Utställning två helger i rad?
Jag har en liten fundering som jag hoppas ni kan hjälpa mig med… ni som har mer erfarenheter än mig 
Det är så att den 5-6/6 kommer vi att ställa ut Colin i Norge (dvs. ca 60 mil norrut). Vi kommer att åka hem på söndagen så vi är nog hemma på måndag morgon.
Helgen efter dvs. 12-13/6 är det utställning i Skellefteå… jag har anmält Colin på lördagen men nu är jag så sugen på att även ställa honom på söndagen ockå dvs. båda dagarna.
Varför jag börjar fundera på att ta båda dagarna är att vi här uppe i norr har vi sååååå sällan utställningar… så det hade varit roligt att få ta del av hela den helgen också 
Men, min tanke är… jag/vi klarar av att ställa ut två helger i rad… men hur är det för Colin?
Har ni några råd/erfarenhter att dela med er till mig 

Jag har ju näst intill noll erfarenhet av utställningar, men jag kan iaf säga att jag tyckte att Colin såg väldigt lugn och harmonisk ut på utställningen i helgen
Skulle han ha varit konstant rädd och nervös så skulle jag inte ställa ut så tätt.
#1: Tack!! Ja, han skötte sig jättebra… lite pirr var det nog för honom första svängen vi gick till domaren på lördagen… men det är ju 7 månader sen sist. Men, det blev bättre och bättre för varje gång vi fick gå upp. Han är ju otroligt nyfiken av sig… och denna utställning möblerade han inte heller om i buren… 
Jag tycker att det är helt ok att ställa lite oftare i perioder (exempelvis två helger i rad någon gång), bara det blir vilopauser däremellan, och förutsatt att katten trivs på utställningar förstås. Sedan kan man ju se att många katter har tröttnat lite på söndagen när de ställs två dagar i rad, och kanske blir det värre om de ställs två helger i rad dessutom, men jag skulle absolut kunna testa med de katter jag har i alla fall. Eftersom Colin verkar ta utställningar med ro tycker jag att du kan anmäla honom båda dagarna om du vill det! Det ska bli kul att ses där 
Vi har en kattunge till salu - Välkommen in på hemsidan!
Hanna Tjärnström
S*Itchy Koo Ragdoll, Umeå
#3: Hallå Hanna!!
Jag håller med dig att katterna behöver få vila mellan utställningarna. Det är därför jag tvekar lite och har funderingar kring att ställa ut två helger i rad… det är inte självklart! Men, som tur är får han nu vila i nästan 2 månader innan de två utställningarna och sen får han vila två månader efter till sista utställningen för i år.
Colin tar utställning med ro, både äter och dricker osv. Och det går kanonbra att åka bil också. Så vi har nu betalt in även för söndagen. Så, vi testar två helger i rad och två dagar båda helgerna. Så, får vi se vad han tycker… som tur var är utställningen i Skellefteå "nästan" på hemmaplan
Så, nu får vi vänta och se om vi kommer med….
Vi syns i Skellefteå…