Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett: 05-utställningssnack
Läst 3402 ggr
Omorose
0

Resultat utst.Umeå 17-18 april

Då jag hoppas att alla har haft en underbar helg i Umeå tänkte jag att många säkert vill dela med sig av sina fina resultat. Så istället för att alla skapar en egen tråd kanske man kan samla alla resultat och ev bild här?

Bara en tanke…Glad

Vill även passa på att tacka alla som har hållt i denna utställning, ni har gjort en otroligt bra jobb! Tack!

/ Sarah

David
0

Kan väl säga ett JÄTTEJÄTTESTORT grattis till Nina (Dreamdolls). Hon får själv berätta sina resultat.

Min Amira (Ninas uppfödning) tog EX1 båda dagarna och det stod mellan Amira och kullbrorsan inför nom idag.

Mer kommer säkert när alla kommit hem.

Och såklart, ett JÄTTEGRATTIS till Kicki och Jonas (Evenstars)

(blir ni nyfikna nu??? Flört)

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

auroraborealis
0

Grattis till Amiras framgångar, hon är verkligen fin Armanis syster. Det var kul att träffa dig också David.

David det är taskigt att säga A men inte B.

Kicki och Jonas katter samt Ninas katter var verkligen fina, även Ninas Mirakel hade fina katter, Sedan var det givetvis kul att träffaa Sophies fina katter.

Vill ju höra lite skvaller hur det gick för er allesammans, jag kunde tyvärr inte stanna så länge pga sjukdom men det var kul den stund jag var där.

David
0

SVT Västerbotten gjorde ett inslag hos oss, det ligger ute på nätet nu.

Visst är hon duktig vår presschef =)

// David

Evenstars
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Som jag skrev på FB:

? ? Vilken dag och vilken fantastisk helg!! Evita och Kamille samt 6 honor upp för nominering. Evita NOM, dvs hon slog ut sju honor. I panelen vann sen en Sibirisk katt. Båda tjejerna fick kanonbedömning och nu har de 2 x CAC var. ? ? ? ? Igasto blev ju champion och BIV i går och idag tog han sitt CACIB, nominerades till panel och dessutom BEST in SHOW av en enhällig domarkår, sånär som en domare!!!! ? ?

SEN vill jag gratta härliga ragdollvänner: Hanna, Nina, David, Jenny, Anki, Caroline, Sarah, Maria och Sophie (hoppas jag inte glömt nån nu, är lite trött i huvudet) till fina resultat!! Kyss

Lite läckert var det att Ragdoll höll på att ta hem alla BIS i kategori 2 i ungdjur, junior, hona och hane. Det var den där Sibben som slog Evita Cool. Hannas Lilly (BIS ungdjur), Ninas Amadeus (BIS junior) och Igasto (BIS vuxna hanar)!! Skrattande Ragdolls ruuuules i Umeå FlörtFlört *skojade lite med de sista* men lite läckert är det!

Men Hanna och Nina får berätta mera om sina fantastiska resultat själva!

TACK Sara för att du tycker vi ordnat en bra utställning! Kyss

---------------------------------------------------------
Christina - Medarbetare på Ragdoll iFokus

S*Evenstar's
Kattuppfödare av rasen Ragdoll

Vi har underbara kattungar hemma hos oss nu, besök gärna vår sajt för att se bilder på dem! :)
Website: www.evenstars.se

Christina

------------------------------------------------------------

Svidjas
0

Reslutatet från helgen i helhet för mig:

S*Abayomis Duchesse, Champion på lördagen och fick sitt första CACIB på söndagen, upp för nominering på lördagen men slagen av en skogis.

S*Svidjas Archimedes, Champion på söndagen och upp för nominering på söndagen men slagen av en maine coon. Skrattande

GRATTIS ALLA!

http://www.svidjas.se

Wonderdolls
0

Stor Grattis till alla!Glad

ItchyKoo
0

Grattis alla till era finfina resultat!!! Vilken toppen-Ragdoll-helg det har varit Skrattande

Jag SÅ otroligt nöjd med mina katters resultat:

Lördag
Lily Ex 1, NOM och BIS (alla röster utom 1 som Missy fick Glad )
Missy Ex 1, BIV, NOM (1 röst i panelen)
BIS kull (Lily, Missy och Katy)

Söndag
Lily Ex 1, BIV, NOM och BIS (med enhällig domarkår)
Missy Ex 1, BIV (förlorade mot Lily vid Nomineringen)
(Ställde ej i kullklass)

En eloge till alla som kämpade så hårt med att arrangera denna väldigt lyckade och trevliga utställning, både BJK-are och domare!!!

