Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett14-ot-off-topic
Läst 2900 ggr
Svidjas
2010-04-22 18:51
0

Hemsideprogram...

Vet att detta inte är så mycket ragdoll men men, vad använder ni för program när ni gör era egna hemsidor?

Det enda jag lyckats förstå är frontpage men då blir ju hemsidan rätt enkel som ni kan se själva: www.svidjas.se

Vad kan man använda för att få den men "flashig"?

http://www.svidjas.se

Addiction
2010-04-22 19:17
0

Jag använde Dreamweaver och CSS

//Karolina Nylén

Uppfödare av ragdoll under stamnamnet S*Addiction

Cheeserica
2010-04-22 19:52
0

Jag använder också Dreamweaver och designar med hjälp av CSS. Men jag tror säkert att Frontpage går att göra fina sidor i också om man kan CSS, så ett tips är att lära sig det först och främst. Och då bör man nog kolla på grunderna i HTML också så man förstår!

Sedan har jag även byggt en sida med Joomla och den var ett helvete att bygga upp eftersom jag kan för lite ;) men jättesmidig att uppdatera.

---------------------------------------------------------------------------

Erica Osterman, S*Cheesericas ragdolls, Stockholm
Hemsida och blogg: www.cheeserica.com
Läs mer om ragdoll på www.ragdollklubben.com

Willenkatten
2010-04-22 21:06
0

KyssTycker din hemsida är bra. Den är enkel och lätt att orientera sig på. Den är stilren. Tycker inte du skall byta! 

Fråga till nr 2,  vad är CSS? Ursäkta en okunnig dam… Men jag är nyfiken av mig…

S*Willénkatten: KyssVi planerar ljuvliga ragdollkattungar i vinter !Kyss

Besök gärna min hemsida!

Cheeserica
2010-04-22 21:38
0

#3 CSS är ett sätt att styra utseendet på en hemsida. Idealiskt så ska alla hemsidor skilja på innehåll och utseende, där innehållet läggs in med hjälp av t.ex. HTML och därefter styr man hur innehållet ska presenteras med hjälp av CSS. Lite knepigt att förklara men inte så svårt när man lärt sig, och det finns en massa bra guider!

http://sv.wikipedia.org/wiki/Cascading_Style_Sheets

http://www.webbdesigna.se/css.php

Neo033
2010-04-22 22:20
0

Gillar dreamweaver själv. Fast nu sitter jag på ett hemmasnickrat (av min bror), webbaserat hemsideprogram som är toksmidigt att uppdatera (behövs alltså ingen programvara). Glad

---------------------------------------------------------

Marie / S*Asterion's

Har nya planer! Glad

www.asterions.se

Sprattelkattens
2010-04-22 22:24
0

Jag använder mig av anteckningar för att göra min hemsida, har använt Dreamweaver men jag blev aldrig jätteförtjust i det.

-------------------------------------------------------------

Whiskykullen är här!

www.sprattelkattens.se

Marleene
2010-04-22 22:47
0

I frontpage har du all möjlighet i världen att få till fina hemsidor. du har kommit en bra bit på vägen och det är inga fel på din hemsida.

Det som ofta gör att folks hemsidor blir med "flashiga" är användandet av bilder. Dvs bilder som bakgrund, headers, menyer etc. Även de hemsidor som använder sig av css-koder för att styra utseendet behöver bilder. CSS talar egentligen bara om vilka färger som ska vara vart, vilka bakgrundsbilder som ska visas, hur många gånger etc. Som sagt, svårt att förklara. Men oavsett vilket program du använder för att skapa din hemsida så kommer du att få en lika hemsida som du har i dagsläget.

Du behöver göra bilder. Om du kollar på hemsidor du gillar så kommer du att se att den där fina texten där stamnamnet står är en bild som är inlagt på något sätt. Denna bild måste du göra själv i ett bildredigeringsprogram, detta kan inte något hemsideprogram fixa åt dig. Testa photoshop eller liknande och lek och ta in bilder du gillar och typsnitt du tycker är fina och försök sätta ihop en header med samma bredd som den gråa ytan till en början och placera in den ovanför det gråa där du har röd bakgrund. Kommer göra stor skillnad i "flashighet" Flört

