Galltvål efter inpackning?
Många (?) misstänker jag använder någon form av inpackning, och kanske tvättar ur det med Yes.
Skulle det fungera lika bra att använda galltvål istället för Yes? Har hört lite olika kommentarer om hur Yes påverkar pälskvalitén…
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...
Jag använder galltvål istället för yes:) Ger samma resultat och jag inbillar mig att galltvålen är skonsammare mot huden. Spä ut den med vatten precis som du gör med yes.
#1. Ja, det är det jag hört också, att Yes inte är lika skonsam mot hud och päls. (och dessutom att den snabbare återinfettar)
Hur menar du med att spä ut den, jag har lyckats få galltvålen som en riktig tvål =)
// David
Ja,alltså man häller ju inte yes heller direkt på pälsen utan spär ut den med vatten i en separat flaska eller mugg eller nåt. Och häller den färdigblandade "produkten" på pälsen eller bara svansen. Tex. 1/2 dl galltvål med ett par hundra ml vatten till svansen då. Mer om man ska avfetta hela katten. Jag har också den flytande galltvålen.Den superbra till många saker:))
Ska bli kul att höra om du tyckte den var bra till katten;)
#3. Tror jag uttryckte mig klumpigt, jag har inte galltvålen som flytande, utan som "riktig" tvål, det var därför jag funderade hur jag skulle kunna spä ut den, eller om jag helt enkelt ska "tvåla in" katten med tvålen?
// David
Ojsan! Ibland läser jag även fel.Eller uppfattar fel det jag läser,haha.
Men då rekommenderar jag dig att köpa den flytande tvålen i flaska istället. Har inte använt den där "kaktvålen" till katterna. Vet ej hur den fungerar i praktiken. Skulle tro att det är svårare att bada med den jämfört med den flytande…men jag vet inte.
Galltvålen är helt underbart rengörande. Borde väl fungera även med "kaktvålen" på katt? Tvåla in alltså och sedan skölja, skölja, skölja…
S*Willénkatten:
Vi planerar ljuvliga ragdollkattungar i vinter !