bara åt det. Jag förstår henne. Det båder ser ut och luktar äckligt.

Hon äter inte gärna blötfoder alls. Men jag provade James Wellbeloved kitten torrfoder, det äter hon med god aptit. Gissar att det kommer ta ett tag innan hon återhämtat sig fullt ut i hullet. men det är bara att försöka peta i dom så gott det går.

Hon tycker inte om KMR då din katt?

raggorgeous
2010-04-14 01:24
0

Då min Xita var tunn efter sista kullen blötte jag upp a/d och gav henne direkt i munnen med en spruta, ca 2 msk varje kväll (innan tillsatt vatten) så hon hade inget val  Flört

Kattungar planeras under 2012
Kyss

Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se

Willenkatten
2010-04-14 19:41
0

SkrattandeTack för alla råd!

Frosty Louise äter helst Eucanubas Intestinal Formula och det blir ingen katt fet av. Nu har jag skaffat Hills a/d o skall prova. Sedan blir det kokt kycklingfilé.

Besök gärna min hemsida!

Lottis-Gottis
2010-04-14 21:11
0

Jag hade ett annat problem med min Genovia hon åt inte blötmat utan åt bara kokt torsk med blandat krossat torrfoder.

Nu har jag hittat ett blötfoder som hon äter och det är Bozita med smak av Abborre eller Kolja. Nu har jag kommit på att tar jag hela torrfoderkulor och blandar i lite av Bozita och bara lite torsk så äter hon upp alltihop och det på en gång. Nu är jag nere i endast drygt en msk av torsken och en matsked av blötfodret. Torrfodret är Royal Kanin Hairball ( hon äter oxå kitten av R.C )

eftersom din kisse äter kokt fisk och färs så prova att köpa småpåsar av kattmaten och krossa den lite, så kanske hon äter. Sen är det bara att öka mängden med den maten hon ska ha.

Genovia har jag trugat med i över ett år, så äntligen har jag vunnitGlad

Värt ett försök kanske?

Glad Kramisar och nospussar Lotta, Geisha och Tilly Kyss

Lottis-Gottis
2010-04-16 18:38
0

Glömde att säga att du ska blanda det krossade med Torsk

Glad Kramisar och nospussar Lotta, Geisha och Tilly Kyss

Willenkatten
2010-04-18 17:18
0

KyssNu har jag fjäskat o gjort mig besvär. Bjudit på kokt kycklingfilé. Ingen av fem raggisar åt detta, absolut inte den som behöver gödas!

Hade med Louise när jag var till veterinären med en av mina andra katter. Tycker det är bra att de får följa med ibland o åka bil. Dessutom ville jag testa det här med vikten… Louise väger 3,2 kg nu.

Veterinären tyckte att Frosty Louise är vid gott hull, bra muskulatur. För närvarande en ung dam med slank linje och han tyckte hon var i bra kondition.

Där fick jag för att jag tycker hon är slankig…. Men jag har ju alltid gillat stora tunga katter.

Frosty Louise är min stora stolthet! Och jag har Unni, Fyrpihl´s, att tacka för henne… Tack, tack!

Besök gärna min hemsida!

Fyrpihls
2010-04-18 19:54
0

jösses hon ser verkligen ämlig ut… så tunn så tunn… jag har eucanuba kitten till mina och de håller sig fint i hull… Orjen ska visst vara väldigt bra också.. a/d köpte jag blockvis under tiden som Mio var fertil här.. han åt en burk om dagen… + torrfoder… Glad

hoppas hon snart äter upp sig..

Willenkatten
2010-04-18 21:13
0

ObestämdFrosty Louise äter inte a/d, tyvärr…. Hon är en kinkblåsa och har mycket bestämd uppfattning vad hon äter o inte äter.

Men Unni, hon väger ju i alla fall 3,2 kg. Louise har aldrig vägt mer än 3,5 kg, jo som dräktig, f-låt mig….

Och sedan så jagar Louise kring i lägenheten hela dagarna med Enya Frost. Hon flänger som ett torrt skinn med den lilla knubbiga Enya efter sig..

Besök gärna min hemsida!

Fyrpihls
2010-04-20 20:52
0

Ja, men hon är efter sena linjer… hennes mormor väger fem kilo, Amber hennes halvsyster är inte så tung heller.. kanske 3 700 när hon är i form.. hon är nog heller inte så mycket tyngre nu när hennes ungar är 10 veckor..

Jag tror nog att hon kommer upp sig i vikt lite om du lyckas hålla henne ifrån att löpa hela tiden, för det är ju också ett väldigt fertilt släkte det där..

Amber löper heeela tiden om hon inte får piller var femte/sjätte dag så löper hon igenom.. men hon ska kastreras nu.. så nu blir det lugnt och skönt för henne..

sen tror jag att man ibland skämmer bort sina katter lite för mycket.. bjuder på än det ena och än det andra och så om dom inte äter så försöker man med nåt annat..

Jag är lite tuffare mot mina.. de får äta det jag ställer fram.. punkt slut.. och det gör de… de blir ju hungriga till slut… ingen svälter av dom.. det finns några olika alternativ och det verkar som om alla äter… de vill inte ha så mycket variation…

men du kan ju försöka köpa eucanubas hundmat för småhundar åt henne.. och sen tillsätta taurin, för mina är som galna i hundmaten… Taurin kanske finns att köpa separat på nåt vis… det var bara ett tips..