Vi har en kattunge till salu - Välkommen in på hemsidan!

Hanna Tjärnström
S*Itchy Koo Ragdoll, Umeå

www.itchykoo.se

Dreamdolls
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

WOW vilken ragdoll helg det blev här i UmeåGlad Stort GRATTIS alla ragdoll vänner till era katters fin,fina resultat!!!!!

Har själv upplevt en makalös fantastisk helg och jag känner mig oehört glad över mina katters resultatGlad

Lördag

S*Dream Dolls Amadeus, Ex1, BIV & NOM (1 röst i panelen)

S*Gunbertus Ginger of Dream Dolls, Ex2 (men var en stark motståndare till Hannas Lilly Allen som sedemera blev BIS

S*Krickelins Begonia, Ex2

Och vår fina avkomma S*Dream Dolls Bonita som vann och blev BEST IN SHOW (junior) Stort grattis till JennyGlad

Söndag

S*Dream Dolls Amadeus, Ex1,NOM & BEST IN SHOW !!!!!!

S*Gunbertus Ginger of Dream Dolls, Ex2 (åter slagen av bedårande Lilly Allen)

S*Krickelins Begonia, Ex2

Tack alla för en super trevlig helg i goda vänners sällskap!!!!!!!!!!

Bild på BIS killen AmadeusKyss

Vi väntar kattungar :)

Hemsida:S*Dream Dolls

GunBertus
0

Stooort grattis till allla , vilken helgSkrattande

Kattungar väntas hos GunBertus

Christelle
0

Vill börja med att gratta alla till toppen fina resultat och så vackra katter!Kyss

Hann tyvärr inte vara så social för det vart mer aktion än väntat för mig. Men ni förstår nog en stressad nybörjare Flört?

Cesar fick sitt första CAC och blev även BIV och NOM på lördagen! Jätteglad Skrattande!
Candy fick också sitt första CAC och blev kallad till nomenering men kom ej vidare där.
Ronja fick EX1 och blev kallad till NOM. Men på grund av missförstånd så missade vi det Rynkar på näsan. Fattade det som att vi inte skulle tillbaka till nomeneringen. Men så kan de gå Tungan ute.
Alla kissar fick toppen bedömningar och alla verkade lovande. Känner mig totalt chokad och lycklig över lördagens framgång.

Sen vill jag slutligen tacka alla som höll i utställningen och alla domare! Jättebra utställning trots kaoset med vulkanutbrott och allt. Bra jobbat Björkstakattare FlörtSkrattande! Rosor till er!

Christelle-Sajtvärd för Maine Coon ifokus.

Besök gärna min hemsida: http://www.christelles.se/

Missan-Mjau
0

STORT GRATTIS!!! 

ALLA ägare och uppfödare till era SUPER VACKRA katter,vilka fin fina resultat.

Vilken "Ragdollhelg" ni har haft uppe i Umeå Glad

Ragstars
0

Stort grattis til alle Glad

Wihlthos
0

Låter som om det var en toppen helgGladGladGlad

Grattis till ALLA!!!

matowimas
0

Stort grattis till er alla!

Vill också ge beröm till alla som ordnat och jobbat hårt, med förberedelser och annat så att utställningen gick att genomföra!

//Maria

NorthernPearls
0

Grattis allesammans

Så avis på er. Obestämd. Tänk om man ändå skulle ha fått fortsätta i katteri världen.

Nå får ta de sen när jag är pensionär och sonen har flyttat hemifrån Skrattande

Kram till er alla å än engång GRATTIS

Vi har helt underbart sötaKyss Ragdoll kattungar som söker nya hem!!!

Besök gärna vår hemsida S* Northern Pearl´s 

Äkta vänner är som ädelstenar,värdefulla men sällsynta;falska vänner är som höstens löv granna men blåser bort med första vinddrag.

Rosino
0

Grattis till alla för jättefina resultat! Glad

Heros
0

GRATTIS till ALLA Ragdoll "rules" i Norrland SkrattandeSkrattandeSkrattande

ItchyKoo
0

Inser att jag var lite väl trött igår, jag glömde skriva att min avkomma PR S*Itchy Koo Colin Murphy fick två jättefina bedömningar (framförallt av Maud på söndagen) och sina certifikat både lördag och söndag, samt att han var nära att bli Nominerad men gick tyvärr båda dagarna mot en SBI som blev BIS båda dagarna, då är det inte lätt! Grattis och tack Anki, Marko, Matilda och Hanna Glad Han är SÅ snygg och duktig er STORA kille Flört Och det var väldigt trevligt att träffas igen!