Jag skulle inte röra något i det gråa området om jag var du. Det är stilrent, lättläst och har bra översikt. Så prova med bakgrunden och gör en header (logga)

/Erika

och för att svara på frågan. jag använder bland annat frontpage (eller numera kallad expression web), dreamweaver ibland, css och photoshop för att göra mina hemsidor

Wonderdolls
2010-04-22 22:55
0

Jag använder utav Microsoft Expression Studio (efterträdane till Frontpage) och HTML-Kit med CSS stöd. och GIMP till bildredigering som motsvarar photoshop.

raggorgeous
2010-04-22 23:27
0

Jag använder Frontpage och  tycker jag får fram rätt fina hemsidor Oskyldig jag använder även Photoshop CS3 för att piffa till designen. Jobbar även med CSS

Kattungar planeras under 2012
Kyss

Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se

Evenstars
2010-04-23 01:38
0

Jag använder Joomla eller Word Press, css och kodar både html och php om jag vill ha till något särskilt, nästan lika bra såsom jag pratar engelska ;). Men då är jag ju programmerare också och utbildar sådana hela dagarna, så jag bör kanske vara tyst i frågan :). Jag använder photoshop CS3 till bildredigering.

Christina - Medarbetare på Ragdoll iFokus

S*Evenstar's
Kattuppfödare av rasen Ragdoll

Vi har underbara kattungar hemma hos oss nu, besök gärna vår sajt för att se bilder på dem! :)
Website: www.evenstars.se

Christina

------------------------------------------------------------

Denna kommentar har tagits bort.
Evenstars
2010-04-23 01:46
0

Jag glömde säga Sophie att din hemsida är jättefin och en mycket bra bit på vägen!

Däremot funkar den inte så bra i Safari (nu är det väl ca 10% som använder Safari) så det spelar inte så stor roll, men iPhone och iPad blir mer och mer poppis.

Christina - Medarbetare på Ragdoll iFokus

S*Evenstar's
Kattuppfödare av rasen Ragdoll

Vi har underbara kattungar hemma hos oss nu, besök gärna vår sajt för att se bilder på dem! :)
Website: www.evenstars.se

Christina

------------------------------------------------------------

Denna kommentar har tagits bort.
Cheeserica
2010-04-23 01:50
0

#10 Du är så duktig du! Önska jag hade tid och ork att lära mig php också så skulle jag nog bara vilja göra hemsidor i Joomla sedan - det är så smidigt när det väl är uppe!

Wordpress är också toppen, men återigen - önskar jag kunde php. Jag kan i grund och botten programmera men det var länge sedan det användes nu tyvärr.

raggorgeous
2010-04-23 01:54
0

jag har anmält mig till en distanskurs på högskola till hösten, i webdesign med css, för att lära mig mer.  Den är på 8 poäng och helt på distans..

kika på www.studera.nu om ni är nyfikna.. alltid kul att lära mig mer!

Kattungar planeras under 2012
Kyss

Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se

Svidjas
2010-04-23 01:55
0

#12 tips på hur man får den att funka i safari då? :)

http://www.svidjas.se

Fyrpihls
2010-04-23 12:59
0

jag använder också bara frontpage till in hemsida, men den är ju också väldigt väldigt enkel… men det duger tycker jag. Jag använder också ett fotoprogram där jag gör själva bakgrundsbilden…

och när jag ändrar sidans utseende som jag gör ibland så byter jag bara själva bakgrundsbilden, och länkarna.. alla andra sidor är likadana hela tiden förutom om jag nån gång byter typsnitt..

Din sida är bra Sophie tycker jag.. men precis som Erica säger kan du göra själva bakrundsbilden lite flashig…

Men  jag skulle också kunna tänka mig att lära mig mera, det har bara inte varit "läge" för mig, för jag lyckas alltid ha så fullt upp.. jag fattar inte.. hi hi

auroraborealis
2010-04-23 13:01
0

#16 Sophie, jag tycker att du har en fin hemsida. Som jag tidigare sagt till dig så använder jag inbland frontpage annars handknackar jag koderna. Jag har inte haft råd att köpa ett nytt program men hört att många gillar Dreamweaver. Jag tycker själv att min hemsida är tråkig men inte orkat göra något åt den. Jag har byggt och webbar åt en hästuppfödare och den är bara byggd i frontpage och de är nöjd. Tack och lov!!