Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett02-allmänt-ragdollsnack
Läst 3250 ggr
FunHouse
0

Förtvivlad - flygplatsen stängd

Imorgon skulle jag fått hem min Canada hona, äntligen. Jag kände mig så glad för några timmar sen. Hon hade nu tillräckligt med antikroppar mot rabies.

Men så för några timmar sen fick jag veta att alla flygplatser i Sverige är stängd och ingen kan svara på när de öppnar.

Jag har fått reda på att min hona är fast i Amsterdam…jag är jätteorolig att de inte tar väl hand om henne. Flygbolaget har sagt att jag inte behöver vara orolig för hon är på katthotellet. Där är veterinär och personal dygnet runt. Men kan man lita på det?

Har svurit och gråtit här hemma…men det hjälper inte.

Jag funderar på att bila dit och hämta henne. Någon som vet hur man tar sig dit smidigast?

Suck, kommer inte sova en blund i natt…..

Är jätteorolig för min Bella-Mi…Gråter.

AC

**Vi har kattungar. Det är lycka!!
Lev. klara till augusti 2011

S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt

www.funhouses.se

peninsulas
0

Stackars digGråter, förstår att du är orolig.

Tyvärr ingen hjälp, men tänk positivt flyget kanske går i morgon o då…

Skrattande.

Kram o hoppas allt löser sig snart!

Evenstars
0

Ja, usch så fruktansvärt!!! Jag liiiider med dig. Ja, jag hade då kört dit, men jag är lite galen! Jag hade blivit vansinnig!!

Men jag tror nog att det tar hand om henne!

Kraaaaaaaaaaaaam

---------------------------------------------------------
Christina - Medarbetare på Ragdoll iFokus

S*Evenstar's
Kattuppfödare av rasen Ragdoll

Vi har underbara kattungar hemma hos oss nu, besök gärna vår sajt för att se bilder på dem! :)
Website: www.evenstars.se

Christina

------------------------------------------------------------

Limin
0

En stor kram till dig!!

Lottis-Gottis
0

Men oj så tråkigt Rynkar på näsan Hoppas du får hem henne snart och jag tror att de tar hand om henne ordentligt.

Glad Kramisar och nospussar Lotta, Geisha och Tilly Kyss

huldabella
0

Nu går det ju inga plan i morgon heller om jag förstår saker rätt, men tänk så här att hon har det bra i Amsterdam! Hon får vila upp sig i deras hage och får toa och mat - det går säkert ingen nöd på henne. kanske kan du ringa dit och höra?

-----------------------------------------------

www.hallonglantans.se

Vi har kattungar!

Ragstars
0

Ojdå…. Kraaaaam!!!!Kyss

bebble
0

Båt till Tyskland och kör ner sen till Amsterdam 110 mil ca

det går även att ta tåget

Gå in på google mapp

Jag litar inte att de tar hand om dem tillräkligt, när Fido kom var han vråltöstig och hungrig, fast att det fanns mat med till honom var det inte upplagt och vattnet var slut i behållaren

CallaMej
0

Usch och fy! Jag kanske hamnar lite i samma situation, väntar min import på tisdag till Arlanda och jag är orolig att stängda flygplatser  kommer påverka även då. Hon är ju dessutom endast 12 veckor gammal och tillståndet gäller bara till den 23 april *puh* 

Håller tummarna för dig och Bella-Mi!!!

Danielle

S*CallaMej  ~ uppfödning av Burmilla på Västkusten ~

Hemsida: www.callamej.se

FunHouse
0

Ja nu är jag glad att hon är över 8 månader och inte kattunge.

Uppfödaren i Canada har en person som försöker kolla hur hon mår osv. Än vet jag inte för det är natt i Canada nu.

Pratade med några jag känner som bor i Bryssel. Dom sa att allt är kaos på flygplatsen så om jag bilar ner där så kanske jag inte ens lyckas få ut henne?? Så det känns osäkert att åka nu. Flygbolagen är svårta att få svar ur i huvud taget. De bara säger att jag inte behöver vara orolig för henne. Ja vi får se vad som händer…

Kan bara säga att sömnen inte varit god i natt….

S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt

www.funhouses.se

bebble
0

Håller tummarna för dig A-C

Kram

englagirl
0

Usch vilket dilemma.

Jag håller tummarna att du snart får hem den "lilla"

//Lena

www.categoris.se

SVERAK-diplomerad uppfödare

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

Ninasmirakel
0

Oj, vilken jobbig situationObestämd hoppas att det blåser mkt nu så molnen försvinner  snabbt så du får hem tjejen! Hon klarar sig nog bra…håller tummarna för er!

