CH före kattens namn
Nu kommer jag med en nybörjarfråga men måste få veta. Två av mina katter blev Champion i helgen, hur gör jag om jag vill lgga till CH framför deras namn? Ska jag beställa en ändring av stamtavlan eller vad?
http://www.svidjas.se
Vill du få det infört i stamtavlan måste du skicka in den, men det brukar jag vänta med till högre titlar (om jag planerar att ta dem dit).
När det gäller reg. på kull blir det CH inskrivet i deras stamtavla eftersom SVERAK får dina resultat från arrangerande klubb. Vill du vara extra säker kan du skicka med en kopia, vid reg, på bedömningen.
Grattis igen! <3
---------------------------------------------------------
Christina - Medarbetare på Ragdoll iFokus
S*Evenstar's
Kattuppfödare av rasen Ragdoll
Vi har underbara kattungar hemma hos oss nu, besök gärna vår sajt för att se bilder på dem! :)
Website: www.evenstars.se
Christina
------------------------------------------------------------

Hej.
Du ska skicka in bedömningssedlarna till Sverak som visar att han blivit CH,alltså alla tre.
När en katt blir JW till exempel, så skickar man in stamtavlan + bedömningssedlarna för att få titeln i stamtavlan om man vill det, så det borde vara lika om man vill ha CH direkt i sin stamtavla.
//Lena
SVERAK-diplomerad uppfödare
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~

"1 jaha, får dom det per automatik? Jag trodde att det var som förr, att man måste kopiera bedömningssedlarna o skicka in dom 
Jag väntar oxå med att få det infört till högre titlar 
//Lena
SVERAK-diplomerad uppfödare
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~
# 3 Det ska fungera så som jag skrev i (#1) och det har gjort det för mig, men som du skriver…jag skulle inte räkna med att det alltid funkar
så för att vara säker, skicka med den där det står "Champion" vid reg av kull.
Då du ska ändra i stamtavlan måste du skicka med kopia på bedömingssedeln där det står "champion" som bilaga samt betala (fråga mig inte varför de behöver den då men inte då du reggar kull + att de redan har fått kopia på sedeln av klubben) Detta kostar dessutom…kan inte de nya priserna men det står på SVREAKs hemsida.
---------------------------------------------------------
Christina - Medarbetare på Ragdoll iFokus
S*Evenstar's
Kattuppfödare av rasen Ragdoll
Vi har underbara kattungar hemma hos oss nu, besök gärna vår sajt för att se bilder på dem! :)
Website: www.evenstars.se
Christina
------------------------------------------------------------