Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett: 02-allmänt-ragdollsnack
Läst 2091 ggr
Bevingad
0

Klickerträning med Vinnie *film*

Nu var det ett tag sedan vi skrev. Men tänkte vi skulle göra en liten uppdatering. Jag har precis börjat klickerträna med katterna här hemma och de är så duktiga på bara några få dagar har de lärt sig sitta på kommando båda två.

Vi bjuder på en liten filmsnutt på detta när Vinnie visar att hon sitter. Hon verkar tycka att det är väldigt skoj och målsättningen är att vi förhoppnnigsvis ska lära oss lite andra kul tricks också, så länge kattern tycker det är skoj.

Länk till filmen:

http://www.youtube.com/watch?v=bKzEQ0OXaZU

Är det någon annan som klickertränar sina katter?

Vi bjuder på en bild också!

Limin
0

Jag har inte klicktränat men lärt våra två raggisar "sitt" och det gick fort. Nu håller vi på att träna dem "ligg"… och det går sakta framåt Skrattande

Härlig film på en jättefin katt Kyss Bra jobbat….

Addiction
0

Åh kul!

Jag klickertränar Tumbai men är lite dålig med kontinuitet. Hon älskar att boxa på bollen så vi har försökt lära henne kommandot "boxa" då hon ska smälla till bollen med en tass och sedan direkt med den andra :) Det är lite svårt med kommandon tycker jag.

Sen brukar jag göra banor som jag "leder henne" igenom, det är jätteroligt! Och hon älskar det!

Hur gjorde du för att lära sitt? =)

//Karolina Nylén

Uppfödare av ragdoll under stamnamnet S*Addiction

raggorgeous
0

Men ÅH vad kul!!! :D Vad duktiga ni är!!

Kattungar planeras under 2012
Kyss

Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se

Bevingad
0

Första och andra kvällen tränade jag bara in klickern dv.s jag klickade - gav godis, klickade - gav godis tre repetitioner likadant med mikropaus mellan varje omgång samt att jag förflyttade mig i rummet efter varje 3 (klick - godis) och sista gången dv.s efter att jag gjort 3klick/3 godis 3 ggr så stod jag kvar väntade tills hon tittade bort och klickade och då skulle hon titta på mig (vilket hon faktiskt gjorde) om hon inte skulle göra om det skulle man fortsätta med den övningen tills de kopplade klick=godis. (läste detta i en bok)

Jag gjorde detta nästföljande kväll också bara för att verkligen fästa detta även om de verkade koppla det på en gång.

Sen med sitt så gjorde jag som i den här videon:

http://www.youtube.com/watch?v=KX740DC0kwE

(den visar väldigt tydligt tycker jag o i början kan man vara lite övertydlig med godis i handen och att de vet om att det finns där) Men nu kör vi kommandot sitt utan klicker och godis som hon itne sett förrän hon får det när hon klarar det.

Jag började utan kommandot sitt och la sedan på det när hon gjorde rätt. Jag höll väl på ca 3-4 dgr eller så. Ca 2-5 korta pass på en kväll då vi gjorde övningen 3-5grr per tillfälle. Förösker känna av inann de tröttnar. Men de verkar tycka det är roligare o roligare.

raggorgeous
0

Har ju klicker och smaskigt godis.. kanske skulle testa :)

Kattungar planeras under 2012
Kyss

Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se

Addiction
0

#5 Ja det är jätteroligt! Prova!! :)

//Karolina Nylén

Uppfödare av ragdoll under stamnamnet S*Addiction

[muffy]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad duktiga ni är. :) Så gulligt. Vid vilken ålder kan man börja med klickerträning? Min lilla tjej är nu 20 veckor.. 5 månader alltså. HAr svårt att tänka mig att hon skulle ha ro att koncentrera sig så busig som hon är ;) haha.

Lottis-Gottis
0

Vilken rolig idé kanske ska testa det Glad

Glad Kramisar och nospussar Lotta, Geisha och Tilly Kyss