Sytt burskynke (mitt första) :-)
Ja, nu har jag sytt mitt första burskynke
Jag är ingen hejare på att sy… flera år sen sist! Men jag är rätt nöjd ändå. Trodde inte jag skulle få ihop något… men det ser ändå rätt ok ut…
Sydde i vanligt bomullstyg (lätt att sy) denna första gången… hade tänkt mig något i grönt. Men det var lite dåligt med tyger…så det blev ett ljusgrått med mörkgråa inslag.Kanske inte den bästa färgen till Colin… man jag gillar färgerna 
Jag valde att göra en liten kudde åt honom istället för en puff… då han inte är någon puffälskare…
Så, här kommer lite bilder… inte lätt att få rätt färg med kameran, men ni ser modellen i alla fall…nu får vi bara hoppas att allt passar….
Klicka på bilderna så ser ni lite bättre… 
Jättefina 
Vad duktig du är på att sy 
Ska dom invigas på Umeåutställningen?
Fint 
Kramisar och nospussar Lotta, Geisha och Tilly 
#2: Tack! Snälla du…
Jag hade först tänkt anlita mamma… men sen bestämde jag mig för att testa själv och det gick rätt bra
Jag har inte sytt på flera år… och de jag har sytt innan är gardiner dvs. fålla uppe och nera
Så, nu blir jag som smått sugen på att sy fler gånger… men vi ska först se om detta passar… och det blir Umeå nästa helg som detta skall invigas 
#4: Tack…. 
Jättefint!! Då får jag också se det live….ååååå snart utställning igen sååååå kul. Kul att ses också!
Föresten, ska du med på middagen? Vi måste nog putta den tråden! :))))
---------------------------------------------------------
Christina - Medarbetare på Ragdoll iFokus
S*Evenstar's
Kattuppfödare av rasen Ragdoll
Vi har underbara kattungar hemma hos oss nu, besök gärna vår sajt för att se bilder på dem! :)
Website: www.evenstars.se
Christina
------------------------------------------------------------
Jag är verkligen imponerad! Ser jättefint ut! =)
Jag fick snällt gå och köpa mitt, eftersom jag och allt med nålar och trådar är värsta ovänner. Mitt är också i olika gråa nyanser (gillar grått, det är stilrent och snyggt)
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...

Åh vad duktig du är! Det ser jättefint ut, jag är säker på att Colin kommer att se konungalik ut, i buren. Hoppas det går superbra på utställningen, ska hålla tummarna i alla fall! Han är ju en favorit hos mig.. så otroligt fin!
***************************************************************** Stolt o lycklig matte till:
S*Dragonfire Cora, S*Dragonfire Chubby Hubby, S*Louisedolls von Doc - Svante, S*Louisedolls von Grumpy - Noah
Vi har kattungar!
Stödjer Kattvärnet - Haninge

Det ser fint ut Anki
.
Lycka till!!! på utställningen, jag kommer att hålla tummarna för Colin 
Kram Mia
Tack snälla ni!! Jag är så nöjd att jag fick ihop burskynket… blir nästan sugen på att testa att sy fler framöver… 
Tack för att ni håller era tummar för Colin… det känns lite pirrigt att åka på utställning, det är nu 7 månader sen sist. Men, det ska bli så roligt och spännande att se vad Colin får för bedömning.
Ja det var riktigt fint 
Duktig du är 

supersnygt, med ett sådant burskynke kan det ju inte gå annat än bra
Jättefint!
Det är lite skoj att sy burskynken faktiskt.. också sytt ett eget precis, till enkelbur då jag bara hade till dubbel innan.
Kan rekommendera dig att beställa Chintz-typ via www.ellos.se om du vill ha ett bra tyg, lätt att arbeta med och som inte skrynklar så mycket.. :) till jättebra pris!!
Kattungar planeras under 2012
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se
Tack till er alla!!
#15: Tack för tipset
Vad heter tyget exakt? Vad har du tagit för färg? Har du sytt i två tyger… färgar de av sig mellan varandra?
Nu blir jag sugen på att sy fler… och det lär det bli. Nu har jag min grundmodell 
#16 Chintz heter tyget :) Ja sytt i två färger, det färgar inte av sig :)
Kattungar planeras under 2012
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se

Snyggt!
Christelle-Sajtvärd för Maine Coon ifokus.
Besök gärna min hemsida: http://www.christelles.se/
jättefint.. tycker jag