Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett: 04-uppfödning-och-genetik
Läst 1929 ggr
GunBertus
0

lägga in katt i Pawpeds

visst hade vi nån sån tråd där någon skrev att jag som uppfödare kunde lägga in hela kullen i Pawpeds genom att bara skicka ett enkelt mail till registratorn?

istället för att nya ägarna ska kopiera stamtavla och skicka per post…

och om det var rätt jag kom ihåg, gällde det för alla raser eller enbart ragdoll?

Kattungar väntas hos GunBertus

Addiction
0

Taget ur tråden från Yvonne som man skickar till:

"Det går jättebra att maila in stamtavlor, inskannade eller om ni är uppfödaren av katten/kullen så räcker det med att ni skriver ned alla uppgifter i ett mail, info@stamtavlor.net. Räcker med en stamtavla per kull och resten av kullen nedskrivet i mailet.

Skriv ned namn, färg, kön, födelsedatum, reg.nummer och föräldrarnas namn. finns inte föräldrarna med så glöm inte deras uppgifter.

Även ni andra kan, om ni inte glömmer reg.nummer, skriva ned allt i ett mail utan att skicka med stamtavlekopian.

Ni vet väl att ni kan få med ett foto på kissen? Skicka det också på den mailadressen så lägger jag in det i pawpeds.

Ha en trevlig fortsättning på året!
Yvonne"

http://ragdoll.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=95149ba0-6f50-47b0-b839-dc7e834ecacb

//Karolina Nylén

Uppfödare av ragdoll under stamnamnet S*Addiction

Sprattelkattens
0

Chilikullen skickade jag in till Pawpeds, scannade in en stamtavla och resten skrev jag bara i mailet.

-------------------------------------------------------------

Whiskykullen är här!

www.sprattelkattens.se

raggorgeous
0

så man ska skicka in en av stamtavlorna?

Kan man inte bara skicka ett mail om båda föräldrarna finns med redan i Pawpeds?

Kattungar planeras under 2012
Kyss

Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se

Svidjas
0

#3 jag skickade bara ett mail på duchesse kull då jag inte hade kvar stamtavlan till Akilles (han var såld för 3 månader sen då) och det gick bara bra. Skickade med all info om ungarna i kullen och föräldrarnas namn (dem fanns båda i pawpeds)

http://www.svidjas.se

Addiction
0

#3 Ren logiskt borde det ju inte vara något problem för inmatningens skull, men det kanske är bra att ha en stamtavla så att människor inte "fejkar" kullar? Vad man nu skulle tjäna på det 0_o

Maila Yvonne och fråga vettja ^^

//Karolina Nylén

Uppfödare av ragdoll under stamnamnet S*Addiction

Denna kommentar har tagits bort.
Sprattelkattens
0

Om man scannar in en stamtavla så står det ju under kullinformation hur många det är i kullen och vilka färger de har så då går det ju inte att fejka in kattungar som inte finns.

-------------------------------------------------------------

Whiskykullen är här!

www.sprattelkattens.se

MyFriend
0

Hejsan!

Ni behöver inte skicka med stamtavlekopia om föräldrarna finns med.

Jag skrev att det räcker med en stamtavlekopia per kull var för att jag många gånger får en kopia på varje kattunge ur samma kull och det kanske kan vara onödigt. En del får ju betala för att få sina stamtavlor kopierade eller inskannade.

Det samma gäller för ABY/SOM och NFO!!!

Se bara till så att ni får med alla uppgifter, ibland så har jag lite svårt att gissa om det är en hona eller hane utifrån namnet Flört

Önskar alla en härlig vår!

Yvonne

Denna kommentar har tagits bort.