Smått slutkörd
Vissa dagar undrar man varför man har katter, har hållt på nu i flera veckor med behandling av ringorm, och just nu är jag så trött på att städa och tvätta känns helt åt h****vete just nu.
Behandlingen är dyr och städningen är dryg. Tänk om man iaf bodde i en etta och inte ägde mer än kläderna man har på kroppen vad mycket lättare det skulle vara.
Hade man sedan haft obegränsat med pengar och en gammal husvagn som man kan använda som karantän och sen bara elda upp……
jaja skiten ska väck och därmed basta om jag så ska gå i väggen på kuppen.
Usch och fy, kan förstå att man måste bli hur less som helst
Måste vara så fruktasvärt tråkigt både tidsmässigt och ekonomiskt.
Kan ringorm smitta via människor eller hur har du blivit drabbad? För alla dina katter är väl innekatter? Om det visar sig att det inte skulle vara den nya katten dvs.
Jaja, lycka till med saneringen och hoppas det är väck snart!
Både jag och min veterinär misstänker starkt att det är kattungen som haft det med sig hit. Mina katter är bara inne så de har inte hämtat det utifrån.
Det kan ta veckor eller månader och bli fri, och smittar människor åxå,,,,
stackars dig)
#2 har uppfödaren testat sina katter då? Ingen mer kattunge som fått problem? Det är ju inte för att skuldbelägga någon, utan för att det är för allas bästa att hämma smittspridningen (så man inte behöver gå igenom det du måste göra just nu…)
#4 Jag vet faktiskt inte om uppfödaren testat, h*n sa att tester skulle tas men vet ej om det hänt något.