Dregglar
hej har en ragdoll och en hus katt, nu gäller detta problemet min huskatt dock men tänkte jag kunde fråga iaf…
Problemet är att han dreglar massor helt plötsligt, började igår när det blev varmare. Det är massor han dreglat typ nästan en liter under dagen.
Ringde vet men hon sa att det inte var akut utan kunde vänta tills imorgon när de ordinarie öppnar.
Men är orolig ändå och tänkte höra om någon vart med om något liknande…
Kan han ha tuggat på nåt giftigt? En blomma t.ex?
(Tror nog att du överdriver lite när det gäller dregelmängden 
Annars skulle ju veterinären reagerat, tycker jag….en 10%-ig vätskebrist orsakar ju allvarliga sjukdomar hos katt…..)
Eller om han käkat upp en geting/humla och blivit stucken eller nåt….
Hoppas det går bra och att du får ett bra svar av vet. imorron!!
jo det blir lått så att man överdriver när man är orolig:P ritigt så mkt är det inte:P
Kan de dregla så mycket av geting stick? vi hade ett gäng getingar inne igår som vi fick springa hela dagen och släppa ut så katterna hade roligt och jagade dom. han kanske blev stucken när man vände ryggen till pojken min.
han verkar så pigg i övrigt, leker och busar, äter dricker och går på toa, enda är att han dreglar lite ovanligt mycket.. men hoppas vet kommer med svar imorgon..
Man är väll lite nojig när det kommer till ens små älsklingar
Vart hos vetrinären nu, och precis som #1 skrev, var det ett getingstick.
Smarta ni är här inne:D
han har nästan helt slutat dregla nu och är liite svullen på läppen.
Han fick lite piller och lite dropp och värkar inte ha tagit åt sig av händelsen