FuntasticDolls
0

Förstår att det känns jobbigt.Rynkar på näsanHåller tummarna att det verkligen löser sig snart så du får hem din efterlängtade hona.

*¨¨*¨¨*¨¨*¨¨*¨¨*¨¨*¨¨*¨¨*¨¨*¨¨*¨¨*¨¨*¨¨*¨¨*¨¨*¨¨*¨¨*¨¨*¨¨*¨¨*

//Jenny  S*Funtastic Dolls

Kattungar födda 2 Juli och 9 Juli

www.funtasticdolls.se

FunHouse
0

Nu har jag varit i kontakt med KLM flygbolag flera gånger idag. De har varit jättetrevliga, lugnande och tillmötesgående och hjälpt mig att få fram inf.

Ev. kunde hon fått flyga imorgon till Göteborg, om flygplatsen öppnar vill säga. Men då kunde jag inte få hämta henne för tullen har inte öppet i Göteborg på helgen.

Så nu ska hon bo kvar i Amsterdam för där finns folk dygnet runt och vet har dom försäkrat mig från flygbolaget och de verkar bry sig. De har ringt och kollat och fixat åt mig.

Bara att vänta och hoppas vinden ligger på åt rätt håll så hon kan komma måndag.

AC

S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt

www.funhouses.se

huldabella
0

*kramar om*

www.hallonglantans.se

Vi har kattungar!

Carrie333
0

Aj sicken otur Obestämd. Förstår att det måste vara en hemsk väntan för dig, men katten verkar ju ha det bra  Glad. Stor kram och se till att dela med dig av bilder efter tösen kommit hem Skrattande.

Amasing-Stars
0

Ja det er blitt det komplette kaos over det hele ….

Så trist AC jeg synes synd om deg …huff og tenk på den stakkars katten … nu skulle det jo være gledens dag , men vi får håpe at vinder er såpass bra at flyplassen åpner snart Flört!

Jeg har 2 av Havanna's kattunger som skal med fly til sør Norge og de kommer seg heller ikke avgårde hvis dette fortsetter … huff problemer …problemer … så da får de være hjemme en liten stund til Glad

Trøste kram til deg AC

Merethe

Willenkatten
0

SkrattandeJag känner med dig, AC, och tänker på dig och på tjejen. Men du måste tro att katthotellet tar väl hand om henne. Och ha is i magen. Du skall se, på måndag så har du henne här!

Stora kramar från oss alla i Kumla!

S*Willénkatten: KyssVi planerar ljuvliga ragdollkattungar i vinter !Kyss

Besök gärna min hemsida!

bebble
0

Men då kunde jag inte få hämta henne för tullen har inte öppet i Göteborg på helgen.

Och då kan hon inte vara där, finns ingen personal, samma problem vi hade näör Fido skulle komma

men

du kan betala en mindre förmögenhet för att där ska finnas personal som tar emot, upp mot 6000 för dessa EXTRA kostnader

1050kr/tim + moms, min 3 tim för tullen

sen för att det ska finnas Cargo personal

FunHouse
0

#19 förlåt Lisbeth, men jag förstod inte ditt inlägg vad du menade och syftade på? Men jag kanske är stressad och inte fattar??

S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt

www.funhouses.se

bebble
0

AC jo om flygplatsen är stängd för djurgods kan man "hyra" tullare och annan personal som behövs (om de ställer upp, men gör i regel det )

men det kostar som jag skerv ovan

Fiodo skulle egentligen komma en röd dag så flygplatsen var ständ
för gods

men när vi började ringa runt till en massa fick vi veta att de kunde ställa upp (till hutlösa priser)

Det vara tullare som skulle "hyras" in och personal till flygplatsen, då de inte arbetade den dagen (personal som hanterar djur)

slutsumman skulle bli lite drygt 6000 extra om det tog max 3 tim.

Nu fick vi fixat det på så sätt att han flög en dag sennare från Hong Kong

emimollie
0

Skickar kramar till dig och den lilla! Håller tummarna att hon har det bra och snart får komma hem. Vem vet, hon kanske har en lyxig weekend i AmsterdamFlört

Förstår att du är orolig, jag hade varit hel tossig! Men det låter ju som att hon har det bra, håller tummarna för att det är så det ligger till. Får pussa extra på henne sen när hon äntligen kommit!