Sedan ställdes ju även S*Itchy Koo Katy Perry ut på lördagen men blev Ex 3 efter Lily och GunBertus Ginger, MEN domaren tyckte väldigt mycket om henne och påpekade att det var anmärkningsvärt att en så bra katt fick en Ex 3:a Glad

#17  Ja precis Åsa Skrattande så du måste komma hit upp och döma snart!! Hoppades sååå att du skulle ha kommit i helgen när jag hörde om domarbytet!!

Vi har en kattunge till salu - Välkommen in på hemsidan!

Hanna Tjärnström
S*Itchy Koo Ragdoll, Umeå

www.itchykoo.se

Limin
0

Vilken rolig helg hela vår familj har haft i Umeå Skrattande Vi har träffat en massa trevliga människor och fått ett helt gäng med nya vänner  Skrattande Jag hoppas att vi ses snart igen!

För Colin (PR S*Itchy Koo Colin Murphy) gick det jättebra. Han har precis börjat tävla i klass 8.

Lördag:

Colin tog sitt första cert (CAPIB). Fick en riktigt bra bedömning av domaren (Marie Westerlund), så nöjd! Han gick upp inför NOM, men det var en superfin birma som tog NOM och även BIS sen.  

Söndag:

Tog Colin sitt andra cert (CAPIB). Fick en ännu bättre bedömning av denna domare (Maud Olsen Johansson)… jag blev så stolt att Colin är vår kille! Han gick upp inför NOM, men tyvärr pga. domarändringarna så möte vi denna birma igen… som även tog BIS denna dag!

Men, vi är jättenöjda över helgen då Colin fick så bra bedömningar av båda domarna, två cert och fick gå upp inför NOM. Nu är Colin stoppad i Sverige så nästa utställning blir i början på juni i Norge (Harstad) där hoppas vi att han tar sitt tredje cert CAPIB och tar då också titeln Internationell Premier! Skrattande

Vill även tacka klubben och alla andra för att det blev en riktigt bra utställning i alla fall!!! Skrattande Sen får jag även säga GRATTIS!! till alla er andra för fina resultat… Skrattande

Limin
0

#18: Tack själv Hanna! Det var riktigt roligt att få träffa er igen Skrattande Vi har alltid så trevligt tillsammans… Matilda och Hanna hälsar extra till sina nya "tjejkompisar" Skrattande

Ja, vi är såååå nöjda över vår STORA killes resultat och bedömningar… lite pirrigt var det då det var 7 månader sen sist och man har ingen aning åt vilket håll det går… men det gick riktigt bra! Så, det var en mycket bra start för årets utställningar.  Skrattande

Ragluceritos
0

Åååå gratulerer så mye til alle :)

Ninasmirakel
0

Vill säga ett STORT GRATTIS till alla för era kanonresultat på era otroligt vackra katter!!!

Det var en toppen helg i Umeå och för oss gick det över förväntan med tanke på att vår S*Ninas mirakel Ljuva Camilie var o princip pälslös, haha! 

Hon blev Ex1. och NOM på lördagen och Ex.1 på söndagen, upp för NOM men det var så vackra katter i toppkondition så hon hade inte en chans , tog iaf  cert båda dagarna så jag är helnöjdSkrattande

S*Ninas mirakel Dyrka Midnattsol fick Ex.1 båda dagarna.

Tack för en trevlig helg!

David
0

Resultatlistorna finns redan på vår hemsida, www.bjorkstakatten.nu Glad

// David

Evenstars
0

Grattis till dig Nina (ninasmirakel) också!

Tack för alla gratulationer! <3

# 23 Ja nu ligger resultaten ute ( jag undrar vem som la ut dem?! ;) ) med de nya benämningarna för BIS. Är det någon som kan förklara för mig varför det är bra att BIS - vuxen ska heta BV osv…?

---------------------------------------------------------
Christina - Medarbetare på Ragdoll iFokus

S*Evenstar's
Kattuppfödare av rasen Ragdoll

Vi har underbara kattungar hemma hos oss nu, besök gärna vår sajt för att se bilder på dem! :)
Website: www.evenstars.se

Christina

------------------------------------------------------------

David
0

Måste givetvis korrigera mig själv, ett jättestort GRATTIS till alla! (får skylla på att jag var kalastrött när jag kom hem Skäms)

#24. Hmm, det var en svår nöt att knäcka vem som kan ha tänkas lagt ut dem där… låt mig fundera lite. Tungan ute

// David

dara
0

lördag:

safir tog cacib, biv och upp till nominering men inte vidare

söndag:

safir blev internationell champion och upp till nominering men inte vidare