Ragluceritos
0

Off dette høres frustrerende ud.

Håper det ordner seg og hun har det nok kjempe fint på kattehotellet. Hun har nok fått mange gode venner der hun :) Vi tobente er jo ganske svake for de firbente som er ute og reiser. Så alene er hun nok ikke :)

Lykketil iallfall. Håper hun kommer hjem på mandag :)

FunHouse
0

#21 ja, du menar så. Så de går köpa…det är bra att veta om det skulle bli tvunget. Nu gick det ju inte flyga idag ändå, så…och förmodligen inte imorgon heller. Måndag hoppas jag på.

Tack för all stöttning! Det värmer i jobbiga stunder.

kram till er

AC

S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt

www.funhouses.se

raggorgeous
0

Hoppas det ordnar sig!!! Du ska se att de sköter om henne!
Snart har du henne..  men usch förstår att det måste vara sååå jobbigt…

Kattungar planeras under 2012
Kyss

Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se

Helona
0

Fy,vilken otur du har! Förstår din oro och längtan. Men jag håller med #23 . Hon är nog ganska ompysslad.

Denna kissen kommer vi att minnas som ASKungenFlört. F'låt,att jag skojar lite mitt i all oroSkäms Hoppas att vi snart får läsa att hon är hemma hos dej.

Håller tummarna för dej och Bella-Mi

Kram

englagirl
0

Hur mycket kostar det per natt på katthotellet?

Ersätter flygbolaget detta?

Jag har en av mina anställda stradsatt i Chicago, fick sms i morse att planet kommer att bli försenat minst 1 vecka, och att försäkringen inte täcker detta, dom får stå för allt själva nu.

Hotellen hade ökat 40% i pris och det är en enda stor kaos sa han Obestämd

Vi hade oxå planerat att mina 2 importer från USA skulle flygas till finland från USA denna vecka, som tur var så senare la vi resan 1 vecka, PHU!!!! vilken tur :-)))) Annars hade jag varit i samma situation, nu är det bara att vänta och se och därefter boka resan till katterna.

//Lena

www.categoris.se

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

FunHouse
0

Jag tror att det kostar 80 eur, ca: 800 per natt. Än så länge hoppas jag att flygbolaget bekostar det, för det sa han som jag pratade med på KLM sist, men jag är långt ifrån säker på hur det blir när det gäller sen. Tror inte att flygbolagen vet riktigt heller.

Jag ska kontakta KLM i morgon och försöka utreda hur det går för min tjej och om det finns någon på djurhotellet man kan ringa och prata med. Uppfödaren också försöker ta reda på mer fakta, hon är ju också jätte orolig.

Imorgon lär hon inte komma heller….hon är inbokad till 11.35 imorgon i Göteborg, men jag tror inte så mycket på det.

S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt

www.funhouses.se

englagirl
0

Stackare :-(

Jag förstår er oro.

Styrkekramar till er båda.

//Lena

www.categoris.se

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

Fyrpihls
0

Hur går det?? Vet du nåt mer??

Min Dotter sitter fast i London och har förhoppningsvis blivit ombokad till onsdag kväll nu.. kanske kommer passa att vi hämtar både barn och katt samtidigt….

fast såklart vill vi ju självklart att Bella-Mi kommer i morrn… Kyss

FunHouse
0

Uppfödaren mailade och hade pratat med en som bor i Amsterdam som också sa att detta djurhotell är jättefint och personal alltid. Så jag ska inte vara orolig för hennes hälsa.

Hon i Amsterdam hade hört att dom ev. ska öppna imorgon, men det hjälper ju inte om dom inte öppnar i Sverige.

Uppfödaren hade också sett genom att kolla var godset befinner sig att det var bokat plan på tisdag. Så hoppas hoppas nu att flygplatserna öppnar.

Såg att KLM provflyger också lyckat så vem vet de kanske flyger snart ändå.

S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt

www.funhouses.se

Willenkatten
0

KyssNu börjar flygplatserna på att öppna! Så nu är hon snart på gång AC! Och vi fortsätter hålla tummarna..

Besök gärna min hemsida!

CallaMej
0

Håller tummarna för er, det börjar ju som sagt öppna lite flygplatser nu (för att förmodligen stängas igen under tisdagen Obestämd) !!!

(Min tjej är kvar i Australien dock och mitt tillstånd går ut på fredag att ta in henne i Sverige…Rynkar på näsan  hon är ombokad till ett flyg som skall landa på fredag - allt man kan göra är att hålla tummarna nu…)

Danielle

GunBertus
0

jag börjar också bli lite svettig nu..

har ju också en på ingång ganska snart..

vi får hålla tummarna

Kattungar väntas hos GunBertus

Cheeserica
0

Vad jobbigt, håller tummarna att hon har det bra i Amsterdam så länge!

#33 Usch så jobbigt… Rynkar på näsan Men vågar man chansa på en sådan sak? Vad händer om hon fastnar någonstans halvvägs som för AnnaCarin, då får du kanske inte in henne alls? Är inte alls avundsjuk men håller tummarna för er.

---------------------------------------------------------------------------

Erica Osterman, S*Cheesericas ragdolls, Stockholm
Hemsida och blogg: www.cheeserica.com
Läs mer om ragdoll på www.ragdollklubben.com

---------------------------------------------------------------------------

CallaMej
0

#35 Det var inte meningen att "sno tråden", men för att svara; bolaget som handhar hennes resa kommer inte skicka henne om det finns risk att hon fastnar i Bangkok (där hon mellanlandar). Så troligtvis kommer hon inte att åka…Gråter Känns så snopet när man väntat och längtat så.

Danielle

FunHouse
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#35 gör inget, förstår att du blir besviken.

Jag har fått mail och kort från Amsterdam idag. De skriver att hon mår bra och får kel varje dag. Äter och dricker.

Hon bor i en större bur där mat, vatten och toa får plats.

Det skulle inte kosta mig något att hon får stanna kvar.

Idag öppnade Landvetter men tyvärr inte Amsterdam. Nu är det bara att vänta att båda öppnar. Jag har försökt få henne transporterad på annat sätt men det sket sig.

S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt

www.funhouses.se

Sprattelkattens
0

Vad bra att du gick en bild! Hoppas nu att hon kommer hem snart!

-------------------------------------------------------------

Whiskykullen är här!

www.sprattelkattens.se

Svidjas
0

Vad bra att det löser sig, dem verkar tycka om henne om man ska se på leendet på bilden, vilka underbara människor det finns.

http://www.svidjas.se

FunHouse
0

Ja, det var verkligen ett gulligt mail jag fickKyss

S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt

www.funhouses.se

Willenkatten
0

KyssVilken underbar bild, nr 35, från Amsterdam. När jag ser den försvinner alla tvivel. Bella-Mi har det bra. Och enligt Nyheterna kommer allt fler flygplatser att öppna nu….

Besök gärna min hemsida!

GunBertus
0

ja du behöver inte oroa dig, hon har det säkert bra.

jag upplever det som att de flesta flygplatspersonal och även flygkapten och flygvärdinnor är väldigt glada för djur, det har alltid varit ett himla gullande med katterna när man rest.

Kattungar väntas hos GunBertus

raggorgeous
0

åh vad skönt att du fick en bild! De ser verkligen ut att tycka om henne! Hon är snart hemma ska du se!!

Kattungar planeras under 2012
Kyss

Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se

FunHouse
0

Nu håller jag tummarna för imorgon. Hoppas hoppas.

Det är väldigt stressande att inte veta när det blir. Inte alltid så lätt att bara sticka ifrån jobbet precis vilken dag som helst heller, men det måste jag ju. Imorgon skulle vara en bra dag.

S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt

www.funhouses.se

Willenkatten
0

Tungan uteVi håller tummarna för att Bella-Mi kommer idag!

Besök gärna min hemsida!

Evenstars
0

# 37 Så supergulligt gjort av dem.

Jag håller dock med Ulla, de är så trevliga mot djuren personalen.

När Pearl åkte från Australien ringde de mig innan de satt henne på planet i Victoria AUS, i Bangkok och sen när hon landat i Sverige.

Det går säkert bra, nu håller vi tummar att allt går bra och att hon kommer idag! Kyss

Kraaaaaaaaaaaaaaaam till dig!

---------------------------------------------------------
Christina - Medarbetare på Ragdoll iFokus

S*Evenstar's
Kattuppfödare av rasen Ragdoll

Vi har underbara kattungar hemma hos oss nu, besök gärna vår sajt för att se bilder på dem! :)
Website: www.evenstars.se

Christina

------------------------------------------------------------

Amasing-Stars
0

Krysser fingrene for at hun kommer til deg i dag <3 ! nå har ventetiden vært lang nok .

FunHouse
0

Tyvärr inte idag heller…imorgon kanske??

känns overkligt…

S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt

www.funhouses.se